Färdigmålat & tapetserat i hallen!

Äntligen!!! Som jag har längtat! Nu är det färdigt med golv, tak & väggar i vår hall! Vilken skillnad!!! Lycka :-)! Hinner tyvärr inte med "piffet" innan vår resa, så det får bli något att se fram emot när vi kommer hem. Har inte riktigt bestämt vad vi ska ha, men någon hylla, tavellist eller likande måste vi ju ha. Vill få in någon accentfärg som är lite mer färgglad. Gul eller rosa lutar det åt just nu. Har ni förslag så tar jag tacksamt emot alla idéer. Tyvärr får det ju inte stå ut för mycket från väggen, eftersom att den är lite trång i passagerna & vi går ju genom denna hall så fort vi ska till ett annat rum. Alla resterande väggar i hallen är vita. Jag kan gå in i hallen & bara ställa mig & titta nu! Och ler! Det blev precis som jag hade tänkt mig! Så nu är det "bara" trappan & dörrarna kvar - som ska bli vita! Men det får bli ett senare projekt... Tror nog att mannen snart inser att vi behöver göra något åt de sakerna också... ;-)! Här kommer ett litet smakprov på en nyrenoverad tom hall!

Uppdatering: Det är inte på fondväggen som jag vill ha någonting. Den är så fin i sig, att det ska vara bara den! Det är på övriga väggar i hallen jag vill ha något. Dock är det inga stora väggar, då det är dörrar/öppningar till kök, lekrum/gästrum, toalett, vardagsrum, trappan & en dubbel ytterdörr.

Uppdatering 2: Byracka design skiver om denna tapet på sin blogg :-)!


Här är min älskade fondvägg! Dandelions från Byracka Design. Har beställt den i specialmått för att den skulle passa perfekt till denna vägg. Bättre bilder kommer på hallen som helhet, när vi har fixat till den lite mer.


Här på denna vägg ska mitt nyinköpta klädträd Gudrun från Westroth sitta fast! Det är samma gråa färg som bakgrunden i fondväggen. Målarens idé att bara ha grått bakom trädet & inte hela väggen :-).


Närbild på en Dandelionsblomma. Tapeten kommer från Byracka Design. Bilder på barnens rum kommer imorgon - för nu är jag så trött så jag stupar i säng...

Kommentarer:

1 fru Sätterlund:

Sååå grymt snyggt :) Den tapeten är verkligen kanon. Vad roligt att ha nåt att se fram emot när man kommer hem :) Hallen blev jättefin, förstår att du är nöjd!



Ha det så underbart på er resa! Kramar Therese

2 Tanya:

Sanslöst snygg tapet! =) Fastnade direkt för den, förra gången du skrev om tapeten. Roligt att få se den i en verklig miljö. Ser fram emot att få se den "färdiga" hallen.. Kommer bli riktigt bra =)

3 Mirka:

Å så snyggt det blev! Det var en riktigt snygg grå färg på den där "rutan" också.



Tyvärr sitter jag här helt tom på idéer nu. Men du kommer nog att få in en del bra förslag!

4 Mari:

Wow! Så snyggt och så ska du iväg och inte hinner "piffa", vilket dilemma. Måste klia i fingrarna ordentligt. Gillar golvet.....får nog ta tag i mitt halvgolv snart, värsta slitna skiten.



Ha det såg gott nu på resan! Kram!

5 Emma:

Riktigt snygg tapet, gillar den massor! Förstår att du känner dej nöjd!=)Trädet kommer bli så läckert!!! Det är ju alltid kul att ha lite piffninng att se fram emot när man kommer hem. Ha det bra, kram emmsan

6 isabels värld:

Åh vad fint det blev!!! Förstår att du är nöjd! Kram Pernilla

7 Anna:

Det blev så SNYGGT!!! Jag förstår att du är nöjd :-) Tapeten är otroligt läcker. Åh, nu vill jag också göra om igen!



Ha en härlig dag! KRAM KRAM

8 ella:

vad fint=)hoppas du får en bra dag=)

9 InneoUte-Malin:

Vilken bra målare! Otroligt snyggt! :-) Fondväggen är helt fabulös och trädet kommer att bli skitsnyggt. Jag tycker nog inte att du behvöer sätta upp något på fondväggen - den är fin och dekorativ som den är. :-)

10 Carina - inspirera:

Så otroligt vackert det blev...ska verkligen bli kul att se när du har piffat!

Kramen.

11 Benita:

Wow, vad snyggt det blev. Nu blev jag också sugen på att göra om lite hemma :-)

12 Rebecka:

Åh vad fint ni har fått till det, jag är avis =)

Tapeten och golvet var ju otroligt läckert, det ska bli kul att se när du har piffat till det klart!

Kram Rebecka

13 Lilla-syster:

OJOJOJ VAD FINT!!

LÄNGTAR TILLS JAG FÅR STÅ DÄR.

Tänk att det var 28 år sedan som mamma kände samma lyckokänsla i hallen. Hej då gamla fula hall! Kärlek

14 Proforma:

Snyggt, snyggt! Det blev jättebra med fondväggen men ska du ha hylla på den väggen!? Den är ju så fin som den är, som en tavla! Väggen till höger, längre in kanske blir fin med en tavellist eller två. Klädträdet blir kanon med den gråa väggen bakom, bra tips från snickaren! Din man ger nog med sig angående furu, så mycket finare med vitt och särskilt mot det gråa.

När åker var det ni skulle åka till Kina?

Kram

15 Proforma:

Då önskar jag dig en underbar resa men många upplevelser! Hade gärna hängt på :)

Ha det gott!

Kram

16 Karin R:

Snyggt!

17 Malin Inspiration & design:

Dahlarna; Tack vännen! Det är skönt att ha människor omkring sig som bryr sig, vänner som ”bloggvänner”. :)Den där dimman ha vi nog alla varit igenom någon gång. Jag hoppas också att det ordnar sig till det bästa. Hoppas att du mår bra och att allt går bra med era projekt. :)

KRAAM





Du! VAD FINT det blev med tapeten!!!! KANON!!!

Jag förstår att du är toppennöjd. :) ALltså, det är ju nästan synd att sätta något framför väggen nu. :S Den är för fin för att täcka över...du ska inte det heller va?! Om jag fattade det hela rätt. :)





18 Mrs. b:

Vad fint! Förstår att du är nöjd&glad över den fina tapeten!!!

19 Pysseliten:

Detta vart ju super super fint gud vilken härlig fond :) rosa eller gult låter super fint till grått .

20 Synne:

Det var inte så illa det där du...

Snyggt måste jag säga.

Skönt att det är klart.

Kramen Synne.

21 Lena:

Vad roligt att du blev nöjd! Jättekul att se tapeten i "verkliga" hemmiljöer!

22 Annette:

En sån snygg fondvägg!!! Wow!!!



Kram Annette

23 Inspirera Mera:

Oj så fint! Den tapeten är verkligen superläcker!

Kram Sandra

24 Åsa:

Jättefin tapet !!!

Jag ser att ni har ett mörkt och snyggt golv i hallen , var har ni köpt det ?

25 Mia:

Hej!

Ska precis ta itu med tapetsering av vår hall och är så sugen på den mörkgrå Dandelions-tapeten! Vad har ni använt för tapet i övriga rummet?



Hoppas att du kan svara på detta, för det brinner i knutarna här! Måste beställa typ NU! :)



//Mia

Kommentera här: