Världskarta i inredningen!

Att resa är ju bland det roligaste & häftigaste som finns - tycker jag iallafall. Det berikar på så många olika sätt! Jag älskar världskartan, både som karta & som siluett. Tyvärr har vi inte fått in något av den i vårt hem - ännu!! Önskar komma på hur vi ska få in den på ett snyggt sätt. Har hittat en massa föremål med världskarte-motiv. Alla av dessa produkter skulle inte passa i mitt hem, men definitivt några av dem! Finns världskartan i era hem? Är nyfiken på hur den "smyger" in i bloggarnas hem. Skriva gärna en kommentar & länka om du har skrivit ett inlägg om detta. Jag kommer att göra väggord på detta tema när min arm bli bra, men det återkommer jag med...

Bordslampa Atlas, 299 kr från Åhléns. Jordglob i svart & silver, 575 kr från bluebox.se. Väggklocka i metall med världskartan, $ 24.99 från amazon.com.

Väggdekoration Världskarta Ferm Living, 899 kr från favoritsaker.se. Duschdraperi, $ 14.99 från amazon.com. Påslakanset, £35,00 från habitat.co.uk.


Taklampa, $ 79.99 från amazon.com. Kudde med kartmönster, £9,50 - habitat.co.uk. Järntavla med världskartemotiv, $ 66.80 från amazon.com.


Världskarta fototapet, 2499 kr, 405x262 cm - photowall.se. 
Handvävd rund matta, £39,00 - habitat.co.uk.

Kommentarer:

1 Nilla:

Jag köpte ju en världskarta-tapet till sonens rum. Fast nu ska den vara i lekrummet. Det dröjer nog tyvärr innan den kommer upp. En jordglob ska sonen nog få i alla fall.

2 InneoUte-Malin:

Vilket kul kollage-tema. Har faktiskt inte funderat så mycket över kartan som inredningspryl tidigare. Har ingen kartpryl hemma men det får det kanske bli ändring på. :-)

3 Bokmalen:

Jag har ingen kartgrej hemma men jag skulle vilja ha en jordglob. En sån får mig att tänka på min farmor å farfar som hade en sådan å jag gillade den supermycket. Min bror fick den när dom sålde huset å nu gillar hans barn den (jordgloben). ;)

Kramen, Maria

4 Tanya:

Åh, bordslampan hos Åhléns har jag suktat efter ett tag.. riktigt snygg! Blir nog ett inköp ganska så snart. Väggdekorationen från Ferm Living hade kunnat gjort sig riktigt bra i kontoret =) Just nu tror jag inte att jag har någon världskarta som gör sig påmind i inredningen..

5 fru Sätterlund:

Jag har ju jordgloben från Bluebox, tycker den är skitsnygg :) Syns bla här: http://tesbrandt.blogspot.com/2009/05/ordvaggen-vaxer-fram.html



Kram Therese

6 Mari:

Va massa kul saker...gillar jordgloben speciellt.



Ha en bra dag!! Kram!

7 Härligheter enligt Erika:

Här är ännu en kartoman!!! Finns inget bättre än en ny plats/stad och en hederlig karta! Äventyr!!!=D



Funderar på en kartbild på väggen i vardagsrummet...vore snyggt.

Kramar Erika

8 Susanne:

Duschdraperiet blev jag sugen på. :)

9 Malin:

Har ocksa funderat pa att fa in varldskartan pa vaggen hemma. Har varit inne pa att satta upp vaggdekorationen i vardagsrummet men tycker an sa lange att den ar lite dyr. Jag vet tva andra som har en varldskarta pa vaggen hemma och som har bloggat om det tidigare. Minns inte exakt nar tyvarr men den ena ar Camilla, http://camillasnyahem.blogspot.com/ och den andra ar Nina och Fredrik, fyraihuset.blogspot.com

10 Carina - inspirera:

Ja, världen är bra härlig!

Kramen.

Kommentera här: