En dag med Simon & Tomas!

Oj, vart ska jag börja??? Vilken fantastisk dag jag har haft. Fylld av intryck av det mesta!! Jag kom till Linköping vid 10.30, där Viktor Byhr mötte upp mig utanför Sveriges fulaste hem - Stefan Ormans lägenhet! Då var lägenheten i fullständig kaos. Det var grejer överallt. Köket var fyllt med kaffe, läskande kallt vatten & kommande lunch. Detta var sommarens hittills absolut varmaste dag & den tillbringade jag i en etta på 49 kvm i Linköping tillsammans med tre andra bloggare, Viktor som styrde upp hela dagen på ett fantasiskt sätt, Tv4, journalister, Ikea-montörer, Lotta Persson från SCA (Torky) som stod för hela arrangemanget & såklart det härliga designerparet Simon & Tomas. Dock kom Simon lite senare pga av en miss att hoppa av tåget i Linköping! Inget mer om det, men Nässjö ska tydligen vara ganska fint... ;-) Så här såg det ut innan!



Jag har tagit ofantligt mycket foton, pratat inredning & annat skoj med både nya bloggvänner & Tomas, skrattat, skruvat ihop förvaringslådor, njutit, fotat lite till, ätit god salladslunch på nyinköpta möbler (!!), skrattat lite till & pratat lite bloggande.



Härliga bloggkollegor Sassa med bloggen Strömgatan 4, Helena med bloggen ROOM and SERVE, Helenas syster samt Anne med bloggen Stjärnor & Champagne äter god sallad i det gröna.



Eftersom vi väntade in Simon, så hade vi en lång härlig lunch med mycket inredningssnack! Tomas är en riktigt skön & trevlig kille! Jag myste verkligen av stunden att få vara med om detta!



Så kom då äntligen Simon & imponerande nog så röjde Simon & Tomas med hjälp av lägenhetsinnehavaren Stefan hela rummet själva. De sa att det var en av höjdpunkterna, att gå igenom sakerna & hitta guldkorn, men även alla hemskheter... Ojooj vad de jobbade. Vi andra stod mest & skrattade åt alla underbara kommentarer & allt kul de hittade! Stefan bjöd verkligen på sig själv!


Stefan med sin nya tapet. Verkligen superläcker kvalité - lite textilkänsla över den.



Tomas & Simon röjer!



Det fanns några tazzels bland gardinerna... Naturligtvis sparades dessa Maria Montazami-älsklingar :-)!


Tomas fixade med belysningen. Många sladdar var det att dölja!



Simon fluffar kuddar. Nu närmar det sig slutet...



Viktor som fantastiskt fixade så att vi hade det bra hela denna dag! Och vem sitter där på golvet? Jo, det är ju Dahlarna själv - Viktoria som skruvar ihop Ikea lådor. Sedan var allt äntligen klart & Stefan fick komma in & se slutresultatet. En förvånad & mycket glad Stefan kan man lugnt säga. Ojoj vilken förändring.







Så kommer då äntligen bilder på det färdiga rummet:








Detta är inte riktigt min inredningsstil, men jag måste säga att på plats så var rummet riktigt läckert. Många kul detaljer & det var otroligt roligt att få vara med & se det växa fram.  Kl. 17.00 var allt klart. Det blev en lång, varm & minnesrik dag i Linköping. TACK alla underbara som var med & förgyllde min dag. TACK Lotta & Viktor som gjorde så att jag fick vara med. Jag kommer att somna med ett leende på läpparna ikväll!

 

Kommentarer:

1 Proforma - Irene:

Herregud vad kul!!! Verkligen en upplevelse att se Simon & Thomas "in action"! Kanske inte riktigt min inredningsstil heller men det är det inte alltid när dom inreder även om jag kan tycka om mycket ändå. Här kändes det en aningen rörigt!

Ha en trevlig helg!

Kram

2 tina:

Vilken upplevelse...kul!



kram/tina

3 Junitjej:

Så häftigt att du får vara med om det här!!

GRATTIS!!

4 Pysseliten:

KUL ATT SE !!!! och ännu roligare att jag känner igen Stefan :) Hans pappa var nyss inne hos mig på macken och berätta om att han hade vunnit ,super kul .

Stefan har en mamma som är super super duktig på att sy ,hon syr upp västar och täcen till hästar hon sydde visst till hästarn på hovet :)

5 Anna:

Vilken fantastisk heldag du har fått vara med om! :-) Härligt att du dokumenterat så mycket så att vi också fick vara med om den. Resultatet är inte riktigt min stil heller, men jag tycker också att det ser ut att ha blivit jätteläckert. Ha nu en jätteskön lördag! KRAMISAR I MASSOR

6 Minh Du - MINH Inredningsblogg:

Så fantastiskt kul ni måste haft! Hoppas att det inte är sista gången!

7 Helene Langborg:

Måste vara kul att vara med bakom kulisserna.

Avis!



Detta var inte helt i min smak heller.

Blir lite för mycket färg för mig.



Skrivbordet såg snyggt ut!



Kram Helene

8 Johanna:

Oj jisses vad spännande!! Min favoritduo alla kategorier. Vad jag skulle varit lycklig, vilket jag tror att du med är :)

9 Erica:

men så kul att få vara med simon och tomas en dag. är dom lika tokiga bakom tv:n som framför?!

10 Åse - Interiörguiden:

Vilken fantastisk upplevelse!

11 Carina - inspirera:

Låter som en helt underbar dag...så attans kul!

Kramen.

12 Johanna:

Åh vilken upplevelse, låter som en riktig toppendag även om jag också måste säga att detta inte riktigt är min stil. Men tur är det väl att smaken är som baken!? :)

Kommentera här: