Filippa K drömmar

Tänk att man kan bli så glad av att öppna en inredningstidning. Förutom att det är många oerhört inspirerande repotage & annat, så var det något som denna gång fick mig extra lycklig. I senaste Plaza Interiör står det om nyheterna i Filippa K-kollektionen från Rörstrand. Att jag kunnat missa detta.... Jag samlar på de svartvita muggarna & har dessutom de djupa tallrikarna/skålarna. Det jag har saknat är en mattallrik. Nu kommer det assietter i tre olika mönster!! Jippi! Då kanske det kommer mattallrikar till nästa år... Dessutom är det två nya muggar som får önskas till samlingen. Dessa produkter hamnar definitivt på önskelistan inför 40-årsdagen i november.






Muggarna Net Trim & Ink Stripe samt assietterna Net Trim, Ink Stripe & Net är nyheter för hösten 2011. Skålarna med sin lilla fot är sååå snygga! Dem har jag inte, så det är också otroligt efterlängtade.



Assietterna är 19 cm i diameter. Från vänster Ink Stripe, Net samt Net Trim.



Nyheterna Ink Stripe & Net Trim. Längst till höger är Marigold som kom våren 2010. Den saknas tyvärr i min samling.



Dessa skålar rymmer 40 cl & jag gillar verkligen den lilla foten de står på. Den har samma design som överst på muggarna. De heter Ink Lace, Ink Stripe & Net.



Bilderna är mina egna samt från dukatbord.se. Kollagen är gjorda av mig.


Några av mina dukningar med Filippa K porslin finns här & här.