Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag, del 5

Söndag - en riktig höstig söndag! Gråmulet, kallt & lite blåsigt. Till skillnad från igår lördag, då det var blå himmel, sol & en riktigt fin höstdag. Startade lördagsmorgonen med en oplanerad morgonpromenad. Mannen hade glömt (!!!) att stänga av väckarklockan & när jag inte kunde somna om, fick jag för mig att gå en tidig promand. Riktigt härligt, men kallt! Trots att det var lätt frost ute, såg jag blåklockor, lupiner & rödklöver stå där & lysa upp väggrenen så fint! I oktober! Borde inte de vara vissna för länge sedan???

Helgen var fullplanerad med syskon- & kusinbesök samt firande av min farmor som fyller 90! Tyvärr blev allt avblåst, då farmor åkte in akut på sjukhuset i fredags. Har varit & besökt henne på sjukhuset. Hon mår lite bättre, men det känns som att hon är inne i slutfasen nu :-(.

Dagens Fototriss har temat Så här ser det ut där jag är idag, del 5. Hade önskat en solig höstdag med fina röda lönnlöv. Men då dagens trista & kalla väder inte lockar ut mig alls, får det bli bilder från vår balkong. Dagens bilder kommer alltså från vår trädgård, där ett av dagens projeket var att ta ner studsmattan för vintern. Här håller mannen på med det jobbet :-). Själv har jag tillbringat mycket tid åt min nya iPhone ;-). Otroligt kul, men sååå annorlunda mot min tidigare mobil. Känner mig helnöjd med den hittills!!














Kommentarer:

1 Anna tassar in..:

Mmmm just precis..att plocka undan har även det sin charm..man blir så tillfreds när allt är gjort..

2 Photos by Storm:

Ser ut som vi har haft ruskväder överallt. Nu är det dags för vinter när studsmattor mm plockas ihop. Ha det bra/Lis

3 Pia:

Ja, hösten är här :)

4 Eva-Marie:

En riktigt personlig tolkning! Vilket jobb att sätta upp och plocka ner - eller går det lätt kanske? Tråkigt med din lilla farmor. Kram

5 Pialotta:

Tråkigt med din farmor, men så är det för så många.. hon har i alla fall nått en aktningsvärd åler och fått vara med så många år.. Det tycks vara fler och fler som står högt i sifferbytena ..

Hoppas din lilla farmor kryar på sig ett tag till:-)

Bilder från en dag med aktiviteter för mannen i alla fall.. allt ska skötas. Ha de gott/Pialotta

6 Proforma - Irene:

Ja, det är mycket som ska plockas undan inför höst och vinterhalvåret! Men snart är det vår igen... :)!!

Tråkigt med farmor... hoppas hon kryar på sig så hon får vara med ett tag till. Alltid ledsamt när man ser hur de tacklar av men hon har varit med i många år, det är en högaktningsvärd ålder att fylla 90!

Kram

7 ViDu:

Rolig triss. Den flitige mannen får min röst denna veckan.

8 InneoUte-Malin:

Känns lite sorgligt när man går och plockar undan saker inför hösten. Får börja längta till nästa sommar. :-)



Trist med din farmor. Hoppas att hon blir bättre snart och att ni kan fira henne lite i efterhand.

9 Monika:

Vad tråkigt med er farmor. Sån´t är alltid jobbigt och ledsamt, men vi får hoppas att det vänder trots allt.

Här är det också värsta höstrusket. Har inte tagit några bilder till fototrissen än, men ska nog ta och göra det nu. Ha en bra måndag!

10 Jah Hollis:

Bra symbolisk triss som visar att hösten har tagit över nu.

Kommentera här: