3:E ADVENTSTÄVLING!

Nu är det tredje advent & här i Östergötland lyser solen idag. Tyvärr finns det fortfarande ingen snö på backen. Huset är julpyntat, de flesta julklappar är fixade & jag inväntar nu den rätta julkänslan.

Idag påbörjas den tredje adventstävlingen här hos Dahlarna. Denna vecka har ni chansen att vinna två bäddset ERIK från afswedala! Härliga svenska bäddset av finaste bomull & helt ekologiska, där tanken bakom lakanen är att kvalitén ska vara som gamla mormorslakan. afswedala designar sina lakan med inspiration av dåtidens hantverksarv, texter som handlar om kärlek, härliga färgkombinationer samt en miljövänlig & åter användningsbar förpackning.



Tävlingen går ut på att du svarar på två frågor. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ditt svar till [email protected].


1) Vad är det för material i afswedalas nyhet Pläd Svea?
2) Skriv en slogan eller ett rim på max 20 ord, där Erik (namnet på lakansetet som är vinsten) finns med.


Vill du hjälpa till att sprida tävlingen via din blogg, e-mail eller facebook, så får du mycket gärna göra det. Det är självklart tillåtet att använda bilden ovan. Det spelar alltså ingen roll om du har en blogg eller inte - alla är naturligtvis lika välkomna att tävla!!

Var noga med att fylla i namn & din mailadress, så att du kan kontaktas om du vinner. Tävlingen pågår till lördagen den 17 december kl. 22.00.

VARMT LYCKA TILL & ha en riktigt mysig tredje advent!

Gå gärna in på våra Facebooksidor & "Gilla" - Dahlarna Blogg & afswedala.


Kommentarer:

1 Emma H:

Wow vilken tävling! Såg på din Facebooksida om den. Kul att Dahlarna finns på fejjan nu.



1) Pläden är gjord av lin.

2) Blåa sköna lakan i bomull så fina,

snart kanske två Erik blir mina.

2 Hannah Larsson:

Hej och tack för chansen!



1. lin

2. "Sov mjukt och fint med bäddset Erik"

3 Carina - inspirera:

Jag vill gärna vara med!

1. Lin

2. Att ha Erik i sängen vore lent och skönt

Mina drömmar som en sommar så varmt och grönt!



Hoppas på tur!

Kramen.

4 Anna-Carin W:

1. Lin



2. Nu kan du med Erik sova riktigt gott

fina lakan från afSwedala i ljuvligaste blått!



Håller tummarna för att jag & min älskling får mysa med Erik ;0)

5 EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA:

Svar: Lin



Att få sova med en annan man

Det är inte varje dag man kan

Men även sambon vill med Erik sova

Snälla du, vi kan väl få prova



Här har jag länkat



http://molnboanna.blogg.se/2011/december/baddset-1712.html

6 Anna b:

1. Lin



2. En mjuk och härlig bädd du får

Om du med Erik till sängs går



Har delat med mig på fb - Anna Berglund och gillar såklart båda sidorna där.

7 Erika:

1.LIN

2. två härligt fina bäddset, kanske om ett tag blir mina. Jag får mysa med Erik och slippa frysa, vilket lyx!

Är såklart med! :)

8 evamar:

1. Lin.

2. Att med Erik sova sked

vill jag - och sambon med!

9 Emma - ung mamma:

Jag är gärna med, fick tips om denna underbara tävlingen! Vill vinna och ge detta till min pojkvän, vi är ny inflyttade tsm med sonen william 3 år.



1. Pläden är gjord av lin.

2. Detta är ett mjukt paket som Erik redan vet.

Det är något du länge velat ha som är randigt och fint. Du kommer sova varmt och skönt med mig med =)



*Tipsat i min blogg:http://lifeofhjorth.blogg.se/2011/december/baddset-1712.html#comment



Nu håller jag tummarna för en perfekt julklapp

10 Emma Lisa Magnusson C:



Tönrosa sov uti tusende år,

Så gott sover nog jag med om Erik jag får.

11 Emma Lisa Magnusson C:

Jag glömde ju svara på 1an så får skicka en gång till,, sorry.



Svar

1. Pläden är gjord av Lin

2.

Tönrosa sov uti tusende år

Så gott sover jag med om Erik jag får.

12 annica:

1 Lin

2 Vem favoriten är du får säga mej men jag vet i alla fall att Erik ligger nära dej!

13 Elisa Huolman:

1. Lin



2.Når du drar över Erik i sängen så slipper du frysa, han är så mjuk & go och snygg så du vill bara mysa! ;)



Har delat med mig på FB - Elisa och gillar såklart båda sidorna där.http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=235207576550906&id=100000484878620

14 guldmulten:



Med Erik i sängen blir natten skön och kul

Detta är till dig min make, God god jul!!

15 anette carlsson:

1. Pläden Svea är 130 gånger 170 cm och är gjord av lin.



2. 100 % Ekologisk bomull,även bra för miljöns skull. Erik heter bädden och den är alldeles lagom på bredden. Swedala bara namnet är bra och man sover som en prinsessa och du kommer inte att på Swedala ledsna.



anette

16 Monika:

Hej, hej!

1. Lin.

2. Bättre tävling än den med Erik får man sällan.

Roligast är det som händer emellan.



Ha det bäst!

Med Vänlig Hälsning

Monika.

17 chanette:

svar: LIN



Mitt andra val var något nött.

Men i Erik kan jag sova sött



18 JoHaNNa - JULKALENDER PÅ BLOGGEN 27 nov - 24 dec:

1. lin



2.

hoppas Erik till oss flytta hem,

för då efter mysstund kanske vi förhoppningsvis kan bli fem ;)

19 kicki kronborg:

1. Svea är tillverkad av Lin

2.



Härligt när Erik väntar på mig i sängen

när jag har varit ute och roat mig i svängen

då ligger Erik där och bara på mig väntar

n'är jag dörr till sovrummet gläntar

varmt omsluter han min kropp och låter mig vila ut

så går det till i mitt hus, här det bara å njut

20 anette eriksson:

1: Lin

2:

Med Erik i våra bäddar

nattsömnen vi räddar

Perfekt för mig och maken

även när vi är pigg och vaken

21 Johanna:

1. Lin

2. Att sova sött är bra för oss,

för då kan vi på dagarna rocka loss.

När vi bäddar med Erik i våra sängar,

så drömmer vi bäst om gröna ängar

22 marianne eriksson:

Hejsan!



1. Lin



2. Mysig och go´ som sommarängen

Erik ligger där i sängen

väntande på min lekamen nu,

fast jag är ju gift och fru....

23 susanna wahlqvist:

1. Pläden är gjord i lin



2. Att få mysa med erik

vore toppen för kroppen

ekologisk som få

vad skönt jag ska må



kram, Hoppas jag vinner denna gång

24 Yana Eriks:

1, Svea - Pläd i lin. Off white. 130x170 cm.



2, Mjuka klappar finns hos AfSwedala,

till de som längtar till nattens dvala.

Erik är valet för var singelkvinna som vill mysa,

Erik omfamnar mig och hindrar mig att frysa!



Med önskan om en riktigt GOD JUL!

25 Solbritt:

1. Lin

2. Hos Erik jag kryper ner var kväll

där sover jag lugnt och känner mig säll.

26 Monica:



1) Pläden är gjord av lin.

2)Såg att ditt gamla var nött, nu får du med Erik sova sött.

27 Jenny Landström:

1. Lin

2. Akta dig för Erik min vän,

du har ju redan en pojkvän.

Ny kille är väl inte behövd

om allt du vill är att vakna utsövd?

28 Annelie C:

1. Pläden som är så fin, den är i LIN

2. Samtidigt när du får detta paket-

ska jag berätta nåt' du inte vet:

-Fast jag gärna kryper ner "hos" ERIK i sängen-

behöver inte vårt äktenskap sjunga på sista refrängen.

Så stå nu upp som en riktig man! -

öppna paketet och le allt du kan!

29 annsofi texén:

kommer att få varmt och gott med erik bäddsett i min säng vill vinna det till mej

30 Ulla Olsson:

1. den är av lin

2.

Lägg detta runt madrassen;

kvaliteten den är bäst i klassen.

Sängen blir fräsch och elegant,

och sovrummet får äkta guldkant.

31 Maria:

1. Lin

2. Låt sängen bli finklädd

och njut av din bädd

Du somnar skönt och vaknar nöjd

Med Swedalas Erik blir natten en fröjd.

32 Kajsan:

1. Lin



Vad en man kan vara härlig

Men som i visan ock besvärlig

Men här har vi en trevlig prick!

Sov så gott med Erik!

33 Mats:

AfSwedalas Erik skiljs ifrån mängden

traditionell kvalitet håller i längden

Sköna att äga, vackra att se

god investering i livskvalitet

34 Jennie Dalén:

1) Den är gjorda av Lin!

2) Vill du sova gott en hel natt - bädda ner dig i Erik från afswedala!

35 Martin S:

1. Pläden är av lin.

2. I ett bäddset från afswedala sover du riktigt gott!

36 patrik nilsson:

1 : Den är gjord av Lin!



2 : Det mesta var bättre förr och nu kommer snart julen och knackar på vår dörr, tänk att få bädda med Erik till jul, att få lite ro och sinnesfrid i den stundande juletid.

37 Karin W.:

1. Svea är en pläd i lin.

2. Erik kan inte hålla mig vaken

när afSvedalas bäddset finns i gemaken

38 Anna:

Svea är gjord av lin

Med ekologiskt material och gamla hantverkstraditoner, tar afSvedalas Erik din nattsömn till nya dimensioner.

39 Monica B:

1. Pläden Svea är gjord av lin.

2. Erik Erik i sängen är,

säg vem som skönast sover där!

40 Kristina:

Wow vilken tävling! Kul med facebook sidan, jag har gillat!

1. Pläden är av lin.

2. Hos Erik kan jag vila ut & slappa,

& med tv-kontrollen runt zappa.

41 Britt D:

1) Sveapläden är gjord av lin.

2) Tänk att få sova i finaste bomull hos Erik!

42 Pia ÖBerg:

1) Pläden är gjord av lin.

2) lakan i bomull är fina,

hoppas att de snart är mina.

Vill gärna vinna de båda två

en till mig och till min mamma i Skellefteå.

43 Kicki Wisell:

1. Pläden är gjord av lin.

2. Med Erik får jag sova gott, dessutom riktigt snyggt och flott!

44 Marie Lyander-Magnusson:

Svar 1: Pläden gjord av lin

Svar 2: Med "Erik" i sängen, blir man nöjd.

Att gå och lägga sig, blir ren fröjd!

45 Rebecka:

1:

Fin lin



2.

Då Erik är formad med slitstarkt tyg av eko-knåp

Ligger han aldrig och slöar i ett linne-skåp!

46 Anna Hägg:

1. lin



2. Sluta nu upp att ila,

lägg dig istället med Erik och vila! :)

47 Mariana Juliander:

1: Lin.

2. Dom heter Erik & dom är "gröna"

- säkerligen superduper-sköna!

48 Viveca:

Kanonsnygga lakan! Har känt på dem irl - superkvalité!

1 - Lin

2 - Vore glad om jag Erik vann,

Då skulle en dröm bli sann.

49 Lotta L:

Precis våra färger i sovrummet!

1. Gjord av lin

2. Blåa Erik gärna får vara i sängen min.

och extra lyx att mannen får ha egna i sin!



50 Lotta:

1. Lin



2.Då jag den 22 December fyllar år, kanske jag ett bäddsett Erik får.

51 Monica:

1. Lin

2. Efter ett lyxigt bäddset jag länge varit på jakt, nu hoppas jag "Erik" väntar på mig i all sin prakt.

52 Kerstin:

1. lin

2. "Den bästa skönhetssömnen får du med Erik"

53 Annette Jönsson:

1. Lin

2. Då "erik" är tillverkat av eko-tyg. Är det jag som kommer smita mot sängen och lägga mig i smyg.

54 Elisabeth McCann:

1. Lin



2.

Ett påslakanset från Borås

Stor framgång och tur förutspås

Hans namn Erik är,

Var kvinna blir kär,

I Lin-Erik, det kan förstås.

55 caroline:

1. Lin



2. När jag behöver relax kryper jag ner med Erik när det är dags.

56 Eva-Lotta Persson:

1, Lin



2, Erik skall firas den 18:e maj.

Med namnsdagstårta och pyjamaspartaj!

57 Jessica Hellström:

1) Pläden är gjord av lin.

2) Sov gott och god natt, med Erik i sängen sover jag glatt, är i honom helt kär och varje natt är han här, då är jag en lycklig kvinna, när jag honom äntligen fick vinna!!

58 Anna Nordin:

1 Lin

2 Erik är min kärlek,gråt ej sambo,vi delar på kakan, erik räcker till båda, erik är ju ett lakan!

59 Alecc:

Lin



Den enda kombination i sängen jag vill ha

är den underbara Erik och jag!

Tillsammans sussar vi så sött

Erik är mjuk då jag är trött.

Ibland behövs han tvättas, men än sen,

han går ju att återanvända - igen och igen och igen!

60 Camilla Sandmark:

1. Pläden är gjord avlin.

2. Erik är den jag ligger med natt som dag..

Skönt har vi,bara han och jag..

61 Kristina K:



1. Lin är svaret



Varför kasta pärlor åt svin, när man kan sova med Erik av finaste lin?

62 Lovisafisa:

Materialet är lin.



Bäddsetet från Afswedalas vid namn Erik, det gör sömnen änglalik!

63 Therese:

Svaret är lin.

Finaste bäddset från swedala

Låt mig vinna snälla rara

Vinna Erik vore en dröm

Mjuk och len, av finaste söm



64 lolla:

wow vilken tävling

1.Lin

2.Gud så härligt att med Erik få krypa ner

man vill ju bara sova mer och mer!



kram lolla

65 Camilla Thåström:

den är gjord av lin

Med Erik i sängen

så mjukt och skönt

man vill bara ligga och mysa

och så slipper man att frysa

gillar och delar :)

66 noomi:

1 Lin är materialet,



2 Nu ska trötta mormor sova

med Erik omkring mig det kan jag lova



67 Anneli Larsson:

1. Pläden är gjord av Lin 2. Sängen, sängen i sovrummet där- säg, vem som skönast i

sängen är

kudden, du är den skönaste här, men med Erik det blir tusen

gånger skönare här

68 Madeleine Wahlstedt:

1.Lin

2. Vacker och mjuk Erik är

Det bästa är att han är här

69 Lotta:

Svar: Lin



In bed with Erik, nya hiten,

Sambon, jag o Erik...i mitten?

Generad o blyg? Inte med detta tyg!

70 Charlotte Bladh:

1. Lin

2.

Kanske händer det alltför sällan,

att du skönt kryper ner däremellan.



Men med dessa set,

blir allt som varit svårt lätt.



71 Diana:

1. Lin

2. Erik afswedala- lyx för två, dig och vår miljö.

72 care69:

1. Den är av Lin.

2. Kan inte bli mer naturligt än Erik mot kroppen,

utsövd och glad ända upp i huvudknoppen.



Har länkat.

http://care69.blogspot.com/2011/12/17-dec-vinn-tva-baddset.html

73 Stefan Hjalmarsson:

1. Lin

2. När du blir trött,

så kommer du att sova sött,

i detta bäddsets trygga famn,

och Erik är dess namn

74 Isabelle Agrér:

Hej!

vilken rolig tävligt!



1.Lin är materialet.

2."Erik i drömmen är mjuk och öm han ger mig en riklig och naturligt bra sömn."

75 Sandra Petersson:

1. Lin

2.

Älskling, jag har fixat nåt som stärker romantiken

Han heter Erik, jag hoppas du inte blir besviken.

76 Kerstin:

Lin



Det bästa som hänt var när bäddsetet Erik blev känt.

77 anette eriksson:

1: Lin

2:

Erik är så skön och fin

han är gjord i äkta lin

Med honom i våra bäddar

nattsömnen vi räddar

78 Carola L:

1: Lin

2: Detta blir i din säng toppen -

Erik över hela kroppen!

Även när han inte är där - har du honom när.



http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/december/baddset-1.html

79 Rikard:

1. Lin

2. Erik - bäddar för god sömn!

80 Gerdan:

Med Erik i sängen sover du trygg

en sängkamrat både varm och snygg!

81 Viktoria:

1. Lin

2. Erik är så mjuk och läcker,

undrar vad som händer när jag lampan släcker?

Kommentera här: