Lussekattsbak :-)!

Mmmm vad gott det är med hembakade lussekatter! Nu är alla fönster tvättade - iallafall på insidan ;-), adventsljusstakarna & stjärnorna är på plats, snögubbar hänger i barnens fönster eftersom de lääängtar så efter snön & idag luktar det lussekatter & glögg i hela huset. Underbart! När barnen & jag bakade, lyssnade vi även på EMD´s nya julskiva. Så nu börjar faktiskt adventsstämningen sakta komma krypande. Snart ska jag göra degen till pepparkakor. Imorgon blir det nämligen pepparkaksbak i det Dahlska hemmet :-)! Hoppas att ni alla får en riktigt mysig lördagskväll!














Kommentarer:

1 ensamma mamman:

O va gott de såg ut! Jag hade inte tänkt att baka några lussebullar i år eftersom de är så dyrt med saffran. men nu har jag nog ångrat mig. Men då hittar jag inte min kavel istället så vi får nog klara oss utan i alla fall. Får njuta av alla fina bilder i bloggarna. Kram

2 olatidman:

gott!

3 Camilla E Lindström:

Snubblade in på din fina blogg!

Ha en trevlig 1:a advent



Mvh Camilla, En mammas dagbok

4 Carina - inspirera:

Vad härligt det ser ut - här har det också mumsats på glögg, pepparkakor och lussebullar...det är inte så dumt det!

Kramen.

5 Proforma - Irene:

Mmm, så gott det ser ut! Jag har slutat baka lussekatter för det är bara jag som äter det här hemma. Det får bli bullar istället!

Ha en fin advent!

Kram

6 Anna-Karin:

Dom där snygga glöggmuggarna känner man ju igen ;-)

7 Johanna:

vad mysigt det ser ut. :) och de där glöggmuggarna är ju såå söta. :) Själv har jag de ljusgröna med grisar på. :)

8 Johanna:

vad mysigt det ser ut. :) och de där glöggmuggarna är ju såå söta. :) Själv har jag de ljusgröna med grisar på. :)

9 pysseliten:

Åh vikla fina bilder du är så bra på att ta kort :)

Får nog gå en kort kurs hos dig :)) Smarriga lussekatter du har fått till . Jag hoppar över att baka dom bakar dom på jobbet varje dag :)

ha en bra kväll

10 H(OM)E STYLING:

ÅÅÅÅ så gott. Hoppas du får en underbar 1:a advent =) Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar i massor

11 Åsas formaliteter:

Vad roligt, jag har själv ett lussebaks-inlägg idag. Det är en så mysig start på advent att baka lussebullar.

Hoppas att du har en mysig första advent!

Kram åsa

12 Mari:

Smarriga!!!

I bland saknar jag lite julpyssel faktiskt men det kommer väl senare i livet när och om det anländer barnbarn. Då får man väl bli "bullmormor" hur det nu ska gå till.



Alla bakar med saffran och verkar äta saffran utan jag, lite trist när det är fika och jag inte kan ta en bulle. Fast jag reder mej ändå tack o lov.



Hoppas armen höll, antar du är lite bättre i den nu?



KRAMEN!!!

13 Junitjej:

Det är så himla gott med med lussekatter. Blev det några över till mig?! ;)

14 Malin Inspiration & design:

Mmmmm så gott!! Är så sugen på lussekatter. Det får nog bakas lite sånna snart. :)



Kram kraaaaam

15 caroline:

Vad goda de ser ut, och stora ser de ut att vara iallafall på bilden :)

Kommentera här: