VINN SAGAFORM-GLAS I LÄCKRA FÄRGER!

Skolavslutning & sommarlov närmar sig med stormsteg. Barnen har skolavslutning på torsdag & jag på fredag, sedan blir det några arbetsdagar utan elever. Den 22 juni får jag SOMMARLOV! Det finns mycket att fira & göra lite festligare just nu med andra ord. Då passar det ju dessutom utmärkt med en kanonfin tävling, där någon av er kan vinna hela 24 läckra färgglada glas från Sagaform. Perfekt att duka med & höja stämningen lite extra. Antingen för att förgylla vardagen eller den där lilla pricken över i:t till festen.

Tillsammans med Sagaform har ni nu möjlighet att vinna 8 allglas, 8 martiniglas & 8 snapsglas i valfri färgkombination (till ett värde av 1794 kr). Formgivaren heter Matz Borgström & glasen finns i färgkombinationerna blå/grön eller orange/turkos.




Så här enkelt tävlar du:

1. Gilla Sagaform på facebook.
2. Svara på fråga "Vad heter nyheten getingfällan & vem har formgivit den?"
3. Nämn fem ord som du tänker på när du ser dessa glas.

Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ett mail till [email protected]. Glöm inte att skriva din e-mailadress, så att jag enkelt kan kontakta dig om du är den lyckliga vinnaren. Det är endast jag som ser din e-mailadress.

Vill du hjälpa till att sprida tävlingen via din blogg, e-mail eller facebook, så får du mycket gärna göra det. Det är självklart tillåtet att använda bilden ovan. Det spelar alltså ingen roll om du har en blogg eller inte - alla är naturligtvis lika välkomna att tävla!!

Tävlingen pågår till onsdagen den 22 juni 2011 kl. 22.00. Varmt LYCKA TILL!

 

Kommentarer:

1 Pethra på Inredningsbloggen:

1) Fixat!



2) Trap



3) Energi, fest, glädje, svalka, sommar.



Åh, jag gillar de här glasen! :)

2 maria:

1. fixat; maria thorsén mattsson



2. står getingfälla i deras broschyr och formgivare är matz Borgström



3. sommar, glädje, spänning, mys och härligt



verkligen underbara glas!

3 Frida Canberger:

1. Fixat

2. Getingfälla Matz Borgström har formgivit den.

3. Sommar, glädje,fest, färgglada och gemenskap.

Super härliga glas man blir glad av dem.

4 Evamarie Bjerneby:

Den heter Getingfällan

Formgivaren är Matz Borgström



5 ord som säger allt om de vackra glasen:

Fest, fest, fest, fest, fest!!!!

5 Charlotte Bladh:

1. Yes! Gillar!

2.Getingfällan är formgiven av Mats Borgström ...

3. Fest, glädje, frihet, förväntningar och förnuft

6 Johanna:

1. Fixat!

2. Getingfällan heter Trap & är formgiven av Matz Borgström.

3. Lyx och lycka i vardagen!

7 House of Jammi - blogg och webshop:

Oj, vilken fin vinst. Jag älskar de färgglada glasen, så den här tävlingen vill jag gärna vara med i. Jag Gillar Sagaform på Facebook och svaret är TRAP och Matz Borgström. Vilken finurlig liten sak det är!

8 Camilla:

Gillar sagaform på Facebook.

Den heter trap! (himla bra namn :-) )

Marz Borgström har formgivit den!

5 spontana ord som dyker upp när jag ser dessa underbara glas är:

Lyxig-vardag!

Fest!

Sommar!

VILL HA!



9 Anneli:

1.Gillar sagaform!

2. Trap, Matz Borgström

3. Glädje, sommar, blommor,sol, lycka!

10 Susanne LG:

1. Gillar Sagaform på FB sedan tidigare.

2. Getingfällan heter Trap & är formgiven av Matz Borgström.

3. Det första som ploppa upp när jag såg glasen är färgglatt, vänner, altanen, prästkragar, sommar!



11 mariat:

1.Gillar sagaform!

2. Trap, Matz Borgström

3. form, färg, fest, fantasi, fantastisk

12 Anna l:

Vilken underbar tävling för mig som bara är kär i allt vad glas heter. Dessa är ju bara superfina.



Gillar redan på fb - anna Lundkvist



Den heter Trap och är formgiven av Matz Borgström



De orden som spontant dyker upp i huvudet är fest, sommar, värme, glädje och vänskap



har så klart tipsat http://annastipsblogg.blogspot.com/2011/06/glas.html



Nu håller jag alla tummar och tår jag har:)

13 Solbritt:

1. har gillat

2 Trap -getingfälla av Mats Borgström

3. Sommar, fest, fantastiska, vackert, underbart.

14 Solbritt:

1. Har gillat

2. Trap - getingfällan av Mats Borgström

3. Fest, form, vackert, underbart. sommar

15 Lili:

1.Gillat Sagaform på facebook med namn Lili Ying.



2.Den heter Trap och är formgiven av Matz Borgström.



3.glad,sommar,romantik,kärlek,hjärligt!

16 Linda Lindvall:

Gillat sedan länge och nu också på facebook!

Getingfälan heter Trap och formgivare är Matz Borgström.

Glädje Fest Lycka Sommar Lek

17 Nikki Nilsson:

1. Gillar skarpt Sagaform

2.Getingfällan heter Trap & formfivaren är Matz Borgström

3.bröllopsmiddagen,välkomnande, frestande, festligt ,vackert

18 Anna Norregårdh:

Getingfällan Trap är formgiven av Matz Borgström.



Nä jag ser glasen Club tänker jag på:

Lycka

Krispigt

Godis

Glädje

Fest

19 Patrik pson Nilsson:

Har gillat er på Facebook under namnet "Patrik pson Nilsson"



Namnet på getingfällan är Trap och formgivaren heter Matz Borgström.



Fem ord som jag tänker på när jag ser detta glas är : Fest,Vänner,Sommar,Kärlek,Fantasi.



Med vänlig hälsning Patrik Nilsson

20 Linda O:

Vilken toppentävling för mig som endast äger vanliga dricksglas från Ikea!



Jag gillar på facebook-Linda Olsson.



Getingfällan Trap är formgiven av Mats Borgström.



Lycka, kärlek, vänskap, värme och strålande är ord jag tänker på då jag ser dessa färgglada glas.



Kram Linda Olsson



Ps Har länkat i min blogg:



http://blandadetavlingar.blogspot.com/2011/06/vinn-sagaform-glas-i-lackra-farger.html



21 tuusse:

1. Jag har gjort det! Tusse Jansson

2. TRAP och Matz Borgström :)

3. Glädje, Sommar, Lycka, Fest & Fint

22 Emma Börjesson, Kungsbacka:

Hej! Jag är gärna med och tävlar. Jag har gillat Sagaform på facebook.

Getingfällan heter Trap och det är Matz Borgström som är formgivaren.

De fem orden: Party, färger, drinkar, mästerligt, perfektion

Ha en underbar dag, från Emma

23 JoHannah:

1.Jag är gärna med och tävlar om dessa härliga glas!

Jag gilar på fb (hannah jansson)

2.Trap heter getingfällan och formgivaren är Matz Borgström.

3. Sommar, retro, glädje, sol och saft

Jag har tipsat på min blogg;

http://rockbarnettavlar.blogspot.com/2011/06/tillsammans-med-sagaform-har-ni-nu.html

24 Marianne Eriksson:

Hejsan!

1.Jag har självklart "gillat".

2. Getingfällan heter Trap och är formgiven av Matz Borgström.

3. Snygga, somriga, stadiga, superpresent, solaltan.

trevlig sommar! /Marianne

25 Emma:

1: Har gillat på facebook Emma Karlsson

2: Fällan heter Trap och det är Matz Borgström som formgivit den !!

3: Fest, Barnfri, Mys, Sommar, God dricka !!



Har länkat på min blogg under tävlingar 2011:



http://eddiesmammaemma.blogg.se/?tmp=16161000

26 Anneli Trri:

1. Gillar på FB såklart

2. getingfällan "Trap" formgiven av Matz Borgström.

3. Sommarfest, svalkande drycker, glada människor, nytänkande, tidlöst.

27 annica sundström:

1 Gillat!

2 Trap Matz Borgström

3 Lekfulla -innovativa- opretentiösa-underbara- glädjefyllda

28 Sara:

1, Har nu med glädje gillat!

2, Den heter Trap och formgivaren är Matz Borgström!

3, Glädje, skratt, sommar, snyggt och stilfullt!

29 Monica:

1. Fixat

2. Getingfälla Matz Borgström har formgivit den.

3.Jag blir glad när jag ser dom,lycka:)

30 Marie Högstedt:

1. Gilla!

2. TRAP av formgivaren Matz Borgström

3. Sötsaker, strössel, glädje, fest och vackra

31 Gerdan:

1) Gillat och klart!

2) TRAP av Matz Borgström

3) Festligt, läskande, formsäkert, glädjefyllt, Sagaformstil!

32 maud:

Klart jag gillar!

Trap av Matz Borgström

5 ord; fest, sambadans, sommar, bubbel,kärlek

33 Lotte:

1. Gillat

2. Trap formgiven av Matz Borgström

3. Glädje fyrverkerier vardagslyx godis glaskonst

34 Jill:

* Gillat sedan tidigare <3

* Getingfällan "Trap" & Matz Borgström

* Bravo! Excellente! Magnifico! Splendido! Sagaform <3

35 Anonym:

1. fixat, samma mailadress som här



2. Getingfälla Matz Borgström har formgivit den



3. design, stilrent, skärdgårdsfest, glädje, sagAlikt

36 Lisa:

1. fixat, samma mailadress som här



2. Getingfälla Matz Borgström har formgivit den



3. design, stilrent, skärdgårdsfest, glädje, sagAlikt



(ledsen för dubbelposten...)

37 Anneli:

1. Har gillat på facebook (Anneli Ek)

2. Getingfällan heter Trap & är formgiven av Matz Borgström.

3. Kärlek, regnbåge, stil, glädje och lekfullhet!



Ha en trevlig helg!

38 Annika:

1. Gillar på FB (Annika Mathiasson).

2. Getingfällan heter Trap och är formgiven av Matz Borgström

3. Färg, form, glädje, sommar, samkväm

Har länkat här: http://pyretpepsi.blogspot.com/2011/06/110622-tavlar-hos-dahlarnabloggse-om.html

39 Anna Jonsson:

¤ MATZ BORGSTRÖM har formgivit getingfällan som heter TRAP.

¤ Färglad Feststämning Förgyller Fascinerande Firandet!

¤ Jag gillar Sagaform på fb - Anna Jonsson [email protected]

40 Louise:

1 Gillar Sagaform på Facebook (heter: Louise Odén)



2. Trap heter den och formgivaren är Mats Borgström



3. Somrigt, glädje, färgglatt, midsommar och otroligt fina! :)

41 Carina - inspirera:

Jag vill gärna vara med och tävla om dessa urläckra glas!

Gillar Sagaform på Facebook

Getingfälla/Trap formgiven av Matz Borgström

Snygga, Annorlunda, Glada, Aptitliga, Underbara!



Hoppas på tur!

Kramen.

42 Sofie L:

Jag är gärna med! <3

1. Gillar Sagaform pà FB - Sofie Lindholm



2. Getingfällan Trap är formgiven av Matz Borgström



3. 5 ord: Färger gör festen, tack Sagaform!



Hàller tummarna

MVH

Sofie

43 Linnea Sjöström Foto & Vardag:

Underbar tävling , jag är jättegärna med! :)



1. Jag gillar på fb (Linnea Sjöström)



2. Getingfälla/Trap och är formgiven av Matz Borgström



3. Fem ord: Annordlunda, Somriga, Snygga, Färgglada, Underbara! :)

44 Christina Bergström:

Ja, jag är med och tävlar.



1. Gillar Sagaform på FB - Christina Bergström.



2. Getingfällan heter Trap och är formgiven av Matz Borgström.



3. Fem ord: Glädje, Livslust, Vackra, Åtråvärda, Konsthantverk!!!



Oh, vad jag vill vinna dessa glas.

45 Lena H:

1. Gjort

2. TRAP Matz Borgström

3. Cirkus, , Lekfullhet, Lättsinne Spontan ,SEMESTER

46 Amanda:

1. jag har gillat deras sida på fb. Mitt namn där är amanda ahlberg.

2. svar på frågan: Trap, formgivare matz borgström

3. roliga, intressanta, färgglada, personliga & konstnärliga :)

47 Annika:

1 gillat på facebook annica karlsson

TRAP

matz borgström

ord;sill,färskpotatis,jordgubbsfester,solglitter,

sommarängar

http://flinkan69.bloggplatsen.se/



48 Kristiina Söderström:

1. Tryckt på Gilla-knappen



2. Getingfällan TRAP av Matz Borgström



3. Bubblor, lycka, önskan, rus och konstverk.

50 Elin:

1. Har inte facebook :( (kanske får vara med och tävla ändå?) :) <3

2. Getingfälla TRAP, Matz Borgström har formgivit den.

3. Bus, Glädje, Sommar, Stilrent & Fantasi

51 Åse - Interiörguiden:

1) Gillat

2) Getingfällan heter Trap och är formgiven av Matz Borgström.

3) Indiantält, clowner, serpentiner, fyrverkerier och karuseller.

52 Lina:

1. Gillar på facebook Lina Salomonsson

2. Getingfällan TRAP av Matz Borgström

3. Glada färger,kärlek,present,ovanliga,vill ha =)



http://mammatillhampus.blogspot.com/2011/06/sommar-tavling.html

53 care69:

1. FB: C Regn

2. TRAP, av Matz Borgström.

3. Fräscha, busiga, festliga, snygga, habegär!



Har länkat.

http://care69.blogspot.com/2011/06/22-juni-vinn-sagaform-glas-i-lackra.html

54 Carina:

1. Gillat!

2. Getingfällan heter Trap & är formgiven av Matz Borgström.

3. Sommar, glädje, trendiga, fräshcha och fest!

55 Linda Ericsson:

1. Done!

2. Trap av Matz Borgström

3. Gemenskap, glädje, färg, fest, stilfullt

56 Sandra:

1. Gillat - Sandra Lundkvist

2. Trap och Matz Borgström

3. Sommar, Lycka, Romantik, Spänning, Fest.



57 Sandra:

Vilken perfekt tävling, jag är supergärna med! =)

1. Gillar (Sandra Nyberg)

2. Trap, av Matz Borgström

3. Glädje, Lycka, Dekoration, Vackert, Stilrent

58 Malin:

1, har gjort det nu

2, Matz Borgström

3, glädje, färgglatt, sommar, festligheter, eget

59 Kristina:

1. Gillar (Kristina Karlsson Fd Magnusson)

2. Trap av Matz Borgström

3. "Jo, jag köpte dem hos..."



:-)

60 Linda Jönsson:

1. Gilla-Fixat

2. Trap- MatzBorgström

3. Lyxkänsla, Fest, Färgklick, Glädje, Design!

61 sussie bergh bertius:

Gillar mycket!

TRAP och är formgiven av Matz Borgström

Glasen är helt underbara o får mig att tänka på:

Fest, glädje, skratt, vänner, sommarnatt.

62 J o H a N N a - vinstregn på bloggen:

1. gillar: johanna hellberg

2. Getingfällan heter Trap & är formgiven av Matz Borgström

3. sommar, lyxigt, förglad, fest, design

63 Lotta Alsing:

1. Har gillat på facebook (Lotta Alsing)

2. Getingfällan heter Trap & är formgiven av Matz Borgström.

3. Kalas, lekfullhet, glädje, spontanitet, picknickbuffé!



Det är helt otroligt, Sagaform gör bara snygga saker!

64 Jessika:

Ja e absolut me o tävlar !! ;D



1. Gillar på FB - Jessika Nilsson

2. Trap, Matz Borgström

3. Lycka, förtrollad, känsla, drömmar, inspiration !!

65 Sussi:

1. Gillar

2. Trap, Mats Borgström

3. Jubelskål, hurra, framtid, is, törstsläckare!

66 Johanna NOrrköping:

Trap heter getingfällan och formgivaren heter Matz Borgström.



Partaj, altan, sommar, godis, glädje

67 Elin:

1. Gillar på facebook!

2. Getingfällan heter Trap, Matz Borgström har designat den.

3. Glädje, sommar, kalas, kärlek och helt enkelt: lycka!



68 tessan:

1: gillar på fb - Tessan Lindqvist

2:Getingfälla Matz Borgström har formgivit de

3: gemenskap, fest, lycka, spralliga, snygg design



länkat i bloggen:http://ericasmamma.blogg.se/2011/june/tavling-sagaform.html

69 Ulrika Brobeck:

1/ Gillat!

2/ Getingfällan heter Trap & formfivaren är Matz Borgström!

3/ Sol, himmel, hav, vind och vatten!



70 Magdalena:

1. Gillat

2. Trap, Matz Borgström

3. Sommar, färg, mys, ledigt, gott!

71 pysseliten:

1 gillat

2 Fällan heter Trap och det är Matz Borgström som formgivit .

3 DUKNING Vänner servetter blommor drickat :)

Har länkat till dig .

72 d e s s l i k e s . c o m | High heels gives you a better view.:

1. Gillar Sagaform på FB nu :)

2. Getingfällan heter Trap & är formgiven av Matz Borgström.

3. Jag tänker helt klart på; sommar, glädje, Carneval, fest & vänner.



Åh nu håller jag tummarna att jag vinner, min fina mamma ska få de isåfall i 50års present - hon älskar Sagaform design! Kram

73 Petra:

1. gillar på FB.

2. trap, formgiven av Matz Borgström

3. godis, sommar, drinkar, fest och vill ha ; ) ( hade gärna haft dessa glasen hemma och kunnat duka fint i sommar. Håller mina tummar OCH tår på en vinst.

kram

74 suzan:

har mailat till er. :) Lycka till nu allihop.

75 Roger N:

1. Gillar

2. Det är Matz Borgström som formgivit getingfällan som heter Trap

3. Vardagslyx, sommarfest, VILL-HA!,Underbara och färgglatt.

76 Gill Gustafsson:

1,Fixat

2,Matz Borgström,Getingfälla Trapp

3,Sommar,fester,drinkar,bad,vänner

77 jenn:

Klart att jag vill vara med!

1. Gillar Sagaform på FB :)

2. Getingfällan heter Trap & är formgiven av Matz Borgström.

3. Jag tänker på; färgstark, sommar,fest, varmt väder & vänner.



http://barbados.blogg.se/2011/june/22-juni-saga-form.html

78 Elisabeth:

Givetvis vill jag vara med och tävla om de fina glasen:)

Jag gillar Sagaform på FB

Getingfällan är formgiven av Matz Borgström och heter Trap

De 5 orden:

Sagaform gör livet lite roligare.

79 Tina Ferry:

1, gillat på Facebook

2, getingfällan är formgiven av Matz Borgström och heter trap

3, dom första orden som kom upp i mitt lilla huvud var : sol,vänner,middag,solros och glatt humör :)

80 Emma Rubinstein:

Vilken toppentävling!

1. Jag gillar på facebook.

2. Jag gissar att getingfällan heter Trap fast det bara står Getingfälla i katalogen, den är formgiven av Matz Borgström.

3. Orden jag tänker på är: Sommar, Trädgårdsfest, Vänner, Blommor och Grilla.

Kram från Emma

81 Bodil:

Gillar

Trap, Matz Borgström

sommar, grönska,, fina dukningar, sol, regnbågen

82 Johanna:

Gillar



Getingfällan heter Trap och är formgiven av Matz Borgström



5 ord jag tänker på är:

Kulörer, Rosévin, Mojito, Bastant, Användarvänlig

83 Reb:

Hej på re

Trap. Matz Borgström

Behövs bara 1 ord: SAGOLIKA!

Puss på re

84 PappaDennis:

Hej, jag är gärna med och tävlar om de snygga glasen!

1. Jag gillar på fb (dennis sunesson)

2. Getingfällan heter Trap & är formgiven av Matz Borgström.

3. Glädje, sommar, snygga, fantasi & frestande



jag tipsar om din tävling här:http://pappadennis.bloggplatsen.se/2011/06/21/5651153-sagaform/



ha en bra dag!



ha en bra dag!

85 Ida:

Getingfällan heter Trap och är formgiven av Matz Borgström.



Sprallighet, fantasi, stilfulla, karamell och sommar.

86 Sandra Larsson:

Gillar på FB (Sandra Larsson)



Trap & Matz Borgström.



Kultstatus, Megahit, Trendfaktor, Atmosfär, Briljans



87 Åsa Ölander:

Gillar på FB

TRAP Matz Borgström

Glädje, färg, sommar, stil, vill-ha-känsla!

MVH Åsa

88 Eva:

1. Fixat

2. Getingfällan heter "Trap" formgiven av Matz Borgström

3. Kalas,sommar,romantik,regnbåge,drinkar.

89 Lena B:

1. Gillar redan

2. Getingfälla/Trap är formgiven av Matz Borgström

2. Fest,variation,sommar,vänner,mångfald

90 Per:

1. Gillar:)

2. Getingfällan heter "trap", design Matz Borgström

3. Party, present, polare, sommarkväll, mingel

91 Mia:

1. Gillat på facebook! :)

2. Getingfällan heter "Trap" och det är Matz Borgström som har formgivit den.

3. Sommar, värme, fest, gemenskap, glädje

92 Märta:

1) gillar på fb. Monica Carlsson

2) Matz Borgström getingfällan trap

3) Sommar, svalka, festligt, fantasi, glädje

93 Frida Sjölander:

1. Gillar (Frida Sjölander)



2. Matz Borgström, Getingfällan TRAP.



3. Design, Kult, Nytänkande, Elegans, Mingel !



94 Ana Kokol:

1/ har gillat

2/ Trap/getingfällan av Matz Borgström

3/ godisklubbor, vardagslyx, sommarkvällar, midsommar, blommor

95 guldmulten:

1. Gillar



2. Den heter Getingfällan/Trap

Formgivaren är Matz Borgström



3. Isglass, grönska, solsken, bus, regnbåge

96 Viktoria:

1. Har gillat med namnet Viktoria Cieplik



2. Trap. Formgivaren är Matz Borgström



3. Sommar, midsommar, fest, svalka, moderiktigt

97 chanette med söner:

1. chanette svensson gillar.

2. Matz Borgström heter formgivaren

3. glädje, passion, njutning,fest, skratt

98 anette eriksson:

1. gillat

2. Getingfälla Matz Borgström har formgivit den.

3. Sommar, glädje,fest, färg och kärlek.

99 nettan:

1. Gillat på facebook:anette carlsson

2. Formgivaren Matz Borgström

3. augustibarn

kräftskiva

sensommar

smaklökar

havssmak

enkla nettan

100 Sofia Bergsten Grändinger:

Hej!

Gillar Sagaform på FB

Trap - av formgivaren Matz Borgström

Orden: Drömmar, glädje, designlycka, vänner, favoriter

Hälsningar Sofia

101 rebecca:

1. Gillat sagaform på facebook, Rebecca Andersson



2. Getingfällan heter Trap och är formgiven av Matz Borgström



3. Färgklick, sommar, grillfest, design, glädje!

102 Louise:

1. Gillar Sagaform på Facebook! Heter Louise Åkesson.

2. Getingfällan heter Trap. Formgivare är Matz Borgström

3. Mina 5 ord: Glädje, sommar, vänskap, middagsbjudningar, livet!



Har även tipsat om bloggen och tävlingen här: http://losan.se/2011/june/glas-fran-sagaform-226.html



Hoppas, hoppas, hoppas! :}

103 DAHLARNA:

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! Jag återkommer så snart som möjligt med en lycklig vinnare!

/Dahlarna - Viktoria

Kommentera här: