Tävling - Vinn Månadens Produkt från Cult Design!

Idag startar Cult Design's Månadens Produkt Mars kampanj, runt om i Sverige. Dahlarna blogg kommer att fortsätta vara med & ha tävlingar ihop med denna kampanj-serie. Det är jättekul att få vara en del i detta.

Mars produkt är serien Svenska Dofter. Cult Design har tillsammans med en miljöcertifierad parfymör tagit fram alldeles egna dofter. Det är typiska svenska dofter som de har använt till tvålar & i doftoljor till Kub Aroma. Tvålarna är vegetabiliska & svensktillverkade. De innehåller olivolja & E-vitamin & är mycket skonsamma mot huden. Doftoljan hälls i Kub Aroma & via rottingpinnar sprids en härlig doft i rummet.

Vinsten är ett set med Kub Aroma där doften Ren luft ingår samt en tvål med valfri doft. Tävlingen pågår under en vecka, 1-8 mars.


Så här enkelt är det att tävla:

Tävlingen går ut på att du svarar på nedstående två frågor. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ditt svar till [email protected].

1. Vilka är de sex olika dofterna i serien Svenska Dofter?
2. Beskriv med max 6 ord din bästa eller mest minnesrika doft. 

Vill du hjälpa till att sprida tävlingen så får du mycket gärna göra det. Det är självklart tillåtet att använda bilden ovan. Det spelar alltså ingen roll om du har en blogg eller inte - alla är naturligtvis lika välkomna att tävla!! Gå gärna in & "Gilla" Dahlarna BloggCult Design på Facebook. Då missar ni inga nyheter :-).

Var noga med att fylla i namn & din mailadress (den ser endast jag), så att du kan kontaktas om du vinner! Tävlingen pågår till torsdagen den 8 mars kl. 22.00.


VARMT LYCKA TILL!


Kommentarer:

1 Camilla Thåström:

Hej !!! Dofterna är

Svensk skog

skärgård

polka

ren luft ( hur luktar den) ?

vilda bär

och till sist Äng & liljekonvall



min absoluta favorit doft är Vanilj

gillar båda sidor på fb

och delar givetvist vidare tävlingen

Härliga vår hälsningar

Camilla Thåström

2 Anna-Karin Larsson:

Åh, vilken bra tävling! Jag har suktat efter Kub Aroma!

1. Dofterna är: Vilda Bär, Äng & Liljekonvalj, Svensk skog, Skärgård, Polka samt Ren luft.

2. Syrener till skolavslutningen = barndom!



Ha det så bra!

3 Spacegirl:

Jag är gärna med :-)

1. Dofterna är Polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård och äng & liljekonvalj.

2. Doften av våt jord - VÅR!!



Har länkat i min blogg

http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/march/8-mars-vinn-fint-fran-cult-design.html

4 Anette:

Dofterna är polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård, äng samt liljekonvalj.

Vanilj är min favorit, både när det doftar vanilj i köket, i min favoritparfym och sommarens första mjukglass med vaniljsmak <3



Jag gillar både Dahlarna och Cult Design på Facebook (Anette Kristoffersson)



Jag länkar till tävlingen i vänstra marginalen på min blogg.

5 Anna Kristina:

1. dofterna är; Skärgård, Polkagris, Skog, Ren luft (doftar fräscht), Äng o liljekonvalj, Vilda bär.



2. <3 Minns mina tre barns bebisdoft, älskar't <3



Gillar självklart båda!!!

6 Cassandra:

Såklart jag är med! :)



1. Dofterna är:

Polka

vilda bär

svensk skog

ren luft

skärgård

äng & liljekonvalj



Lät väldigt spännande det där!



2. Doften av systerns bebis <3

7 Eva:

1. Dofterna är,polka,vilda bär,svensk skog,ren luft,skärgård,äng&liljekonvalj.

2. Havet, min parfym.

8 Nanna E-son:

1. Polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård, äng och liljekonvalj.

2 Mysk är min favoritdoft!



Gillar båda på FB.

9 Anette:

1.Vilda Bär, Äng & Liljekonvalj, Svensk skog, Skärgård, Polka samt Ren luft.

2.Dofterna från min brudbukett jasmine , rosor

10 Denise:

1. Dofterna är polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård, äng och liljekonvalj.

2. Jag älskar doften av ny klippt gräs på sommaren.

11 Mimmi:

1. Svensk skog, Skärgård, Polka, Ren luft, Vilda bär, Äng & Liljekonvalj.

2. Jag älskar doften av nyklippt gräs!!

12 Helene Langborg:

1. Dofterna är skärgård, polkagris, skog, ren luft, äng & liljekonvalj och vilda bär

2. Liljekonvaljer är min favoritdoft, antar att det beror på den korta tid de finns i naturen.



Länkar till tävlingen i min högerspalt på bloggen.



Håller tummarna!

Kram Helene

13 Anna:

1. Dofter: svensk skog, ren luft, äng & liljekonvalj, vilda bär, polka och skärgård.

2. Flygplatsdoften i ett nytt semester land! :)

Kram Anna

14 Maria =):

1. Dofterna är:

Polka

vilda bär

svensk skog

ren luft

skärgård

äng & liljekonvalj



2. Ren tvätt som hängt ute och doftar bomull, vind och vår,så ljuvligt och man känner sig "huslig" =)

15 Anna b:

1. Svensk skog, ren luft, äng o liljekonvalj, vilda bär, polka och skärgård



2. Min döda pappas parfym - Lagerfeldt

16 Gerdan:

1. Svensk skog, vilda bär, ren luft, polka, äng och liljekonvalj, skärgård

2. Sommaren som var min

doftade jasmin

17 Elisabeth McCann:

Dofterna är Äng & Liljekonvalj, Svensk skog, Skärgård, Ren luft, Vilda bär och Polka.



Jag älskar doften av bensinmack!

18 Titti skarp:

1. Polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård, äng och liljekonvalj

2.liljekonvalj är min favorit doft



kul med tävlingar har dock ingen blogg

gillat båda på fb

[email protected]

19 Emelie:

Svensk skog

skärgård

polka

ren luft

vilda bär

och Äng & liljekonvall är dofterna :)



Min absoluta favoritlukt är när man gosar ner sig i sin nybäddade säng och de luktar hemma.



Kram Emelie

20 Linzan:

Polka

vilda bär

svensk skog

ren luft

skärgård

äng & liljekonvalj



Favoritdoft är det helt klart inte, men jag fick en flaschback häromdagen när chefen "botade" sin migrän genom att smörja in sig i pannan med tigerbalsam - då var jag på 2 sekunder genast tillbaka minst 20 år i tiden i omklädningsrummmet under fotbollstiden. Finns inget som luktar som svett, tigerbalsam och blött gräs ;) - men INTE favoritdoft - bara ett (gräsligt) minne ;))

21 Linzan igen:

Oj så tokigt....kan inte räkna till 6 ord.....



då gör vi om och gör rätt,



Tigerbalsam, svett, omklädningsrum med blött gräs ;)

23 Sara:

Ååh, vilken rolig tävling!

Dofterna är:

Skärgård

Vilda bär

Polka

Äng & liljekonvalj

Ren luft

Svensk skog



Min absoluta favoritdoft alla gånger är mammas nybakade bullar som direkt tar mej tillbaka till när jag var liten och visste att det vankades varma bullar med mjölk! Dom är fortfarande lika älskade kan jag lova, vilken dag som helst får de mej att bli glad! MAMMA<3



Väldigt fin och inspirerande blogg!

24 chanette *pixi-jo*:

Ren luft....svensk skog....skärgård...äng....vilda bär....polka & liljekonvalj



VIOL---sen den dagen jag lukta och åt äkta viol glass på franska riveran e

jag rent såld på den doften. dessutom e dom blommorna så ljuvligt vackra

25 Carola L:

Svar: Skärgård, Vilda bär, Polka, Äng & liljekonvalj, Ren luft samt Svensk skog



Doften av lufttorkade rena kläder = sommar



Gillar på FB (Carola Lind)



Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/march/kub-aromaset.html

26 Sophia:

Hej! Här kommer svaren!



1. De olika dofterna är: Äng och Liljekonvalj, Vilda Bär, Skärgård, Polka, Svensk skog och Ren luft.

2.Mormors varma, ugnsbakade kakor på sommaren.



Mvh Sophia! (har fyllt min e-postadress i fälten ovanför)

27 annika:

Dofterna är:

Polka

vilda bär

svensk skog

ren luft

skärgård

äng & liljekonvalj



2 Att åka hölass i solvärmen och känna doften av nyslaget hö !



länkar min blogg http://flinkan69.bloggplatsen.se



[email protected]

28 care69:

Jag är gärna med!

1. Svensk skog, Vilda bär, Ren luft, Polka, Äng och liljekonvalj, Skärgård

2. Nybakt bröd-doft får mig alltid glad!



Har länkat.

http://care69.blogspot.com/2012/03/8-mars-vinn-manadens-produkt-fran-cult.html

29 Marianne Eriksson:

1. Dofterna är: Vilda bär, Ren luft, Svensk skog, Skärgård, Äng och liljekonvalj, Polka.

2. Jag kommer alltid att minnas den ljuvliga doften av min bebis.

30 Bitte Kråkbo:

1. Dofterna är Polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård och äng & liljekonvalj.

2. Doften av tvätt

31 liselotte:

Är gärna med och tävlar

1.Svensk skog

skärgård

polka

ren luft

vilda bär

äng & liljekonvalj

2. Bäbisdoften, främst av mina barn

32 martina:

1. Dofterna är: Vilda Bär, Äng & Liljekonvalj, Svensk skog, Skärgård, Polka samt Ren luft.

2. Maskrosor - det var vår när vi två blev tre

33 Jeanette:

Dofterna är: Vilda Bär, Äng & Liljekonvalj, Svensk skog, Skärgård, Polka samt Ren luft.



Min favoritdoft är nybryggt kaffe. Det förknippar jag med mys och lyx.

34 Anneli Larsson:

1. Svensk skog

Skärgård

Polka

Ren luft

Vilda bär

Äng och liljekonvalj



2. Från min ungdom:) wonderbaum, skogsdoft

35 JoHaNNa - Alltid Ny Tävling På Måndagar!:

1. Dofterna är:

Vilda Bär

Äng & Liljekonvalj

Svensk Sko

Skärgård

Polka

Ren luft



2. nystädat hem, ingen doft slår det :)

36 Paul:

1.

Polka

vilda bär

svensk skog

ren luft

skärgård

äng & liljekonvalj

2.

Nykokt kaffe på morgonen, mums! :-)

37 Annika Karlsson:

1 Skärgård, vilda bär, svensk skog, ren luft, polka, äng & liljekonvalj.

2 skön doft av ny utslagen lilja

38 Emelie:

Jag deltar jätte gärna!



1. Dofterna är: polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård och äng och liljekonvalj.



2. Min sambos doft, underbart!

39 Carin Leonardsson:

1.polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård och äng och liljekonvalj

2. Rentvättade sommarsol&vind torkade lakan!!!!

40 annaS:

1. Dofterna är Svensk skog, Skärgård, Polka, Ren luft, Vilda bär samt Äng & Liljekonvall



2. Sommarens första riktiga hällregn, oslagbar lukt!

41 Kiki:

1 ) Vilda Bär, Äng & Liljekonvalj, Svensk skog, Skärgård, Polka samt Ren luft.



2 ) Sänglinne som fått torka ute i sol & vind! :)

42 Lina Johansson:

1, Vilda Bär, Äng & Liljekonvalj, Svensk skog, Skärgård, Polka & Ren luft.



2, Första doften av min dotter - bebislukt :)

43 Johanna Gustavsson:

Hej!



1. Polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård samt äng och liljekonvalj.



2. Doften av jordgubbar, det är sommar!

44 Lili:

1. Polka, vilda bär, svensk skog, äng, ren luft, skärgård och liljekonvalj.

2. Min mamma som står och bakar bröd på morgonen. Jag slogs alltid av den underbara bak-doften när jag kom ut i köket som liten!

45 Ida:

1) Dofterna är,polka,vilda bär,svensk skog, ren luft,skärgård,äng & liljekonvalj.



2) Nybakta kanelbullar!

46 Kristin:

1. Skärgård, Polkagris, Ren luft, Skog, Äng & Liljekonvalj, Vilda bär.



2. Doften ute efter ett rejält SOMMARREGN!



47 Charlotte Håkansson:

Vilken rolig tävling!

1. Dofterna är: Vilda Bär, Äng och Liljekonvalj, Svensk skog, Skärgård, Polka samt Ren luft.

2. Nygräddade kanelbullar, det väcker alltid hungern!



48 Mia Lövgren:

♥ Dofterna: polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård, äng & liljekonvalj.

♥ Doften från nybryggt kaffe.

49 Sofia G:

Dofterna: Polka, vilda bär, svensk skog, ren luft

skärgård, samt äng & liljekonvalj.



Minnesvärd doft - är för mig en doft från barndomen:

Den sommardoftande tvålen i farmors badrum.

50 Jesper:

Vilda Bär, Äng & Liljekonvalj, Svensk skog, Skärgård, Polka och Ren luft.



Grumme tvättsåpa efter nytvättat golv.

51 Caroline L:

Svensk skog, Skärgård, Polka, Ren luft, Vilda bär, Äng & Liljekonvalj



Liljekonvaljers doft - förnimmer barndomens högtidliga skolavslutningar

52 Kristina K:

1. Polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård

samt äng & liljekonvalj



2. Våt asfalt efter stilla sommarregn.

53 Anita:

Kul med tävling. Mina svar är:

1. Polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård, äng och liljekonvalj



2. Rosor, kärlekens färg.

54 Amanda:

1. Dofterna är polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård, liljekonvalj och äng.



2. När jasminblommorna slår ut på sommaren.

55 Annelie:

1. Svensk skog, Skärgård, Polka, Ren luft, Vilda bär, Äng & Liljekonvalj



2. Kardemummadoftande bullar, hemgjord jordgubbssaft - sinnena njuter

56 Gunilla W:

1. Dofterna är: Polkagris, Skärgård, Ren luft, Svensk skog, Vilda bär, Äng & liljekonvalj.



2. Vanilj och Hav doftar gott.

57 Dragan:

1. Dofterna är: Polkagris, Vilda bär, Skärgård, Ren luft, Svensk skog, Äng & liljekonvalj.



2. Havets friska doft.



58 Fayz18:

Polka, vilda bär, svensk skog, ren luft, skärgård och äng & liljekonvalj



Nyklippt gräs, smarriga jordgubbar med vispgrädde!

59 Rebecka:

1.

Vilda bär

Svensk skog

Ren luft

Skärgård

Polkagris

Äng & liljekonvalj



2.

Barns hårbotten!! Mmmmmmm.

60 pysseliten:

oj detta har jag missat men gör ett test :)



1 : Polka,

vilda bär, svensk skog, ren luft

skärgård,

äng & liljekonvalj.



2 lilekonavlj den på,inner mig om min mormor som alltid har plockat in dom på sommarn .



61 DAHLARNA - Viktoria:

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!

Tack för alla bidrag både här direkt på bloggen & via mail! En vinnare presenteras inom kort!

62 Mike:

Great Products

63 Elisabet A. :

De sex dofterna är:

Polka

vilda bär

svensk skog

ren luft

skärgård

äng & liljekonvalj

Sprider tävlingen på Facebook.
Gillar Dahlarna blogg och Cult design.
Mest minnesrika doften: White musk - sensuell, magisk, spännande!

64 Elisabet A. :

Spridit tävlingen här på min FB-sida: https://www.facebook.com/#!/elisabet.andersson.12

Kommentera här: