Fototriss - Spegelbilder!

Söndag igen! Så otroligt fort veckorna går! Igår var det Melodifestival final. Hela familjen satt & hejade. Vi hade alla 4 varsin favorit - men det var inte Malena. Vilken skräll! Trodde kanske att Malena skulle vara jurygruppernas favorit, men inte svenska folkets. Barnen försökte ringa på Måns & EMD - men det tutade mest upptaget & sedan var det ingen ton alls... Tog ända till slutet av röstningen innan vi kom fram. Så om det var så svårt för oss att komma fram, så undrar man ju varför de fick så låga poäng av svenska folket... Jag röstade på Sarah & jag kom fram mycket tidigare & hon fick ju låga poäng av svenska folket. Konstigt är det... Jag tycker att Malenas låt är ganska fräck, men jag vill ha en Melodifestival vinnare, där man kan sjunga med i låten - det kan man inte i Malenas låt. Men det är min åsikt! :-)

Nu till söndagen & Fototrissen! Jag somnade som en stock i tv-soffan efter Melodifestivalen igår. Vaknade till efter midnatt, men då var det bara att masa sig till sängen. Tittade igenom mitt fotoarkiv idag & hittade flera fräcka spegelbilder från solglasögon, lustiga speglarna på Liseberg samt fina naturbilder från i somras. Valde dock att försöka göra som Helena uppmanar till - att ta nya foton. Så barnen & jag gick på upptäcksfärd i skogen. Vi letade & letade. Men det är inte så mycket vattenpölar här, mest snö & knögglig is. Vi hittade dock några få saker att fota, så här kommer mitt bidragtill spegelbilder. Klicka HÄR så får du se alla andras spegelbilder!







Stora sonen sitter på bryggkanten, för att fötterna skulle bilda en spegelbild i vattnet under bryggan.

Hoppas att ni får en fortsatt skön söndag!

Kommentarer:

1 Carina - inspirera:

Vilka otroligt vackra spegelbilder...

Kramen.

2 Photos by Storm:

Vackra speglingar där din tredje bild blir min favorit/Lis

3 Proforma:

Fina spegelbilder! Den sist blir min favorit... ser en längtan till sommaren!

Ha det gott!

Kram

4 Anna:

Otroligt vackra bilder och speglingar!



Din första bild blir jag ögonblickligen förälskad i och skulle gärna vandra in i den trollskogen :)



Ha en fin söndag!

Anna

5 Camilla:

Vackra spegelbilder, gillar framförallt den tredje :)

6 Caroline:

Sonen på bryggan var fin, blir favorit!



/Caroline

7 Helena/Bildbloggerian & Fototriss:

Det är kul att se att så många faktiskt tagit min uppmaning på allvar den här veckan och ansträngt sig och fotat nya bilder till temat! Självklart har man ibland bilder i arkivet som verkligen passar perfekt till temat, jag tycker det bara är kul om man inte alltid gör så utan faktiskt letar efter de där motiven som passar och tar nya foton emellanåt.



Jag gillar nog bryggbilden allra bäst där man även kan se hur motivet ser ut underifrån.

8 Anna:

trean var fyndig, min favorit

9 Pialotta:

Det ser en aning skitigt ut nu i skogen med sina pölar, lerigt och eländigt, men du har fångat din tjej så fint på bryggan.. gillar speglingen i den:-)

För övrigt kan du se vad jag har att säja om Festivalen på http://kafferasten.blogg.se

Svenska folket har sagt sitt och därmed är det avslutat till den stora finalen i Moskva.. ska verkligen bli kul att se hur det går.

Tyckte faktiskt oxså att det var lite synd att inte Sarah kom bättre.. den låten är mycket bättre än både Måns och E.M.D ..

Ha de fint tjingeling

10 MammaRussin:

hallå..:)

oj så fina kort.. gillar nog trean mest, men det var svårt.. :)



ha en underbar dag!! kram

11 m:

Du har verkligen lyckats ta fina bilder! Tycker bäst om den sista!

12 Metalmair:

Trean var käck med fötterna som speglar sig under bryggan.

13 Helena:

Så trollska de ser ut. Jättefina. De första var vackrast. Den sista var roligast.

Ha det gott.

14 Fröken Mita:

Den sista bilden får min röst idag.

15 Nilla:

Vackra bilder! Jag gillar verkligen dem speciellt nedersta.

16 Sarahs Bildbloggeria:

Härliga bilder alla tre, men sista vinner!

17 Livet i byn:

Håller med, vilken skräll det blev!! Hon var inte min favorit.



~Livet i byn

18 Rebecka:

Otroligt fina bilder!

Kram Rebecka

19 lilalili:

underbara bilder och trean blir min favorit

Ha en skön kväll! Kramis

20 fru Sätterlund:

Vilka underbara bilder, fantastiskt vackra.



Ja visst var det lite skräll att Malena vann - jag röstade på Sarah. Håller med dig, visst är det väl trevligare om man kan sjunga med, men jag gillar La Voix också :)

21 Ida:

Jättevackra bilder! Nummer två och tre fångade mitt hjärta :)

22 annette:

Kul med nytagna bilder till trissen, men det är ju lite trist nu i naturen innan våren anländer, Du lycs bra tycker jag med Dina bilder, den sista blir min favorit, tänk när vi kan sitta på bryggorna med bara fötter!!

Ha en bra start på veckan!



KRAMAR! //annette

23 Synne.:

Hej vännen.

Så läckra dina foton är.

Den med sonen på bryggan blir min klara favorit ska du veta.



Så vill jag bara säga tusen, tusen hjärtligt tack för sin goa kommentar hos mig idag.

Den värmde ska du veta.

Återkommer under veckan till dig för mera vackra bilder.

Kramen från nabolandet.

Synne.

24 eva b:

Hallå!

Skön bild, den sista! ser ut som om bryggan ligger i vattnet, men i så fall är perspektivet på speglingen upp åt väggarna. Spännande!!

25 Baronessan:

Superfina bilder. Särskilt den tredje.

26 Mari Malm:

Förstå varför jag inte tittar till en viss del tror det inte går rätt till vid röstnigarna. Så är det alltid...fast sen är jag inte så intresserad heller lustigt nog för jag älskar musik.



Underbara bilder som vanligt. Trodde det skulle vara svårt men var ju ganska lätt att hitta för det speglar i mer än man tror....



Kram och ha en bra dag!!

27 Annika Lund:

Tack för titten och kommentaren inne hos mig. Här hos dig blir den sista bilden helt klart min favorit. Den är riktigt bra.

Ciao Annika

28 princexswe:

Vilka jättefina speglingar. Den sista bilden är tuff, den gillar jag bäst. Eva

29 TrädgårdsTuristen:

Du har verkligen lyckats med fototrissen. Urfina bilder och speglingar. De två första är lite mer klassiska motiv så trean blir min favorit, eftersom man får "leta" efter speglingen och den finns på ett oväntat ställe...Kul.

30 J o h a n n a - Inredning och pyssel:

Vilka läckra bilder! Hoppas du har en riktigt bra dag! Kram

31 anna of sweden:

Vilka otroligt vackra bilder!

32 Kerstin:

Härlig triss. Gillar speciellt den sista bilden. Känner längtan efter sommaren. ;)

Ha det gott och tack för kommentaren.

33 Sofie/Syssla:

Jag håller med, en oväntad vinnare! Tycker låten är ganska bra och tror den kan funka internationellt. Min personliga favorit var Sarah och blev också chokad att hon fick så låga poäng av svenska folket!



Härlig triss, vackra speglingar!

Kram, Sofie

34 Annette:

Sista kortet ÄLSKAR jag RIKTIGT snyggt!! Dom andra är fina också men just det sög tag i mig.

Hoppas du haft en fin måndag!

35 vigfus:

Jovisst fastnar man. :) Du har vart med ett tag ser jag... Kul at höra att jag konfunderat någon med kattbilden, de flesta ser inte att det är något konstigt med den. :p



Jag gillade den mellersta bilden, precis lagom grådassig för min smak. :D

36 Zippo:

Snygg triss och följdaktigen svårt och välja ut favoritbilden.

Ettan eller trean är det men vilken?.

Ha det gott.



/Zippo

Kommentera här: