Soliga dagar på landet

Nu är vi hemma igen efter några soliga & härliga dagar på landet med mina två systrar med familjer samt mamma & pappa. VI har haft upp till 34 grader i skuggan & barnen har badat mest hela tiden... Det är underbart härligt med egen strand & brygga! Jag är ju en badkruka, men doppade mig faktiskt en gång i allafall...
 
 
 
 
 
 

Sex barn & åtta vuxna. Det är aldrig en tyst minut & det är nästa skratt & glada tillrop hela tiden. Härligt när spridningen på åldrarna är 4 - 69 år.
 
 

En liten tigerbaddräkt på tork...
 
 
 
Ett kallt glas rosé svalkar gott på kvällen när vi fortfarande sitter i bikini & svettas...
 
 

En klassisk kvällsvy på landet - solen lyser på vassruggen. Älskar't!
 
 
 
Härligt att få byta ut mitt asfaltsunderlag till grusvägar med vajande gräs & fullt med smultron på sidorna till morgonpromenaderna.
 
 
 
Att efter pw:n sitta i stillhet på brygga & äta frukost innan alla andra vaknar är verkligen livskvalité! Nektariner toppar denna morgon frukostyoghurten.
 
 

Ett fint eklöv krusar sig i vågorna.
 
 

Min mammas favoritblommor växer vilt & barnbarnen har förstått att de inte ska plocka dem.
 
 
 
Det är lååångt kvar till vintern tack å lov... Sparkarna kan stå där inparkerade i alla klöver!
 
 

Ännu en frukost på bryggan efter en dryg mils morgonpw med syster Johanna. Morgonyoghurten toppas med vattenmelon.
 

Kommentarer:

1 Linnea:

Så vackra bilder och så vackert ni har det!
Sommar i kubik!!

2 Supervackera kökskranar:

Verkligen supervacker miljö, där skulle man vara nu.

Svar: Mmm.... Det är verkligen sommar & ledighet i denna miljö...
Dahlarna

Kommentera här: