Inbjudningskort - lejon

Snart fyller minsta sonen 6 år! Han var mycket bestämd med vilken tårta han skulle ha i år - vilket är det som "styr" vad det ska bli för kalas i vår familj ;-)! Sonen ville promt ha en lejontårta på sitt kalas. Jag, som gärna provar att göra & dekorera nya varianter, försökte få honom till att välja något annat - men si det gick inte. Så lejontårta blir det! Igår gjorde jag lejon inbjudningskort! Mycket uppskattat av sonen, som sedan stolt gick runt & delade ut flera av dem.








Kommentarer:

1 Proforma:

Vad pysslig du är, jättefina blev dom! Förstår att sonen var stolt över dom!

Ha en fortsatt bra dag!

Kram

2 Pysseliten:

åhh vad man längar tillbaka när barnen va små

det var roligare att planera barn kalas då än nu när dom är stora :)

3 Helena-hem ljuva hem:

Vilka söta lejonkort!! Kan tänka mig att sonen var stolt över dem!

4 InneoUte-Malin:

Så fina! Ska bli kul att se lejontårtan. :-)

5 Helen:

Vad fina inbjudningskort! Hade kalas i helgen för min 5-åring han hade beställt star wars tårta; svart med två lasersvärd!

6 fru Sätterlund:

Vad fina kort du har gjort :) Du är så pysslig! Jag skulle vara nöjd om jag var hälften så duktig som du på att göra tårtor :)

Kram Therese

7 Lillmonster:

Mysiga bilder. Har du använt dig av olika saxar för att klippa ut manen på dem?



Kram Kram

8 femtioettan:

Riktigt häftiga kort. Den idén tänker jag nog ta med mig till skolan där jag jobbar.

9 Dahlarna:

SVAR Lillmonster: Jag ritade upp en mall av en man & klippte ut den med vanlig sax. Sedan klippte jag ut alla de övriga på samma sätt. Såklart kanske man kan använda en mönstersax, men jag vill ha ett ojämnt mönster för att det skulle se mer "verkligt" ut. Lycka till!

10 Mari:

Klart han ska ha lejon, stora och starka.....



Ha en bra dag!! Kram!

11 HUSnrNIO:

De där inbjudningskorten är ju så mkt roligare att få en ett köpt. Fin idé.

Kommentera här: