TÄVLING - vinn en PURO!!

Nu har ni möjligheten att påverka vilken nästa färg ska bli på en PURO klädhängare. I samarbete med Nicsam har jag nu en tävling där vinsten är en PURO klädhängare i valfri färg (vit, svart, ek eller björk). Värdet på vinsten är 2995 kr. Om ni vill se PURO irl, så har ni möjlighet att se dessa på Hem & Villamässan i Göteborg nu i helgen.



Tävlingen går ut på att du svarar på nedstående tre frågor. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ditt svar till [email protected].

1. Från vilket land kommer PURO klädhängare?
2. I vilka färger finns PURO Mini?
3. Ge förslag på en färg som du tycker att PURO ska finnas i. Motivera!

Rätt svar på frågorna samt bästa förslag & bästa motivering vinner en PURO.

Vill du hjälpa till att sprida tävlingen via din blogg, e-mail eller facebook, så får du mycket gärna göra det. Det är självklart tillåtet att använda bilden ovan. Det spelar alltså ingen roll om du har en blogg eller inte - alla är naturligtvis lika välkomna att tävla!!

Var noga med att fylla i namn & din mailadress, så att du kan kontaktas om du vinner :-):-)! Tävlingen pågår till onsdagen den 2 november kl. 22.00.

Du har dubbla chanser att bli en lycklig vinnare av PURO klädhängare. Bloggen Tomteboanna har samma tävling just nu. Alltså blir det en vinnare hos Dahlarna & en hos Tomteboanna!

VARMT LYCKA TILL!

 


 

Kommentarer:

1 Marie:

Härlig tävling!!

Här kommer mina svar:

1. Sverige

2. vit, svart, björk och ek.

3. Jag skulle gärna se en puro klädhängare i krispigt grönt. En färg som både lugnar och piggar upp. Fräscht snyggt och passar till det mesta!

2 guldmulten:

1: Sverige

2: vit, svart, björk och ek.

3: En gul såklart. Gult blir man glad av och är en riktigt snygg accentfärg som piggar upp!!

3 Maja i Malmö:

1. Sverige.

2. Vit, svart, ek och Björk.

3. En turkos vore super! Många har svart/vita/ gråa hem. Jag har en hall i deras färger, hade passer super i en hall !!! Hallen hade fått ett lyft med denna himelsfärg.



kram

4 Anna Iwers Isaksson:

1. Svensktillverkad

2. Björk, ek, svart o vit

3. Puro skulle gärna få finnas i aubergine/lila för den färgen ligger mig varmt om hjärtat sedan en tid o det skulle passa snyggt i sovrummet som snart ska piffas upp. En Puro borde vara standard i alla hem;)!

6 Sandra:

1. Sverige

2. Svart, vit, björk, ek

3. En mellangrå tycker jag att vore mycket vackert! Det är en färg som inte är lika tråkig som svart och vitt, men ändå inte lika vågad som t.ex. rosa. Dessutom gillar jag ju grått :)

7 guldmulten:

1: Sverige

2: vit, svart, björk och ek.

3: En gul såklart. Gult blir man glad av och är en riktigt snygg accentfärg som piggar upp!!

8 Linda:

1. Sverige

2. Svart, vit, björk och ek

3. oh jag skulle vilja att PURO fanns i en härlig rosa färg, skulle bli så snyggt i vårt sovrum!

9 Anna:

Vilken smart pryl, tänkt att få ha två sådana vi sängen



Svaren på frågorna är Sverige samt svart, vit, björk och ek. Först hade jag tänkt välja en röd variant med det såg jag till min stora glädje att det redan fanns. Fick jag välja ytterligare en färg så skulle jag välja stålgrå. Stilrent och enkelt och mera vågat än både svart och vit!

10 Johanna Björk:

1. sverige

2. svart, vit, björk, ek

3. Jag skulle gilla om puro fanns i mörkblått. Skulle passa ur snyggt med det lite marina temat jag gillar och även med det snygga lexington-temat som var och varanat hem har nu. så mörkblå är helt klart rätt färg!

11 Anja - 18 år & mamma till Sabina!:

1. Sverige.

2. Vit, svart, björk och ek.

3. Jag tycker den ska finnas i rött, eftersom jag tycker att det borde finnas en "riktig färg" i sortimentet, och inte bara vitt och svart och sånt "tråkigt". Dessutom så är det ju snart jul, och vad passar inte bättre en en röd? :D Och även fast det inte är jul passar det bra, för jag tycker att röd utstrålar kärlek, vilket man aldrig kan få för mycket av!



[email protected]

12 maud:

1: Sverige

2; vit, svart, björk , ek

3; kan inte välja en färg...säger guld & silver..för en lite lyxigare variant och det blir en riktigt cool inredningsdetalj!

13 alexandra:

1: Sverige

2: Svart, Björk, Vitt och Ek

3: Jag tycker att färgen röd ska få en plats! Det är en färg som gör att man blir glad och en härlig färgklick in i hemmet där mnaa har mycket vitt, grått och svart!

14 Anna:

1. Sverige

2. Vit, svart, björk, ek.

3. Jag tycker att en härligt äppelgrön vore något. Man blir både lugn, glad och pigga av den färgen. Passar även in i de inredningstrender som råder nu med mycket natur och naturfärger.

15 Solbritt:

1: Sverige

2. Vit, svart, björk och ek.

3. Jag tycker att röd vore en toppenfärg, speciellt så här till jul.

16 Karoleen:

1: Sverige

2: Svart, Vit, Ek och Björk

3: Varför inte en zebramönstrad i vitt och svart. Det tror jag skulle vara en rolig detalj att ha i sovrummet!

17 Carina - inspirera:

Jag vill gärna vara med och tävla!

Mina svar:

1. Sverige

2. Ek, björk, svart och vit.

3. Ärtigt grön - för att det skulle pigga upp en tråkig hall!



Hoppas på tur!

Kramen.

18 Marianne Eriksson:

Hejsan! Jag måste vara totalt felinformerad, men jag säger att Puro klädhängare finns i vitt, svart, rött, ek och björk. Tillverkningslandet är Sverige.

Jag tycker om den varma oranga färgen som hör hösten till. Jag menar den färgen man ser på höstlöven. /Kram

19 Kia M:

1: Sverige

2: vit, svart, björk och ek.

3. Skulle gärna se att dne fanns i nån jordnära brun/grön färg.



Ha det bra alla!

20 Johanna:

Här kommer mina svar:



1. Sverige

2. vit, svart, björk och ek.

3. Jag skulle vilja se klädhängaren i militärgrönt eftersom det är sådana tapeter vi har i sovrummet. Den skulle passa bra att hänga där så att min sambo slipper hänga alla sina kläder på golvfläkten som VÄLTER av vikten av hans kläder. Mitt i natten, det är inte roligt att vakna till ;-)!



Har tipsat om tävlingen här:

http://vinnarens.wordpress.com/2011/10/25/vinn-en-puro/



Kram

21 Jenny N:

1. Sverige

2. Vit, svart, ek och björk.

3. Jag skulle vilja att den görs i lila för det är min favoritfärg och en av höstens stora färger!

22 Lina Cronier:

1. Sverige

2. Vit, svart, ek och björk

3. Tänk om den funnits i moodringfärg! Ni vet, sådan ring som reagerade på ens humör. Då hade man aldrig behövt gissa vilket humör folk är på om de kommer hem till en och hänger av sig kläderna ;)

23 Cilla:

1. Sverige!

2. Vit, svart, björk & ek.

3. Exklusiva PURO måste såklart finnas i en lyxig silverfärg! Neutralt nog för att passa i de flesta hem men gör samtidigt snygga PURO till en mer iögonfallande detalj än färgerna vitt, svart och trä. (Jag skulle även falla pladask för en babyrosa nyans men jag inser att det är en färg som kanske inte är för alla..)

24 Linda:

1. Sverige!

2. Vit, svart, björk & ek

3. om jag får välja en färg skulle jag tycka det var riktigt snyggt om det fanns i guld & rosa. Skulle passa in hos många tror jag:D

25 annica sundström:

1. Sverige

2. Vit, svart, björk och ek

3. Mörklila-passar både kvinna, man, tjej och kille som vågar lite mera!

26 JoHaNNa - Skänk Gärna En Peng Till Min Rosa Bandet Insamling:

1. Sverige

2. vit, svart, björk och ek.

3. jag tycker att man ska göra som ett kontaktpapper av färgerna - röd, rosa, gul, blå, grön, turkos. så får den som köper hängaren själv bestämma vilken färg man ska ha :) så kan man jue ändra vartefter man är sugen på en ny färg :) man klistrar alltså på kontaktpappret i den färg som man vill ha, och när man tröttnat så byter man ut det :)



jag skulle absolut vilja vinna denna hängare, så snygg och vi skulle slippa ha våra kläder liggande på golvet... skulle genast ge lite ordning här hemma. för kläder man bara använt en gång känns jue onödigt att lägga i tvätten direkt. men istället så hamnar dom bara på hög ändå, pga. ingen bra förvaring så då måste dom jue tvättas ändå haha

27 anette carlsson:

1. Sverige

2. Svart, vit, björk och ek.

3. Jag skulle vilja ha en PURO i en gräddvit färg som är lite snyggt designad sliten med en nyans av mörk natur färg under.



Jag som många andra inrednings tokiga gillar den vita gamla lantliga stilen. Vi har oftast blandat nytt och gammalt, antika saker och ofta vitt som bas färg. Skulle tycka att det vore underbart med en lantlig men stilren galge. Drömmer om Provance, lantliv och hav av lavendel.



enkla nettan

28 liselotte:

Är gärna med och tävlar, svaren är

1. Sverige

2. Vit, svart, björk och ek.

3. Jag skulle vilja se en i regnbågens alla färger, man blir så glad av färger och kan användas nästan överallt. ( om man vill ha en färgklick, annars finns den ju i olika neutrala färger.

Mvh [email protected]

29 Linda Ericsson:

1. Sverige

2. Svart, Vit, Björk och Ek

"Rosa Rosa på väggen där

så snyggt du mina kläder bär"

30 Spacegirl:

1. Sverige

2. Svary, vit, björk och ek.

3. Ljusrosa - det skulle passa mig som aldrig växt ifrån min rosa-period bra.



Har länkat i min blogg

http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/october/2-november-vinn-en-kladhangare-1.html

31 E-L:

1. De är från Sverige!

2. De finns i svart, vit, björk och ek.

3. En PURO som skulle få mig att smila,

är en i färgen klart lila.

Jag tror den färgen skulle sälja,

ja både killar och tjejer skulle den välja.

Nu hoppas jag att en PURO vinna,

stolarna i köket jag bara förnimma.

De är täckta med kläder i stora lass,

på PURO skulle de hänga med stil och klass!







32 Anneli:

1. Sverige

2. Vit, svart, björk och ek

3. Vinrött! Det skulle kunna bli en riktigt snygg inredninigsdetalj med en PURO i vinrött tror jag :) Det är ju en varm höstfärg så det skulle nog passa bra.

33 nina:

1. Sverige

2. Vit, svart, björk & ek

3. Limegrönt. En härlig pastell färg som ger rummet ett lyft. Denna förvaring är helt underbar, skulle bli perfekt i dotterns rum där det ligger kläder väskor och annat smått på golvet. Med hjälp av denna skulle rummet få ett lyft och jag slipper få ryggskott innan jag ä 40:)

34 Jenny Olsson:

1. Sverige

2. Vit, svart, björk och ek.

3. Silver såklart! Passar in e de flesta hem dessutom gör färgen att klädhängaren syns bättre! Jag gillar när saker som är fina sticker ut litegrann!

35 Maria:

Sverige



Vit

Svart

Björk

Ek



jag skulle vilja se den i ljusrosa

36 elin j:

Hej hej klart att man är med och tävlar!



1: Sverige

2: vit, svart, björk och ek.

3: En Rosa ofc, det är ju Oktober, tutt månaden!



håller tummarna



KRAM

37 Elina:

1. Sverige

2. Svart, Vit, Ek och Björk

3. Rosa glittrig! Min lilla syster behöver kläd förvaring och inget skulle passa bättre än en Rosa-glittrig puro!

38 Erika:

1. Sverige

2. Svart, Vit, Ek och Björk

3. Turkos för att det är en så härlig accentfärg!

39 Veronica:

1. Sverige

2. Vit, svart, ek och Björk

3. Jag tycker att vinrött skulle vara en härlig färg! Härligt med en varm färgklick!

40 Maria =):

1. Svensktillverkad

2. Björk, ek, svart o vit

3.Jag skulle önska att de tog in ytterligare ett material,rostfritt stål,skulle oxå bli en snygg hängare. Annars tycker jag att valnöt är vackert.

Tack för en bra blogg.Ha en trevlig höst=)

41 Sofie Lindholm:

Jag är gärna med och tävlar :)



1. Sverige



2. Svart, vit, ek och björk



3. Jag tycker att PURO ska finnas i färger som piggar upp t.ex röd, grön, lila, gul och blà. Skulle ge humöret en extra kick varje morgon man màste stiga upp tidigt och rota runt i garderoben. Glada färger skulle verkligen vara en bra start pà dagen :)

42 eva svensson:

1. Sverige 2. svart,vit,ek,björk

3.Silver för att det sticker ut och dess skönhet tar aldrig slut.

43 Micaela:

1. Från vilket land kommer PURO klädhängare?

svar: Sverige



2. I vilka färger finns PURO Mini?

Svar: Svart, vit, ek, björk och röd.



3. Ge förslag på en färg som du tycker att PURO ska finnas i. Motivera!

Svar: Jag skulle tycka att det var snyggt med någon mönstrad klädhängare, ex. Zebramönstad eller liknande. Många har enfärgade väggar, för att pigga upp rummet och vara en snygg inredningsdetalj tror jag en mönstrad klädhängare skulle fungera utmärkt!

44 Jenny Frisk:

1) Sverige

2) PURO mini finns i vit, björk, ek och svart

3) Jag önskar att PURO fanns i ljusrosa. Den rosa färgen skulle påminna en om rosa bandet och då kan man ju passa på att kolla brösten när man ska klä på sig :-)

45 Malin:

1. Sverige

2. Svart, vit, ek, björk

3. Efter att ha lyssnat på Stefan Nilssons trendspaningar på Hem&Villa-mässan i Stockholm (som också går att lyssna på i Göteborg kommande helg) så skall det ju definitivt vara en färg som är kopplad till naturen. Och för att komplettera befintliga sortimentet tror jag att valnöt skulle var finast. För oss som gillar mörka träslag och inte vill ha svart.

46 Anna N:

1: Sverige

2: vit, svart, ek och björk

3. Mitt önskemål är en vit PURO med ett romantiskt blommigt mönster. Dels för att det skulle passa väldigt bra in i "Shabby chic" modet som är enormt populärt och dels för att väldigt många hotell/herrgårdar har en romantisk stil i deras rum där den skulle passa perfekt.

47 Johanna:

1: Sverige

2: vit, svart, ek och björk

3. Mitt önskan skulle vara en vacker pastell färg, MINT exempelvis. Tänk dig en hall i ljusa blandade pastellfärger, man skulle vara glad av energi varje dag.

48 Ann-sofie:

1: Sverige

2: vit, svart, ek och björk

3. Ljusrosa som din blogg:) Alla kvinnor behöver upplysas varje dag om bröstcancer. Att man ska vara noga med undersökningar och värna om varandras liv. Så en ljusrosa färg på klädhängaren och sen att en del av pengarna skulle gå till detta ändamål tycker jag skulle vara en fin tanke!

49 Markus:

1: Sverige

2: vit, svart, ek och björk

3. Silver, skulle vara fint att ha som detalj hemma. Då blir det ingen vanlig klädhängare utan även en prydnad också!

50 Ove:

1: Sverige

2: vit, svart, ek och björk

3. Gul, då blir man pigg och glad varje dag man tar jackan på väg till jobbet!

51 henkan:

rolig tävling

52 Elin J:

Wow! Vilken snygg klädhängare - jag ska hålla tummarna till dess tävlingen är slut! :)



Mina svar:

1. Sverige

2. PURO mini finns i vit, svart, ek och björk

3. Turkos är en otroligt läcker färg som jag tror skulle passa. Den sticker ut lagom mycket, är snygg både som accent och som egen färg i ett rum och passar alla!

53 Emma:

Åå det här skulle man inte tacka nej till :)



Mina svar!

1. Sverige

2. Ek, björk, vit och svart

3. Grått, en bortglömd men mysig färg

54 Niklas:

1. Sverige

2. Vit, svart, ek, björk

3. Grön tycker jag är en rolig kulör,

som alltid får mig på gott humör,

och att se en PURO klädhängare i sådan nyans,

skulle ge mig lite daglig galghumor till mans,

och något som roar och får en att glatt må,

kan väl ändå ingen hänga upp sig på?

55 Linda:

Hej!



1. Puro kommer från Sverige.



2. finns i svart, vit, björk och ek



3. Jag tycker att Puro borde finnas i lila eftersom den skulle passa utmärkt i min walk-in-closet.



I mitt sovrum skulle jag behöva en vit eller svart... just nu ligger alla kläder på golvet!



Hoppas på att vinna då min budget som nybliven husägare inte tillåter ett inköp av en egen Puro!!

56 Hanna - Whiterainbow:

1. Sweden, Sverige!

2. vit, svart, ek och björk

3. Jag tycker den ska finnas i en ärtgrön/äppelgrön färg, den gröna färger gör sig bra i ett svart-vitt hem som mitt och passar de flesta.



Kram Hanna

57 Hanna:

1. Sverige

2. Vit, svart, ek och björk

3. En "stripad"/lackad/målad så att den ser ut som läder (antingen i brunt eller svart).



PURO, när kläderna själva får välja!

58 Anneli:

1. Sverige

2. Vit,svart,ek och björk

3. Rostfritt! Jag bara älskar rostfritt! Man får en extra lyxig känsla och den fungerar att kombineras med alla färger du kan tänkas ha i ditt hem!

59 Maria P:

1. Sverige

2. Svart, vit, ek & björk

3. jag vill ha en härligt plommonlila

60 Kikki:

1. Sverige

2. Vit, svart, ek och björk

3. Silver! Lite lyx för ordningens skull skapar ingen huller om buller!

61 Alice:

1. Sverige

2. Vit, svart, björk och ek

3. En PURO-hängare i rosa SÅKLART! Speciellt nu när vi precis lämnat oktober månad, månaden då vi ska tänka på, och stödja forskningen mot bröstcancer. Ett sammarbete mellan PURO och bröstcancerfonden hade nog rönt stora framgångar.

62 care69:

1. Från Sverige

2. Svart, vit, björk och ek.

3. Jag tycker att den skulle finnas i gråmetallic. Har en sådan byrå i min hall och med de knallröda väggar som är där skulle den färgen bli jättefin.



Har länkat.

http://care69.blogspot.com/2011/11/2-nov-vinn-en-puro-kladhangare.html

63 Anna Liljeqwist:

Sverige

Björk, ek, svart o vit

Turcos, som är min absoluta älsklingsfärg!!

64 Kicki:

1. PURO kommer från Sverige.

2. PURO Mini finns i svart, vit, björk och ek.

3.

Stilrent och det mesta i vitt

är för mig en inredningshit

bas i ekgolv och vita väggar är bra

och därtill färggranna accessoarer ha

för att i min hall få fin harmoni och balans

önskar jag att turkos PURO fanns

65 Monica:

1=Sverige

2=svart, vit ,björk, ek

Naturligtvis en gul och blåfärgad, som svenska flaggan, och som visar att det är en svensk produkt var i världen den än säljs eller sitter uppsatt.Hade blivit perfekt present att ta med när man själv ska utomlands. Svensk kvalitet och innovation när den är som bäst!

66 Kirran:

1: Sverige

2: Svart, Björk, Vitt och Ek

3: Guld Metallic. Läckert, utstickande och kaxigt utan att förlora den stilrena och harmoniska känslan. Jag skulle älska det!

67 Mikkla:

Här kommer mina svar:

1. Sverige

2. vit, svart, björk och ek.

3. Körsbärsrött - sensuellt, eldigt, hett, festligt och upplyftande oavsett väder och vind!

68 Carina Ekelund:

1: Sverige

2: Ek, svart, vit och Björk

3: Neongrön en kul hängare i min sons tonårsrum så kläderna inte behöver ligga och drälla

69 Mia Mupp:

Sverige

Björk, ek, svart & vitt

Valnöt, för att det är ett fantastiskt snyggt träslag.

70 Annika Nilsson:

1. Sverige

2. vit, svart, björk och ek.

3. GULD för att alla behöver få känna lite lyx i vardagen! Varför då inte börja med att sätta lite guldkant på tillvaron i hallen!

71 Jessica Hellström:

1. Sverige

2. vit, svart, björk och ek

3. Måste säga klarröd för att få lite färg i tillvaron, varför bara ha neutrala tråkiga nyanser i hallen, lite rött livar upp och gör mig glad!!

72 Toni Mäkinen:

1. Sverige

2. Svart, björk, ek och vit

3. Mörkblå är helt klart bäst, gör livets stunder till en fest, passar bra till alla hallar, speciellt när killar kallar!!

73 sadde:

1. Sverige

2. vit, svart, björk och ek.

3. Mina kläder ligger i en röra, vad ska jag GÖRA?

Med en klädhängare i indigoblått, kanske jag kan finna min bergsprängare? Så vet inte vad ni säger, men blå? är det något ni kan motstå?

Kommentera här: