Julen smyger sig på...

Jag har alldeles för lite julstämning än. Delvis har det sina naturliga orsaker, då vårt hem har varit mer eller mindre upp & nervänt senaste månaden. Nu börjar vi sakta sakta återgå till mer normala förhållanden. Så sakta men säkert kommer advents- & juldetaljer in i hemmet. Jag går bara runt & myser i de rum som börja likna ett hem igen. Förhoppningsvis hinner jag få upp all takbelysning de närmaste dagarna, sen så ska det ändå vara färdigrenoverat & färdigfixat för denna gång.
 
 

Jag älskar nya öppningen mellan kök & vardagsrum. Visst medförde det mindre förvaringsmöjligheter på båda sidorna av väggen, men sååå värt det! Nu är det öppet, välkomnande & hemtrevligt!
 
 

Changeljusstaken lyser mysigt på köksön. Jag har ljus tända så fort jag är i rummet.
 
 

Även vardagsrummet har ju fått sig en renovering. De beigerandiga tapeterna är nu ett minne blott & väggarna är vitmålade. Dessutom är det mörka kvistiga taket borttrollat av tre lager vit färg. Love!!! Det är så ljust & fräscht! Skönt att kunna sitta i fåtöljerna & soffan igen.
 
 

Ljusstakar kan man inte ha för få av... Pava ljusstaken från Sagaform är grå (men ser lila ut på bilden...). Gillar att blanda lite modernt stilrent med rött gammalt.
 
 
 
Bilderna är tagna med iPhone 5 s.
 

Kommentarer:

1 Lovisa Skoglund:

Du har så FINT hemma hos dig! Snyggt med mycket vitt & sparsamt med rött!

Kommentera här: