Cult Design - Outdoor & Flowerbox

Det är ju ingen direkt hemlighet att Cult Design är en stor favorit för mig. Det var så många favoriter i deras monter på Formex att jag får dela upp i flera inlägg. I del 1 visar jag serierna Outdoor & Flowerbox. Skulle gärna pryda min trädgård & förhoppningsvis blivande altan med enbart Outdoor krukor. De är tillverkade i rostskyddsbehandlad plåt & kan därmed stå ute i alla väder & året runt. Så stilrena & snygga! I år har även trälådor tillkommit till utomhusserien. De är gjorda av bambu.



Change Garden marshallhållare finns med flera olika manschetter. Kanonfina!






Jag önskar att jag hade mer "gröna fingrar" & hade fina rabatter & stenpartier i vår trädgård. Nu är det tyvärr inte så, men små planteringar i krukor fixar jag alldeles utmärkt. Så nu önskar jag de vita krukorna i alla varianter & storlekar lite här & var i vår trädgård.






Garden krukor - så snygga!!



Magnus Tyrén (VD för Cult Design) visade sortimentet för oss. Alltid lika inspirerande att höra honom prata om produkterna. Här håller han i en kruka i Flowerboxserien.



De randiga krukorna kan även användas som burkar, då fatet även kan användas som lock. Krukorna med de "inbuktade bollarna" heter Celosia & de finns i en massa olika varianter & färger. Gillar verkligen dessa krukor.



Nederst till vänster ser ni nya serien Fazett. Detta mönster är inspirerat av gamla tiders slipade glas & karaffer.






Ytterligare en nyhet för våren är serien Plant med tredimensionellt mönster. Det är både printtryck & "inåttryckt" text.


Mer inlägg från Cult Design kommer senare. 

Kommentarer:

1 Susanne [Snusans inredningsblogg]:

Åh nu blev jag ännu mer trädgårdsfixarsugen... :)

Kommentera här: