Fototriss - Bokstäver!

Tiden går så fort & idag är det första advent! Jag som var en så inbiten Fototrissare har nästan haft lite ångest när jag inte hunnit med det de senaste veckorna. Men idag är jag äntligen med på banan igen :-)! Med tanke på den stora matchen ikväll, så känns bidraget givet för vår familj. Ja, inte jag själv kanske. Jag ser hellre fram emot ett IKEA-besök... Men hela min övriga familj har sett fram emot denna match otroligt länge - El Clásico på Camp Nou. Temat för dagens Fototriss är bokstäver & det finns det gott om i minsta sonens rum! Första bilden är på väggordet i sonens rum. Han har själv önskat detta! Så det finns bara hans i hela världen antar jag, som är just så här! Andra bilden är på lakanet med loggan för FC Barcelona! Tredje bilden har många bokstäver på tavellisten. Sonens bokstav, en ordmolnstavla bombad med bokstäver samt en skymt av lakanet igen.













Ingen tvekan om vilket lag som familjen hejar på va???? ;-)
Hoppas att ni alla får en riktigt mysig första advent!
Här hemma blir det stora pepparkaksbaket idag :-)!


Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Det var en fin triss. Vi får väl sätta en slant på Barca då. :-)

2 Helena (citronodlingen):

Vilket läckert rum han har, din son :o)

3 Cumulunimbus:

Vilket kreativt rum! Får verkligen hoppas att killen inte byter lag i första taget, kan kanske bli omständigt att omdekorera... :)

4 Monika:

Det var en bra triss! Många bokstäver blev det! Jag ser inte heller fram emot matchen direkt, men man förstår ju att det är stort. Häftigt rum!

5 Doglady:

Här var det Barca i långa banor, passar ju bra idag. Har en gubbe som är Barca fan så det blir nog högljut under matchen ikväll.

6 Kadermo:

Det var en tjusig tolkning på dagens tema. Det där med väggord ger mig en idé nu när sovrummet skall renoveras. Tack för den.

7 Erik "Semlan":

Ha, ha! Verkligen passande just idag, när de "spanska giganterna" möts ikväll. Lutar det inte lite åt "Barca"? Anar att det blir några timmar på pubben ikväll... Vilken snygg vägg bredvid sängen! Väljer det tredje fotot i din triss.

8 Barbro S:

Bra och intressant tolkning, fint med namnet infällt.

9 saravillfara:

Wow, vilka läckra väggord. Finurligt och personligt på samma gång.

Och jag håller med dig, hellre ikea än match :)

10 Photos by Storm:

Ser precis vad du väntar på. Kl 19.00 var det väl?/Lis

11 annami:

Häftiga bilder. Titta in hos mig så får du se hur det gick här med pepparkaksbak!

12 House of Jammi - blogg och webshop:

Heja Barca! Här står TVn och går så att man kan tjuvtitta bakom datorn.

13 Gärdsmygen:

Sitte med datorn i knät framför tv:n och just nu gjorde Zlatan mål! Snygg triss!

14 Erik "Semlan":

Ursäkta mig, hmm. Allt är "fådda saker" Det var min dotter som gav nyckelskåpet för snart femton år sedan! Bokstaven E kom från annat barn. Chevy Chase är ju som ett barn, gud vad jag skrattade när jag träffade honom. Helt galet! Det där med barngåvor... man vet ju aldrig, kanske blir jag farsa igen på äldre dar och får nya slöjdprylar... fast jag tror inte det. :-)

15 Solvarma Irene:

Hej!



Nej, inte den minsta tvekan. Fina bilder från din hemmiljö.



Må gott, önskar Irene

16 InneoUte-Malin:

Snyggt! Förstår att valet var lätt för dig med alla fina bokstäver på sönernas rum. :-)

17 Anna:

Härlig bokstavstriss! :-) Jag har gett dig en liten utmärkelse på min blogg. KRAMISAR I MASSOR

18 Camilla- Bilder Av Livets Lust:

Heja Barca!!

Ska på Camp Nou i April, hoppas att Zlatan e med å spelar då...

19 Ninni/fotografia:

Med facit i hand så var det rätt lag att hålla på :) Kul triss!

Må så gott!

20 Brunkullan med mosipperötter:

Vi såg också matchen! Och Barca är ett av favvolagen här hemma också. Äldsta är dessutom Liverpool fan, och den yngre hejjar på Chelsea...Du kan ju ana hur det låter när de möter varandra;)



Under påsken ska sonen på träningsläger (fotboll..spelar i pojkar 16) just till Barcelona. Sambon ska med då han är en av ledarna i laget. Flera föräldrar passar på att åka med. Bla jag, som naturligtvis också tar med lillebror:)

Så en hel vecka blir det där. Fotbollsmatch ska vi se förståss, och hoppas på att både Messi och Zlatan spelar just den matchen:)



Fint rum har han sonen din! Nått sånt skulle nog min yngsta gilla också. Han har önskat de påslakana:)

Susanne

21 veronica-ifokus:

Mmmm vad gott med pepparkakor =) Härlig triss där jag gillar det gröna E:et =)

Kommentera här: