Bröllopsdag

5 juni 1999. Idag har det gått 15 år sedan mannen & jag sa ja till varandra. Bröllopet minns jag som igår, men ändå är det så långt borta eftersom vi har hunnit dela så mycket tillsammans genom åren. Vi firade med skål i rosa bubbel & en god middag. Tanken var att vi skulle gå till en närliggande sjö & ta med rosa bubbel & kvällsmat, men lille sonen skadade foten igår på sin fotbollsmatch, så vi fick tänka om...
 
 
 
Blått var färgen som genomsyrade vårt bröllop för 15 år sedan. Höganästallrikarna som vi dukade med ikväll fick vi faktiskt i bröllopspresent...
 
 
 
 

Lanson Champagne till oss vuxna & hallon/peachtwist till sönerna. Goda melonhjärtan som tilltugg.
 
 
 
 
 
 
 
De fina Efva Attling-glasen Amor Vincit Omnia fick vi i bröllopsdagspresent för några år sedan av mannens föräldrar.
 
 
 
I brudbuketten hade vi blåklint (Östergötlands landskapsblomma = jag kommer härifrån), liljekonvalj (mannen kommer från Gästrikland) & röda rosor (kärlekens blomma). Idag hittade jag både en blåklint & liljekonvalj fritt utomhus, då båda blommorna var beställningsvara hos blomsteraffärerna jag besökte. Rosen är dock köpt. Känns otroligt kul att få ihop dessa tre blommor till denna dag.
 
 
 
Nu har jag ett fint & otroligt snyggt minne av vår 15-åriga bröllopsdag - drömklockan Blade från Marc by Marc Jacobs.
 

Kommentarer:

1 Sofia:

SÅ fint du har gjort! Kul att du fick tag i blommorna :-)!
Ser att du har detaljer kvar från bröllopet i din dukning, wow att du sparat detta! Det var ett fantastiskt bröllop! Minns det tydligt fortfarande! Hoppas att ni får många mer lyckliga år tillsammans. KRAM

Svar: Så du kommer ihåg Sofia :-)! Vissa saker måste sparas... KRAM tillbaka.
Dahlarna

2 Mikael :

Snygg, bra & dyr smak du har!! Lanson & Marc by Marc Jacobs.
Kul att ni uppmärksammar fina dagar. Grattis till 15 år!

Svar: Tack :-)!
Dahlarna

Kommentera här: