Formex - Fantastiska galgar

En av mina favoriter på Formex var Nicsam's PURO galgar. Eller galgar & galgar, en slags herrbetjänt i form av en galge! Snygg, stilren, praktisk & stort Vill-ha! PURO finns i två storlekar & i flera färger/träslag. Vad gör ni av era kläder på kvällen, som ni har haft hela dagen? På en stol i sovrummet? I en hög på golvet? Tvättkorgen? Viker in i garderoben? I vår familj lägger vi på varsin stol & det samlas gärna alldeles för mycket på stolen innan man tar tag i det & sorterar bort. Jag känner varje vecka att detta inte är en bra lösning & barnen lägger dessutom på sina skrivbordsstolar, så de har svårt att sitta vid dem. Puh! Men när jag gick förbi Nicsam's monter med PURO så blev det kärlek vid första ögonkastet! Min bloggvän Anna, som jag spenderade Formex-dagen med, kände precis samma sak. Äntligen en snygg & bra lösning på vårt stol-klädhög-problem. Jag önskar nu varsin svart PURO Mini till barnens rum & en vit PURO till vårt sovrum! Sååå snyggt det skulle vara & sååå skönt att slippa klädhögar på stolarna!



PURO
är den stora galgen. Den har måtten 78 cm x 37 cm. Den finns i färgerna vit, svart, röd, bok & ek. PURO Mini har måtten 45 cm x 21 cm. Den finns i vit, svart, bok & ek.






Niclas Andersson (på bilden) är killen bakom denna läckra design. Hängmöjligheterna på PURO är många, vilket är en sak som gör att denna tilltalar mig så mycket. Förutom de vanliga funktionerna på en galge så går det här att hänga vanliga galgar på väggfästet, det finns krokar på baksidan & på den stora varianten så finns det även ett hyllplan där man kan lägga ifrån sig mobiltelefon, klocka etc. På själva kroken kan man även hänga ifrån sig skärp, scarfs, ringar eller halsband. Underbar eller hur!?

Ovan är mina bilder från mässan. Nedan är egna kollage av produktbilder från Nicsam, för att det ska vara lite tydligare bilder på hur PURO ser ut.






PS. Håll utkik - snart börjar en riktigt fin tävling här på bloggen!!


 

Kommentarer:

1 Josefine Karlsson:

Åh vilka läckra! Precis vad jag också letar efter!! Tack för tipset.

2 Karin:

VILL HA en stor vit! Tänk om det fanns i rosa... Hamnar direkt på önskelistan! :-)

3 malin:

Såg precis den här hos Anna. så fin! :-)

4 Carina:

Har den stora PURO-galgen hemma i sovrummet. Den är både praktisk och snygg!!!

5 Helene Langborg:

Tack för tipset!



Detta missade jag på Formex.

Skulle behövt 2 dagar då flera av mina besök i montrarna tog alldeles för lång tid för att hinna runt på allt.

Trevligt hade vi i alla fall.



Kram Helene

Kommentera här: