Äntligen.....

Nu är den på plats! Äntligen! En Maskroslampa har monterats i alla dess delar & hänger nu fint över vårt matsalsbord. Jag är så glad att Ikea äntligen gjorde en mindre variant av PS Maskros. Denna variant är 55 cm i diameter. Den stora är 80 cm. Maskroslampan var en av mina födelsedagspresenter & som jag har längtat efter den... Nu väntar jag på att det ska komma små minimaskrosor i samma design att ha som hängande fönsterlampor! Små bollar i 12-15 cm i diameter. Visst vore det läckert med den fina skuggeffekten även i fönstret!?



84 blommor monterades. Det gick dock väldigt smidigt!












Vi har en dimmer på just denna lampknapp (vilket jag först reflekterade över när lampan var på plats & monterad!). Jag hade köpt en lågenergilampa, vilket medförde att säkringen i dimmern gick sönder... Så än har jag inte haft den tänd & sett den underbara skuggeffekten. Men imorgon, då ska den skimra upp min kväll här hemma!

 

Kommentarer:

1 Proforma - Irene:

Ääääntligen... Jag vet ju att du har längtat! :)

Kram

2 Lotta:

Ja, den är ju såååå fin!

Jag har en liggandes kvar i kartongen härhemma.

Har inte hunnit packa upp den än...

Men den som väntar på något gott;)

Kram ch Trevlig Helg!

3 House of Jammi - blogg och webshop:

Den ger verkligen superhäftiga skuggeffekter. Hoppas du får igång den ikväll och kan njuta av den.

4 Mari:

Snyggt o bra att det kommit en mindre variant den andra var ju gegantisk :-)



Dimmer finns till lågenergilampor o halogen men är av annan sort, det har jag fått erfara...köpte en slags transformator för att kunna dimma min lampa.



Ha det så gott o njut av din nya lampa som ger så härligt sken...KRAM

5 [room] by sofie:

Wow, vad fint det blev! Var den jobbig att sätta ihop???



Kram och trevlig helg!

Sofie

Kommentera här: