Fototriss - Avlång

Söndagen den 13 september. Oj, redan en månad har gått sedan skolstarten. Vad händer med tiden??? Båda barnen stortrivs i skolan & på frita, så det känns verkligen jätteskönt. Stora sonen går i 2:an & slukar in allt. Han älskar att lära sig! Idag skrev han "We had english" i sin dagbok... Helt rättstavat dessutom. Jisses, nu får vi byta "vuxen-språk" här hemma snart. Han börjar ju förstå mer & mer ;-). Kanske får mannen & jag gå en kurs i spanska, så att vi kan fortsätta prata om överraskningar & annat...

Fototrissen idag har temat avlång. Ordet avlång är ett adjektiv & betyder "lång jämfört med bredden" (om föremål). Min avlånga triss idag får bli ett litet minne av sommaren. Smultronstrå't, lupinerna & den gula blomman är alla avlånga. Klicka HÄR för att se alla andras avlånga bidrag.












För att fira att antalet unika besök har blivit så stort här på bloggen, startar en superfin tävling här på måndag. Så håll utkik :-)! Hoppas att ni alla får en riktigt skön söndag!

 

Kommentarer:

1 eva b:

Oj, nästtan en extra avlång sommar! Eller i alla fall bilder av...! Härligt!

2 kaxi:

Vilken smultronbild! En tribute till sommaren såhär i september.

3 Anette:

Vilka härliga bilder! Måste jag välje en så väljer jag den sista - ett gult utropstecken mot den blå himlen!

Ler och känner igen ditt resonemang om vuxenspråk. Vi kör tyska numera, men kruxet är att många saker låter så lika på olika språk..........typ telefon, mp3, guitar hero..........jobbigt när dom blir stora;-))

4 Mats:

Smultron är oslagbart - fast lupiner...



Jag kan inte välja!

5 Marie Carpe Diem:

Ett avlångt strå med smultron kan man ju inte bara motstå ;-)

6 christina:

Fin triss!! Min favorit måste bli smultronen på strå!! Det är så somrigt och fräscht!!



Ha en bra söndag! /christina

7 marie roxbro:

Oj vilka härliga sommriga bilder o avlånga absolut...

8 ina:

Vilka underbara bilder i din fototriss!!

Riktigt härligt somriga :o)



Såklart blir smultronen min favorit.

Trevlig söndag :o)

9 princexswe:

Härligt. Hålla kvar sommaren ett litet tag till. Lupinerna får min röst idag.

10 Lissen:

Mmm jag smälter lite extra för smultronen!

Sommar, sol och smultron, det är livet!!!!!

Ha en skön söndag!

11 Little Miss Splendid:

Här har du i alla fall en ny besökare :) Vilka fina bilder du tar!

12 Anna ..dansar in:

Smultronstrået..mums på det..underbart...

13 Mia:

Fin Triss du fått ihop på temat avlång. Speciellt stråt med smultron är läckert, men även Lupiner är fina... ler

Mia

14 Kadermo:

Snygga blommor, den gula heter väl Kung Karls spira tror jag. Så även om jag gillar lupiner så får den bli min favorit idag.

15 Cecilia Artista:

Fina avlånga sommarmotiv! Smultronstrået är sinnebilden för Sommar!

16 MissStorm:

Magiskt med nya kunskaper! Minns fortfarande när jag lärde mig engelska och förstod vad ordet "she" betydde i min favoritlåt.



Fina, avlånga sommarminnen. Smultronen tycker jag lite extra om.



Kram

17 Proforma - Irene:

Här vinner ju smultronstrået med hästlängder! Längtar tillbaka till sommaren!

Ha en fin söndag!

Kram

18 Pialotta:

Gillar dina somriga bilder och speciellt ditt smultronstrå:-))

Ha de fint/Pialotta

19 InneoUte-Malin:

Härligt somriga bilder! Var precis ute och rensade lite i trädgården och det slog mig att det känns riktigt höstigt nu. De här bilderna var precis vad jag behövde. :-)

20 Pysseliten:

Super fina kort som vanligt :)Kul mrd tävling får kika imorgon igen då :)

21 Bokmalen:

Smultronen ser verkligen läskande goda ut!! Min favvo hos dig! ;)

Kramen, Maria

22 Camilla(s nya hem):

Vilka fina avlånga kort! Skönt att barnen trivs i skolan!



Vad kul med tävling, är ju så glad över vinten från förra gången! :)

23 Jah Hollis:

Fina avlånga bilder ur växternas värld. Och en påminnelse om sommaren som snart är ett minne blott.

24 Carina - inspirera:

Vackra avlånga bilder som håller kvar sommaren lite till...

Ja, tiden går så attans fort!

Kramen.

25 Ulla:

Jag bara ÄLSKAR smultron på grässtrån

26 MISSEXTRA:

Allt bra med dig idag?:)



Frågestund nu i bloggen!

27 petra:

Jättefina bilder.



Det där med engelskan, det problemet har vi oxå nu. Sonen han hör allt och fattar hur mycket som helst.

hahah vi pratade oxå om att lära oss spanska, hahha.

Men igår kom Stefanmed förslaget att vi kunde kanske lära oss ryska istället för han tycer det låter roligare, hahhahha ähmmm tror inte det. Hur har man nytta av ryska???

Vilka problem, bara för barnen blir äldre ;)))))

ha en underbar vecka

kramiz

28 Åsas formaliteter:

Åh, underbar smultronbild. Härligt att tänka tillbaka på nu när kylan kommer krypande.



Jo, det går bra med studierna. Lite fullt upp bara. Webdesign den här terminen är en favorit. Så kul att få lära sig mer än bara "blogg-html". =) Hoppas att allt är bra med dig med. Kram kram!

29 FURNISH.etc inredningsblogg:

Helt plötsligt längtar jag tillbaka till sommaren väldigt mycket. Vilka härliga bilder du bjuder på i denna triss! Kram

30 Majsan:

Vilka underbart vackra bilder på Avlångt!

Kommentera här: