2:A ADVENTSTÄVLING

Snön lyser fortfarande med sin frånvaro, men det börjar trots allt att kännas lite julstämning. Idag har tomtarna fått flytta in i vårt hem. Dock bantar jag ner antalet för varje år som går, men det syns ändå i varje rum att julen är i antågande!

Idag börjar en 2:a adventstävling här på bloggen! Det är i samarbete med Aqvia & AGA som det fina priset är en Aqvia kolsyremaskin i valfri färg. Färgerna som finns är vit, svart, orange & grön. En perfekt julklapp till dig själv eller till en kär vän!



Tävlingen går ut på att du svarar på två frågor. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ditt svar till [email protected].

1. Aqvia essenser finns i fem olika smaker, vilka är de?
2. Vad serverar du för god mat till Aqvia ekologisk cider? Motivera kort.

Vill du hjälpa till att sprida tävlingen via din blogg, e-mail eller facebook, så får du mycket gärna göra det. Det är självklart tillåtet att använda bilden ovan. Det spelar alltså ingen roll om du har en blogg eller inte - alla är naturligtvis lika välkomna att tävla!!

Var noga med att fylla i namn & din mailadress, så att du kan kontaktas om du vinner. Tävlingen pågår till lördagen den 10 december kl. 22.00.

VARMT LYCKA TILL & ha en riktigt mysig andra advent!


 

Kommentarer:

1 Britt D:

Vilket kanonpris - En perfekt julklapp till min man!

1. Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Till Aqvia ekologisk cider serverar jag en egengjord potatisgratäng, helstekt fläskfilé & en kantarellsås med massor av kantareller! Det blir perfekt till en fräsch äppelcider!

2 Mamma Mia:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

"2 Kaktus och lime dricka till fisksoppa på lax, färsk torsk/ mörötter, purjolök vanlig lök, buljong på saffran fiskbuljong med färska kryddor...hembakt bröd med linfön och russin... till hemgjord ost gjord på filmjölk och kryddor...supper gott kanske vill du komma och smaka...vi gjorde den i fredagskväll men men då saknade vi kaktus och limedrickan,,,men kanske till nästa gång..

3 Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias:

1. persika, päron, citron/lime, kaktus/lime och Lingon.

2. Jag skulle servera den till min favorit maträtt, fläskfilé, potatisgratäng och fetaost sallad :)

4 guldmulten:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. En viltgryta såklart på älg och svamp! mmmm

5 Spacegirl:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Klyftpotatis & grönsaker i ugn & en god köttbit med sås & sallad.



Har tipsat i min blogg

http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/december/10-december-vinn-en-kolsyremaskin.html

6 care69:

1. Lemon/lime, Peach, Pear, Cactus/lime och Lingonberry.

2. Det får bli min Spagetti Carbonara, familjens favoritmat, som vi gärna avnjuter ihop med ekologisk cider.



Har länkat.

http://care69.blogspot.com/2011/12/10-dec-vinn-en-aqvia-kolsyremaskin.html

7 Nathalié - Extrem barnlängtan & snart händer det, IVF 2012 <3:

Är gärna med & tävlar =). Vore roligt att överraska fästmannen med en kolsyremaskin, det skulle hjälpa oss att spara pengar också då jag ska börja avbetala CSN-lån i Januari, mindre kul.. Men chansar i alla fall :)



Svar på fråga 1: Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon.



2. Jag skulle göra en riktig fin middag till vår 1årsdag och det skulle serveras fläskfilé i ugn med grädde, kalvfond, röd paprika, jordnötter och toppas med riven ost. Serveras med ris eller det man föredrar :). Och cidern serveras såklart i champagneglas :).



Håller tummarna,

Kram Nathalié

[email protected]

8 Anita:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon.

2. Moussaka och sallad med oliver, fetaost och tomater till. Enkelt och väldigt gott till Aqvia ekologisk cider.

9 monika gustavsson:

Svar på fråga 1: Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon.



Förslag till fråga 2: En het tacopaj, med frasigt skal och krämigt samt smakrikt innehåll!



vh

Mamma Monika

10 Anonym:

Päron, persika,citron/lime,kaktus/lime och lingon.



Tillsammans med bakpotstis med skagenröra o fläskfile med rödvinssås och chilimarinerad ananas

11 Emelie:

Päron, persika,citron/lime,kaktus/lime och lingon.



Tillsammans med bakpotstis med skagenröra o fläskfile med rödvinssås och chilimarinerad ananas

12 Diana:

Lemon/lime, peach, pear, cactus/lime och lingonberry



Snittar med olika goda ostar och ekologisk hemmalagad fikonchutney. Mingelmat!

13 JoHaNNa - JULKALENDER PÅ BLOGGEN 27 nov - 24 dec:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon

2. Blodig Oxfile med ungstekt potatis och beasås :)

14 Johanna:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Cider är ju så gott till kyckling och härligt kryddad klyftpotatis och en hemmaslagen beasås till det :-)



[email protected]

15 maud weckman:

1.Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Det får bli min mans underbart goda fisksoppa...fullt med fisk, potatis och en massa rotfrukter mm, varm, het och sååå god, blir en perfekt adventsmiddag att värma sig med i kylan...såklart ett gott bröd till oxå:)...kommer ju att kännas ännu lyxigare med god cider till!

Kramar

16 Anette:

1. Päron, Persika, Citron/lime, Kaktus/lime och Lingon.

2. Cider är perfekt till Mellanöstern-mat, jag föredrar meze dvs smårätter upplagda på många småfat som ätes med bröd. Hummus, taboleh (småhackad sallad m mkt persilja o citron samt små bulgurkorn), lammkorv,minipizzas,aoili samt potatissoppa med krutonger. MUMS!!

17 Emely Tuväng:

Svaret är: Lemon/Lime, Peach, Pear, Cactus/Lime och Lingonberry!



Jag skulle servera med lax och rotfrukter i ugn med en creme fraiche sås till, nam nam!!

18 Sofie Lindholm:

1. Svar: Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon



2. Jag skulle servera tillsammans med en ostbricka och skaldjur. Perfekt för oss som inte dricker alkohol <3



Länkar här

http://sofiestavlingsblogg.blogg.se/2011/december/10-dec-aqvia-kolsyremaskin.html

19 Monika:

Skulle vara så perfekt att ha denna stilrena, snygga kolsyremaskin. För med två tonåringar i huset så går det åt extremt mycket dricka.

1.Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2.Jag skulle servera Flygande Jakob – en klassiker som älskas av många! Kyckling, bananer och jordnötter i en oslagbar kombination. Med kokt ris och en grönsallad till. Man blir törstig av jordnötterna så då behövs AQVIA ekologisk cider både till maten och efter:)

Ha det gott!

Vänligen

Monika.

20 Patience -18 & mor till Damien:

sv; lemon/lime, cactus/lime, persika, päron och lingon.



Jag hade serverat kyckling bröst & potatis gratäng <3

21 Katarina Strömberg:

1. Essenserna finns i smakerna Cirton/Lime, Persika, Päron, Cactus/Lime & Lingon.

2. Jag skulle servera cidern till en härlig plockbuffé med lyxiga charkuterier som lufttorkad skinka & salami Milanese, goda mogna smakrika ostar, exotiska frukter, kycklingspett och en nybakad surdegsbaguette.

22 Carina - inspirera:

Jag vill gärna vara med!

1. Lemon/lime,Pech,Pear,Cactus/lime,Lingonberry.

2. Passar ju både vardag och fest! En härlig stämningshöjare till både vardagspastan och festliga oxfilén...

Hoppas på tur!

Kramen.

23 Linn Eriksson:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime &

Lingon.



2. Jag skulle servera whiskeyflamberad fläskfile, med pepparsås och krämig potatisgratäng - skulle passa smaklökarna perfekt med bubblig cider.

24 Linda:

vill absolut vara med och tävla och jag hoppas på turen att vinna en svart till min mamma som släpar hem alla dessa flaskor från butiken. Jag har sagt åt henne att köpa en kolsyremaskin eftersom hon har svårigheter att bära tungt men ekonomin har inte funnits där



1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon



2. oj det finns mycket gott som man kan servera till min jag skulle nog göra en god plankstek, kan inte bli bättre :)



länkar här

http://familjengranberg.blogg.se/2011/december/vinn-en-kolsyremaskin-1.html



Hoppas nu på turen

Kram Linda

25 Elin Andersson:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.



2 Jag skulle göra min "signature-dish" till denna! Pasta tagliatelle med en gryta gjord på creme fraiche, gorgonzola-ost, kycklingfile, purjolök, valnötter, vitt vin och salt & peppar!

26 Noomi:

1. persika, päron, lemon/lime cactus/lime och lingon

2. stekta fläskskivefileer med dragon grädde och citronsås, pressad potatis och sparris inlindade med bacon och skogens guld rårörda lingon

kaktus/lime med isbitar, oh vilken häftig middag

27 Nina:

Jag är jätte gärna med och tävlar. Skulle definitivt behöva ett substitut för all läsk ja dricker :S



svaret på dina frågor:

citron å lime, pärsika, kaktus å lime, päron och lingon.



Skulle laga kyckling med sweet chili, sugarsnaps å ädelost. serveras med bandspaggeti. Löjligt gott faktiskt.



mmvh Nina

28 Anneli:

1. Smakerna: Päron, persika, citron/lime, lingon, kaktus/lime.

2. Jag skulle bjuda på fiskgratäng med skaldjurssås och ris, till detta serveras en frisk citron/lime dryck. En härlig och god middag.

29 Doris Sommar:

1. Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon.

2. Jag skulle servera fläskkotlett med ugnsbakad klyftpotatis, svartvinbärsgelé + en härlig sallad till cidern. Gott!

30 Susanne:

1. Citron/ lime, päron, persika, lingon, kaktus/lime.

2. Ugnsstekt laxfile' med citron, dill, smör och gräslök toppad med philadelphiaost utrörd med riven parmesanost. Till det cous-coussallad med körsbärstomater och rödlök!

31 Kerstin Jonsson:

1. i Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Jag skulle göra kycklinglåda med ris & bearniesås .. något som både de stora & små skulle gilla i familjen tillsammans med cider!



har tipsat i bloggen: http://dragabol.gblogg.se/2011/12/05/aqvia/



Håller tummarna för vinst!!!

32 Emelie:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Mormor hemmalagade revbensspjäll :)

33 Anna Berglund:

Åh jag är supergärna med

1. Päron, Kaktus/lime o lingon, Persika och Citron/lim



2. Färska räkor



Har tipsat http://annastipsblogg.blogspot.com/2011/12/kolsyremaskin.html

34 pysseliten:

1 citron -lime, pärom, persika ,lingon ,och kaktus-lime 5 st



2 Kyckling med soltorkade tomater med cirtonsaftsås dragon och grädde + bandspagetti :)

35 Monica:

1. Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2.Kyckling med ädelost och bandspagetti,gott:)

36 liselotte:

Tack för tipset, är gärna med och tävlar.

1. Finns i Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon

2. Nu i juletider skulle jag nog ha det som ett dryckes alternativ på julbordet, annars får det bli till en smaskig köttgryta.

37 Maria Katarina:

1. Persika, päron, citron/lime, cactus/lime, lingon



2. Cider smakar perfekt till en höstgryta med fläskytterfile, äppelbitar, plommon, några skivor bacon, steklökar och så en rejäl skvätt grädde, och så salt och peppar förstås. Till detta pressad potatis och sallad.

38 Michaela:

1. Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Det passar till all sorts mat, men till min pasta- och kräftstjärtssallad är den riktigt god. Allt är så fräscht tillsammans :)

39 Jeanett:

1. Lemon/lime,Pech,Pear,Cactus/lime, Lingonberry

2. En stor härlig sommarbuffé

40 Karin:

1. Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon

2. Jag skulle servera tillsammans med min hemmagjorda smörgåstårta som består av majonäs, mimosasallad, rökt kalkon, ost, körsbärstomater, paprika, och gurka.. en favorit hos alla som smakat :)



Om jag vann skulle jag ge bort den i julklapp till min älskade mormor och morfar som alltid ställer upp, så det kunde avnjuta goda drycker tillsammans med alla sina barnbarn :)

41 Helena Brynte:

Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.



Jag gör såklart ciderkokt kycklingfilé!!!

Vad passar väl bättre till den än just cider?

42 marianne eriksson:

1. Persika, päron, lingon, kaktus/lime och citron/lime.

2. Jag skulle servera den till nyårsbuffén i första hand, men jag kan tänka mig att dricka cider till nästan vad som helst för jag älskar cider.

43 Micke Wallin:

Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon.



Jag tänker bjuda på inbakad fläskfilé (med ädelost) och klyftpotatis med en härlig grekisk sallad.

44 Anna:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime o Lingon.



2. Det får bli Lammytterfilé med grönsakssås och svamp :)

45 Androidkungen:

Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon



Jag skulle servera det med birani (indisk maträtt)

46 Linda:

Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.



Ååå då skulle jag göra en romantisk middag för min underbara sambo. Som skulle bestå utav oxfilé, med potatishalvor med havssalt och nymalen peppar (med knaprig yta) och en ädelost sås (kvibilles ost) (kall). Och en fräsch sallad till detta. Och ett glas ekologisk cider. Pricken över i:et.

47 ann karlsson:

Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.



Till julskinkan passar den absolut perfekt

48 Johan:

Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon



Som alkoholfritt alternativ till julbordet så klart!

49 Anna L:

Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.



Nyårsmiddagen så klart,

alkoholfritt redan från start!!

50 Annelie:

1. Smakerna är persika, citron/lime, kaktus/lime, päron och lingon.



2. Aqvia ekologisk cider & min vegetariska gryta gifter sig med varann!

Så smakfullt, enkelt & logiskt, eko-logiskt minsann!

51 Annchristin Holmlund:

De finns i smakerna Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

Den skulle passa perfekt med min goda tjälknöl gjord på svärsonens egenskjutna älg, egengjord krämig potatisgratäng och min goda kantarellsås

52 Marie Mattsson:

1. Smakerna är persika, citron/lime, kaktus/lime, päron och lingon.



2. Aqvia ekologisk cider vore underbart till min gryta med fläskfilé, eller varför inte direkt till pepparkakorna?



mvh

[email protected]

53 EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA:

Jag är gärna med och tävlar. Har delat här



http://molnboanna.blogg.se/2011/december/kolsyremaskin-1012.html



1. Persika, Päron, Kaktus/Lime, Lingon, Citron/Lime



2. Jag är inte vidare bra på att laga mat men jag skulle bjuda på en fisk och skaldjursgryta med aioli och till det dricka cidern. Smarrigt.

54 cammie:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon.



2. Hm.. jag älskar fläskfile, potatisgratäng och Bearn.sås, så det hade jag serverat :)



Länkar oxå: http://tuschaa.blogg.se/tavlingar/2011/december/10-dec-2.html#comment

55 Lina Johansson:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon.



2. Det får nog bli min asgoda baconlindad kyckling med vittvin & philadelphia ost sås.. MUMS !

56 Hannah Larsson:

Hej och tack för chansen! :D



1. Lemon/Lime, Peach, Pear, Cactus/Lime, Lingonberry



2. Aqvia ekologiskt cider skulle passa gott till en pastarätt jag gör lite då och då; kyckling, spenat, soltorkade tomater i en sås av grädde och vitlök, toppat med fetaost och serverat med tagliatelle. Mums! Lyxigt, men enkelt!



Håller tummar och tår! ([email protected])

57 Erika:

Ugnsbakad lax i citronsås tillsammans med ris och ovanpå det lite färsk dill. MUMS.

Smakerna är: Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

Hoppas verkligen på att vinna. Hade gett den till mamma som dricker minst 1,5 liter kolsyrat vatten om dagen, så hon hade verkligen behövt en sodastream! =) Det hade hon tjänat på, och blivit jätteglad såklart! hade velat se henne så glad, för nu på senaste tiden har jag inte fått gjort det. Jag har själv orsakat att hon blivit ledsen, och ska då ordna så jag får min glada mamma igen. Hon flrtjänar den verkligen, den bästa mamma som finns! :)

58 Helen:

1. Persika, citron/lime, kaktus/lime, päron och lingon.

2. Fredagsmys med Tacos såklart!



59 Vilma:

1.Persika, citron/lime, kaktus/lime, päron och lingon.

2. Till Pizza.

60 Sandra:

1. persika, citron/lime, kaktus/lime, päron och lingon

2. Jag skulle det servera tillsammans med en vegetarisk sallad och örtbröd.

61 Kajsan:

1. smaker: persika, päron, citron/lime, kaktus/lime & lingon

2. Aqvias ekologiska cider skulle passa utmärkt till inkokt lax (MSC-märkt) med kokt potatis och hollandaisesås. Mamma fixar mat och jag dryck!

62 Amanda:

1. smakerna: Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Jag skulle servera det tillsammans med en hemmagjord oxfiléhamburgare med chilibearnaise. Skulle vara perfekt till Aqvias ekologiska cider :D



Förövrigt hoppas jag, som alla andra, att jag vinner då detta står högst på önskelistan i år!

63 sophie:

svar: persika,päron,citron/lime,kaktus/lime,lingon.

fläskfile med ugnspotatis grönsaker och en god sås

64 Alexandra:

1. Citron/lime, persika, päron, lingon och kaktus/lime.

2. Jag hade serverat den till en hemlagad stek på en mysig middag med min flickvän.

65 Karin:

1.Persika, päron, citron/lime, kaktus/lime & lingon



2. Pasta med gorgonzola och champinionsås!

66 Eva Pohjantähti:

1.Citron/lime,päron, lingon, persika och kaktus/lime

2. Iskall cider till en fräsch jordgubb, mango och chilisallad med rostat bröd och gorgonzolost

67 Nath:

1. Päron, persika, citron/lime, kaktus/lime och lingon.

2. Jag skulle servera cidern till inbakad smördegsbakad fläskfile fylld med taco-philadelphiaost. Mumsigt!

68 Frida Svahn:

1. Persika, päron, citron/lime, karusell/lime & lingon! 

2. Jag lyxar till vardagsmaten med att servera Aqvia ekologisk cider till.  Då blir vardagen godare! köttbullar & spagetti, korv & makaroner, korv & bröd, pannkakor eller varför inte bamsebiff! 

69 Malin:

1. Svar: Citron/lime, päron, lingon, persika och kaktus/lime.



2. Helstekt baconinlindad fläskfilé med klyftpotatisar och kantarellsås.

70 Åsa H:

Svar = Päron, persika, citron/lime, kaktus/lime och lingon



En skinkstek ska det vara,

som i magen får fara !

Tillsammans med smörkokta morötter,

vinsbärsgelé ihop riktigt sött är !

71 Johanna L:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Eftersom det är en ekologisk cider tycker jag det krävs en vegetarisk rätt, som är det enda rätta ur miljösynpunkt. Jag hade gjort en härlig och mustig gryta på rotfrukter i säsong med linser och bönor och ett härligt hembakt surdegsbröd.

72 Hanna W:

1. Persika, päron, citron/lime, kaktus/lime och lingon.



2. Jag älskar cider och är särskilt glad över att få servera cidern till den maffiga, fyllda julkalkonen. Till den serverar jag dijonsenapssås, rödvinssky och en ris gjord av quorn, matvete och jasmine.



God Jul



Hanna W

73 Susanne L G:

1.De fem olika smakerna är persika, päron, citron/lime, kaktus/lime och sommarens nyhet Lingon.



2.Utan tvekan så bjuder jag på potatisgratäng med massor av vitlök, och fläskfile med ädelostsås.

Till detta serveras förstås iskall cider!

74 Marika:

1. Lemon/lime, Pear, Cactus/lime, Peach och Lingonberry

2. Finns få saker som är så gott till kall cider som en kryddstark kycklinggryta med vitlöksbröd gjort på surdeg! Ger en värmande, hemma-känsla och är perfekt mat att bjuda vännerna på i det här kalla vädret! :)

75 Greta Söderman:

Lemon/lime, Peach, Cactus/lime.Pear, Lingonberry



Till viltgryta är Ekologisk cider kronan på verket

toppkvalite garanteras av Aqviamärket!

76 Ulrika Jörgensen:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.



2. Jag skulle servera en hemmagjord smörgåstårta. Smörgåstårta och cider hör ihop på nåt sätt och är så galet somrigt och gott. Det skulle passa finfint såhär i det dassiga vädret. Sommarkänsla gör en alltid lycklig.. :)

77 marty:

LEMON AND LiME

PEACH

PEAR

CACTUS AND LiME

LiNGONBERRy

jag skulle servera något lätt som kycklingsallad med pesto och fräscha frukter somt tex mango, passionsfrukt, flera olika sorters meloner..

78 Eilona:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Jag skulle servera med inbakad kycklingfilé som är tillagad med crème fraiche, smördeg och curry. Vid sidan om ska det finnas ruccola och babyspenat sallad med tomat, salladskrydda och citron. Att servera med Aqvia ekologisk cider skulle göra hela middagen lyxigare och godare!

79 jenny:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon

2. Marinerad fläskfile med hasselbackspotatis och kantarellsås :)

80 Sofia Besson:

1) Lingon, päron,persika, citron/lime, kaktus/lime

2) Vad som helst, jag låter drycken tala för sig själv, oavsett vilken mat det r anser jag att en god dryck kan pimpa upp det mesta. Till och med den trista pyttipannan, eller falukorven får en extrem uppgradering med frisk ekologisk cider.

81 anki:

1. Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon

2. Har aldrig testa någon av dessa cidrar men tror de skulle liva upp vilken måltid som helst !!!

82 Johanna:

Svar:Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon.



Skulle servera Mexikansk mat till detta tillexempel tamales och då dricka cidern citron/lime eftersom det skulle passa perfekt ihop till den kryddiga tamalen.

83 Linda Ericsson:

Hoppas Hoppas Hoppas att det blir min julklapp denna!!!



1. Lemon&Lime, Peach, Pear, Cactus&Lime, Lingonberry

2. Efter all julmat skulle jag bjuda på tjejkväll. Där den Ekologiska Cidern skulle få sällskap av goda ostar och kex.

84 Åsa S.:

1. persika, päron, citron/lime, kaktus/lime och Lingon

2. Jag skulle servera potatisgratäng och fläskfilé!!! MUMS!

85 Staffan Forssberg:

1. Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Kokt lax, pressad potatis, grönsallad och en citronklyfta.

86 annelie m:

1.LEMON AND LIME

PEACH

PEAR

CACTUS AND LIME

LINGONBERRY



2. Till min "egna" smörgåstårta som ska ha massor av lyxiga (dyra) räkor =)

87 ebba:

1 persika, citron/lime, kaktus/lime lingon& päron



2 till Pappas goda plankstek

88 ebba:

1 persika, citron/lime, kaktus/lime lingon& päron



2 till Pappas goda plankstek



Oj det vart fel blogg namn här är mitt

eebbaa.blogg.se

89 Carina H:



Persika,Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon



Till den här fina drycken skulle jag bjuda på crêpes, det tror jag skulle passa utmärkt.

90 Anna:

Päron, Citron/Lime, Persika,Kaktus/Lime & Lingon.



portergryta och kokt potatis :)



91 Anna:

Persika,Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon



En julinspirerad helstekt fläskfile inlindad i tunna skivor av julskinka med en god senapsfyllning och till det en saffranssås och bakad potatis.

92 Fredrica Staxhammar:

1. PERSIKA, PÄRON, CITRON/LIME, KAKTUS/LIME & LINGON!

2. Jag har kollat igenom alla svar hittills och ser att ingen har nämn det självklara i matväg för denna årstid som Aqvia ekologisk cider skulle passa perfekt till, nämligen all underbar JULMAT!

93 Inger:

Lemon/Lime, Cactus/Lime, Lingon, Persika, Päron.

Jag skulle servera cidern till några riktigt goda ostar efter en riktigt god middag. Precis som ostarna är en perfekt avslutning på en god middag, så blir även cidern en lätt och fräsch avrundning. Dessutom balanserar en god cider smakrika ostar jättebra!

94 Gerdan:

1. Persika, päron citron/lime, kaktus/lime,, lingon.

2. Min favoriträtt stekta ankbröst med potatisgratäng och creme fraiche. Rena smaker där cidern kan komma till sin rätt (haha!)

95 Kajsa:

Fredrica Staxhammar: Kolla igen, finns en kille som har skrivit "till julbordet" den 6:e ;)

96 Helene:

Hej jag är gärna med och tävlar! :)



1.Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Jag skulle servera den klassiska tjälknölen med potatisgratäng, alltid gott med en cider till!

97 Anonym:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Pannkaka - cider är den perfekta drycken till pannkaka för oss som inte gillar mjölk.

98 Bettan:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon

2. Enchiladas, gratinerade med chunky salsa och ost.

99 Caroline:

1. Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon

2. Persiljejärpar, gräddsås och pressad potatis skulle sitta fint tillsammans med lingoncidern.

Min andra favoritsmak, citron/lime skulle få skölja bort hettan från min "eldiga" wok.

100 Anneli Gustavsson:

Vilket fantastiskt pris! Fick aldrig någon av mamma när man var liten! ack vad det sved ;)

1. Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon.

2. Då serverar jag en österrikiskt potatisgratäng med äpple och kycklingklubbor. Tillbehör currysås eller pepparsås och en fräsch sallad!

101 Jessica B:

1.persika, päron, citron/lime, kaktus/lime och Lingon.



2. Efter 50 kilos viktminskning så har jag ändrat hela min livsstil. Jag unnar mig god mat men jag gör den på ett nyttigare sätt. Tex om jag unnar mig underbar cider så passar fräsh lite syrlig mat perfekt till. Jag gör en underbar potatissallad med fruktinslag som ananas och lime och äter det väldigt kallt till uppvärmd härlig cider. Det kalla och fräsha mot det varma och mysiga är perfekt

102 Simon Andersson:

1. Citron/Lime, Kaktus/Lime, Päron, Persika och Lingon.



2. En billy's panpizza helt klart!

103 Kajsa Johansson:

1. Persika, Päron ,Citron/Lime , Kaktus/Lime och Lingon.

2.När de gäller cider så tycker jag att de skulle passa perfekt med fläskfile hemma gjorda ungnstekta prommes och då även Bearneise sås till.

Super och man får då möjlighet att kunna njuta av både dryck och mat.

104 Anna Lindholm:

1.Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon

2.Är en enkel gourmet och anspråkslös amatörkock, men med trevligt sällskap jag gärna serverar tapas och annat småplock!

Om jag då dessutom får servera Aqvia ekologisk cider med smak av päron och fläder,

jag garanterat både sällskap och smaklökar gläder!

105 evamar:

1. Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Det här fick jag klura länge på för att hitta den perfekta smakkombon men här är den:



En karibisk fläskfilegryta med ananas passar perfekt till den fruktiga och läskande smaken av AQVIA Ekologisk Cider.

106 Christina Martinsson:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon

2. Jag skulle servera Aqvia ekologisk cider till en rustik fransk gryta med majskyckling och säsongens grönsaker, ackompanjerad av en god bearnaise och nybakat frasigt bröd.

107 Heidi:

1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime och Lingon.



2. Som förrätt digestive kex med vitmögelost. Huvudrätten består av grekisk pyttipanna med oxfilé, potatisklyftor, rödvinssky över det hela och bearneisesås. Efterätten blir glasstårta med chokladströssel och kex. :)

108 Lollo:



1. Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.



2. Jag skulle servera en av mina absoluta favoriträtter:

Lax med kryddtäcke

Rotfrukter i ugn

Kokta morötter i apelsinlag



(Koka morötter, pressa ett gäng apelsiner, riv skalet av en. Blanda juicen med en rejäl klick smör, salta, peppra och värm snabbt upp. GUDOMLIGT GOTT)



Nu jäklar håller jag tummarna. Vore underbart att vinna.

Trevlig helg!

109 Jennysen:

Essenserna finns i 5 st smaker; persika, päron, citron/lime, kaktus/lime och Lingon.



Jag skulle servera den ekologiska cidern med en mustig linssoppa med morötter och lök.

110 Sandra Petersson:

1. Persika, Päron ,Citron/Lime , Kaktus/Lime och Lingon

2. Till Aqvias ekologiska cider serverar jag Marinerad oxfile med hasselbackspotatis, hemmagjord rödvinssås, stekta champinjoner, baconlindade sparrisar och ugnsbakade tomater.

111 Marie Olsson:

1: Päron, Persika, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2: Dragonkyckling med vitvinssås, potatisklyftor i ugn och en fräsch sallad

112 anette carlsson:

Jag är gärna med och tävlar. Aquia har fem smaker: bär och blommor, äpple och gurka selleri, Vete, Mangopassion och grape och mejram.



Till Aqvias ekologiska cider serverar jag god potatisgratäng och vegetariska biffar, qourn och färsk sallad.



Min favorit är den vita.

113 Hjärter:

1. Päron, persika, citron/lime, kaktus/lime, lingon

2. Fisk passar bra ihop med cider. Jag serverar ugnsbräserad forell, pressad potatis och haricots verts till.

114 Lisa Almelund:

1. Citron/lime,Kaktus/lime, lingon, päron och persika.



2. Som fattig student så kan jag tipsa om en utomordentligt god maträtt, makaroner tillsammans med MammaScans köttbullar. Vill man lyxa till det ytterligare kan man ha lite ketchup vid sidan om. Tror att denna rätt skulle passa som handen i handsken med en iskall cider till. God jul!

115 Jessica Hellström:

1. Persika, Päron, Citron/Lime, Kaktus/Lime & Lingon.

2. Jag skulle slå till med en ljuvlig ostbricka med rädisor och päron

Kommentera här: