Dekorplast-blommor på bordet!

Jag fick vårinspiration idag, när solen äntligen lyste med varma strålar även här i Norrköping. Hade dessutom sett en fräck variant på ett bord på webben, så när jag kom hem blev det pyssel! Sjuka sonen hjälpte mig att klippa ut blommor i papper som mallar. Ska jag vara ärlig så använde jag bara de blommor som jag själv klippt ut, men vi hade en supermysig pysselstund ihop. Efter att ha klippt ut tre olika blommor, la jag dem som mall på vit dekorplast & klippte ut dem.



Sedan klistrade jag fast blommorna på ett svart Lack-bord från Ikea. Några blommor fick "hänga" över kanten. Blev själv nöjd, eftersom detta bord var lite repigt & avskaft. Lyckades sätta blommorna över de fula märkena på bordet & nu blev det som nytt.









Nu är det många olika svart-vita mönster i detta rum... Får se om bordet ska stå kvar, men jag pysslade mest med detta eftersom inspirationen liksom flög över mig. Undrar ni vart idén kom ifrån? Från Craftynest & deras bord var snäppet häftigare. De använde en slags tunn trävariant att klistra på bordet. Coolt när de har gjort så att man kan ha borden ihop.


dscf3885

Testade även att ha ljuslyktor i mitten av blommorna. Dessa var dock aningen stora, får testa med mindre sedan & se om det har någon effekt! Lite läckert var det ändå.






Kommentarer:

1 Elina:

Oj, vilka snygga bord!

Bra ideér ju!

Titta gärna in min blogg också, har en tävling där nu.. Du vill väl bli veckans blogg ?

2 Sophy - What U See Is What U Get.:

snyggt d blev =)

3 Anonym:

Hej!

Så snyggt du har gjort.

Hanna

blommorifonstret.blogspot.com

4 Susanne:

Det blev ju riktigt snyggt! Vad pysslig du är. :)

5 Helen:

Vad snyggt det blev, verkligen bra idé!

6 Lucia:

jag tyckte tyvärr inte om blommornas form annars så var de fint :)

7 Livet i byn:

Vilket pillarbete, men det blev fint. Dekorplast har jag aldrig jobbat i men det verkar ju himla kul :0)



~Livet i byn

8 baby loonia:

Funderade oxå ett tag på att fixa borden efter ha blivit inspirerad hos craftynest

9 fru Sätterlund:

Tjusigt tjejen :) Vad snyggt det blev, som ett helt nytt bord.



Jag har en Dell Inspiron 1525 som jag är helnöjd med. Vet inte om det är exakt samma som du tittat på men jag kan varmt rekommendera den jag har iaf :)

Kram

10 Lillmonster:

Snyggt. Smart idé. Man kan nog ha dekorplast till en massa saker som man inte tänker på.



Kram Kram

11 Proforma:

Gulligt! Dekorplasten har verkligen slagit igenom i bloggvärlden :)

Kram

12 Maria:

Men så roligt! Precis det där tänkte jag att man skulle göra efter att jag läst om borden på craftynest. Just vitt på det svarta bordet tyckte jag skulle vara läckert och enklare med dekorplast.



Nåja, jag skulle aldrig ha kommit så långt att jag faktiskt genomfört idén så jag är glad att du gjort det istället! Jättefint blev det!

13 Mari:

Vilken kul idé, har idétorka just nu.

Snyggt med vitt mot det svarta.....



Hörde ni hade ett underbart väder igår...fast vi hade det oxå rätt gott..



Kram och ha det så gott!

14 Lena L:

Ja det blev ju mycket snyggt! Kul idé att testa!

15 InneoUte-Malin:

Så coolt! Bra gör det själv tips. Det verkar inte finnas någon hejd på vad man kan göra med dekorplast. :-)

16 princexswe:

Va fint det blev. Kul när man får inspiration. Man kvicknar lixom till. Kram Eva

17 BlomsterDesign:

Va snyggt det blev, pysslig du :)

man kanske skulle testa, har några lackbord som står och ser tråkiga ut. ..

hoppas du får en trevlig dag!!

Kram elli

18 Härligheter enligt Erika:

Vad läckert! Lekfullt och jättesnyggt!

Ha en härlig dag!

Erika

19 Härligheter enligt Erika:

Om man grejar och håller på hemma (inreder och gör om) tappar man också vikt! Se det från den ljusa sidan!;)

Erika

20 Annette:

Det blev jättebra med blommorna på bordet. Kul idé!



Kram Annette

21 isabels värld:

Åh så fyndigt!! Blev jättefint! Hoppas allt är bra med dig! Kram Pernilla

22 Cairna - inspirera:

Jättefint, vilken idé!

Kramen.

23 Benita:

Är det bara gjort utav papper?

Kramis!

24 J o h a n n a - Inredning och pyssel:

WOW!!! Så snyggt det blev!! Så duktig du är! Hoppas det är bra med dig! Kramar

25 m:

Vad fint det blev!

26 Designtjejen:

Hahhah ja, jag ser att vi har varit inne på samma ställe :-) Jag såg också det. Så otroligt bra! Vad bra ditt blev!

Massa kramar

27 Karin/Rosa maränger:

Vad läckert det blev. Bra tips!



Ha en bra helg/kramis

28 K:

Vilken bra idee´!!

Superfint blev det !

kram!

29 HUSnrNIO:

Bra idé som blev effektfullt och snyggt!

30 Julia:

jätterolig idé :D

31 Helena/R&S:

Vad kul att du gjorde den makeovern! Kanonfint!

Kommentera här: