Fototriss - Randigt!

Årets andra Fototriss har temat Randigt! När stora sonen var liten & de frågade på dagis vilken hans favoritfärg var, svarade han att mammas var iallafall randigt!! Hihi - alla mina tröjor var randiga då (Ja, inte riktigt alla, men väldigt många!)! Nu är den randiga perioden över, men har ändå en hel del randiga saker i mitt hem. Här kommer några favoriter - Filippa K muggarna & Cult Design Change ljusstakar.



Filippa K muggen är randig både till mönstret nedtill & på tvären upptill. Cult Design Change ljusstaken är randig på manschetten & randig i mönstret på kanten av ljusstaken. Dessutom är duken den står på randig... Så mycket randigt blir det...







 

Bilderna är alldeles dagsfärska, dricker fortfarande av kaffet i muggen & ljusen brinner fint här brevid datorn.


Idag blev jag av med de två blåa fåtöljerna i vårt vardagsrum. Satte ut dem på Blocket & genast kom det några & köpte dem. De åkte en timma i bil för att köpa dem & prutade inte. Underbart skönt att det gick så smidigt. Dessutom var de fantastiskt trevliga :-)! Så nu står två svarta Barcelona fåtöljer otroligt högt på önskelistan. Tyvärr är det väääldigt långt både till födelsedag & julafton....

Kommentarer:

1 Bokmalen:

Jadu, det var ju en klockren randig triss!! ;) Fina grejer. ;) Vi (läs sambon) håller på att sätta ihop vår nya tv-bänk. Så vi ska oxå lägga ut på blocket starx, hoppas att dom går åt fort!!

Kramen, Maria

2 cat:

Så du behövde inte gå långt för dina härliga svartvita ränder du ;)

3 Louise Alexandersson:

Snacka om matchat! Ha vad kul :)



Trevlig söndag kväll

Hälsningar Louise

www.louisealexandersson.se

4 House of Jammi - blogg och webshop:

Snygga randiga saker du har! Vi köpte en Barcelona-fåtölj i somras som jag är nöjd med på www.fpdesign.se, den kostar 3.895:-. Jag är egentligen emot kopior, men när en äkta Barcelona-fåtölj kostar 60.000 kr, så går det helt enkelt inte.

5 Nettan:

Snygga ränder på din kaffemugg!

Bra triss!



Ha det så gott // Nettan

6 Pysseliten:

Känner kaffe doften enda till jobbet :) Fint med randigt ,gillar radig helst på kläder :)

7 mimmi:

Så fina bilder:) vilken tur att du hade de saker kvar nu ..de passade ju in perfekt till detta tema :)

8 Pialotta:

Underbara koppar.. vitt och svart är så himla fint i porslin:-) Kalasbilder dessutom.. gillar, gillar, gillar:-)

9 susanne lindén:

Härlig triss på temat och fint matchade bilder!

10 Anna:

Randigt är verkligen ett av mina favoritmönster :-) Jag har visserligen inte så mycket randigt i inredningen, men desto fler randiga toppar och tunikor har inhandlats den senaste tiden.



Grattis till att du blev av med fåtöljerna så snabbt! Nu ska jag fortsätta kika på Johan Falk. Skönt att kunna pusta ut lite efter en jobbig magsjukedag... Ha en bra början på veckan! KRAMISAR

11 FRÖKEN KUMLIN:

Randigt är en favorit hos mig med, fast jag inte har så mycket just nu i inredningen.



Sv. Ja vi syns på fredag =) Du ska inte på pressfrukosten? Kram

12 fru Sätterlund:

Härligt med ränder :) Här hemma finns det gott om dem, på muggar, tyger, brädväggar osv. Det är snyggt med ränder.



Vad skönt att det gick så fort att bli av med fåtöljerna - sånt är skönt!



Ha det gott,

Kram Therese

13 Jah Hollis:

Randigt verkar vara populärt i heminredningen. :-)

14 InneoUte-Malin:

snygga ränder. Gillar ju både Filippa K och Cult.

15 Lena:

Vilken fin triss, den gillar jag verkligen...väldigt bra matchat....



Lena

Kommentera här: