Fototriss - Färgkontraster

Jag har haft en rolig och givande helg så här långt. I fredags var vi på genrepet av Andra Chansen i Melodifestivalen. Titta gärna på mina bilder och läs min "recension" HÄR. Sedan var jag på Bomässan igår lördag och lyssnade på Simon & Tomas när det pratade om "Det personliga hemmet". Riktigt bra!! De var precis likadana i verkligheten som i deras designprogram på tv. KUL! Roliga, har riktigt bra smak, inspirerande, underhållande & gav en hel del bra tips!

Så var det söndag igen & dax för veckans Fototriss. Dagens tema är Färgkontraster. Klicka här för att se alla andras bidrag denna omgång. Detta tema känns oerhört passande efter Simon & Tomas föredrag idag. De gillar ju mycket färger & här kommer mina alldeles nyfotade färgkontraster.



Kommentarer:

1 Solvarma Irene:

Hej!



Kul bilder med annorlunda tänk och fina kontraster.



Skön söndag önskar jag dej



Irene

2 Helena/Bildbloggerian:

Roligt att du fotat nytt - det får man alltid plus i kanten för =) Och du har tolkat temat precis som jag tänkt mig, med tydliga kontraster mellan färgerna. Kul!

3 Marie:

Snyggast är enligt min vit mot svart...

4 isabels värld:

Vilka kul bilder!! Väljer den sista färgkombinationen som favorit!



Låter som du haft en riktigt trevlig helg! Kan tänka mig att det måste vara maffigt att se melodifestivalen i verkligheten. Ska nog satsa på att åka med Ella nästa år. Hon är helt såld på artisterna. Helst Amy Diamond och EMD =) Natti natti

5 Bokmalen:

Det var mig fina kontraster!! Vitt mot svart går alltid hem hos mig...

Vilken helg du haft!! :)

Kramen, Maria

6 m:

Ja, det var ju snyggt gjort, att fixa fram nya bilder "mitt i natten". Jag tog från arkivet och ändå var du snabbare :). Kul tolkning! Tycker bäst om den svart/vita!

7 Mari:

Snyggt riggat och det är verkligen kontraster. Missade totalt Simon och Tomas denna veckan, vet inte hur det gick till.....skyller väl på sjukdom.



Du var snabbare denna vecka än jag idag men jag somnade tidigt igår och hade tagit ögonsalva så det hade ändå inte funkat, bara att gå och lägga sej.



En annan fick ju ge sej ut vid 4-tiden, fick bara på mej kappan över nattlinnet och fota lite. Hade precis lyckats få upp mina igenlimmade ögon med våld. Usch så jag ser ut på morgonen, inte kul alls.

Fast det går åt rätt håll...........



Kram och ha en skön söndag!!

8 annette:

Väldigt kreativt och kul inlägg på detta tema, är ju lite förtjust i svart och vitt så det blir min favorit!



Ha en skön söndag!



KRAMEN!

annette

9 Anette:

Gillar dina färgkontraster. Snyggt!

Simon och Tomas gillar jag också, de skulle få komma hit vilken dag som helst och fixa till det. För färger gillar jag. Melodifestivalen har jag sett genrepet på två gånger här i Jönköping. Visst är det kul att se det live!

10 Fröken Mita:

Din tolkning är ju så ren och fin, ha det bra

11 lilalili:

Underbara bilder som känns väl genomtänkta! Den första blir min favorit...

Jag önskar dig en skön söndag! Kramis

12 Eva-Lena:

En eloge till dig för ditt tänk, så himla snyggt med alla kontraster!! Ha en fin söndag/E-L

13 princexswe:

Läckert och genomtänkt. Sista bilden får min röst. Eva

14 veronica-ifokus:

Riktigt smart!!!! Gillar din triss skarpt!

Den vita pennan mot det svarta gillar jag skarpt!

=)

15 Malin:

haha...verkar ha varit fler bloggare där och lyssnat på Simon o Thomas:) Kände ni igen varandra från bloggvärlden? Kram

16 milla:

Cool triss. det svarta mot det gröna gillar jag bäst. e man GAISare så e man ;)

17 Nilla:

Påhittigt! Vad fint det blev.

18 Malin:

Här har du en som var där ---> http://irenev.blogg.se/



Sen var det någon till, men hittar inte tillbaks till den bloggen... Självklart får ni bilder under arbetets gång:) Kram på dig!

19 Ellas Inspiration:

Läckra kontraster!



Kram Karin

20 InneoUte-Malin:

Vilken kul och enkel idé! Jättefint!

21 foto CHIP:

Tänk vad det kan bli av tre pennor - fin triss!

Ha en fin dag!

22 Proforma:

Klockrena kontraster där mittenbilden blir min favorit!

Ha en fin söndag!

Kram



PS.Tack för den snälla kommentaren om mitt badrum!

23 Lindha:

Rolig tolkning av temat. Jag tyckte om allihopa. Ha en bra vecka.

24 Cecilia Artista:

Mycket bra tolkning med enkla medel! Den svart-vita är även min favorit.

25 whatthefuckdotcom:

härlig tolkning, 3an faller jag mest för

26 Lilla jag:

Ja visst är de bra! Riktigt roliga också :)

27 Anna:

Läckert!

Din sista bild fastnar jag mest för :)



Ha en fin söndag!

Anna

28 Erik "Semlan":

Så stilrent :-) Ja, varför gå ut i kyliga vindar och leta motiv, när man kan skapa dem inne i värmen ;-) Blir nog första blyertspennan som vinner min röst, intressant färgkontrast :-) Hmm, du verkar bara spara och ha, inga pennor du använder? Eller har du dem som ätpinnar, he, he?

29 Jo:

:) Vilken smart triss du har fått till! :) Snygga och stilrena bilder, helt klart!

30 Ulrica:

Smart, snyggt och kreativt. SVart på vitt är oslagbart. Kanontriss.

31 Terese:

Oj vilken fin blogg du har :)

32 Photos by Storm:

Både snygg och smart tolkning. Färgkombinationen i din sista bild tilltalar mig nog mest/Lis

33 carina:

Så läcker presentation av pennor.Min röst får den svarta och vita

34 Fia:

Det här var en läcker triss! Jag vill inte välja ut en enskild bild, utan de här vinner på att vara just en triss.

35 Znogge:

Bild nummer tre tilltalar mig mest hos dig i dag!

36 Kurator Pia:

Hihihiih..förstår att du längtar till Beijing! Det är en stad som det tar tid att smälta och överblicka!! Njut och upplev så mycket du kan!!

Din triss idag är kul och annorlunda! Vinner gör penna nr 2!!! Ha det kanongott!

37 fru Sätterlund:

Jag tror typsnittet är Britannia Bold eller nåt liknande. Men jag är inte helt säker. Det var pilligt att klippa ur de snirkliga bokstäverna men det gick :) Envis som synden... ;)

Kram

38 Birgitta:

Härliga bilder!

Ha en skön söndagkväll!

Kram Birgitta

39 Helena:

Snygg triss. Jag är ju lite svag för den där gröna nu. Kan det vara våren som jag längtar till.

Ha det gott.

40 MizthaNguyen (v.:

Hejsan! Lust att följa varandras bloggar via bloglovin? isåfall lägg till mig och skriv sedan när du gjort det så kommer jag att lägga till dig direkt när jag ser det, tack och hej :)

41 Ninni:

Fiffigt penntema. Den vita pennan mot svart var nice!

42 Amanda:

Snygga kontraster i din triss :)



Tack även för kommentaren hos mig :)

43 HUSnrNIO:

Bokstäverna går ju säkert att beställa från Panduros hemsida. Trist när det inte finns på hemmaplan... Vilka läckra bilder och vad kul att Thomas & Simon föredraget var bra. Ibland kan det vara precis tvärtom... Ha en bra dag.

44 Johanna M.:

Enkelt sätt att skapa kontraster på! Way to go.

Kommentera här: