Fototriss - Svart och vitt!

Vilken helg vi har haft hittills! Först en kanonrolig fest i fredags kväll & igår Sveriges nationaldag. De sista gästerna gick hem 03.00 i fredags - så då la jag huvudet på kudde 03.50. Är fortfarande lite trött efter missad sömn, men otroligt glad att så många vänner kom & förgyllde vår tennbröllopsdag! Firade kanske inte nationaldagen så där direkt - men var på landet hos mina föräldrar och hämtade hem barnen & umgicks med min lillasyster med familj. Sedan blev det såklart Sverige-Danmark matchen - som inte riktigt slutade som vi ville... En lugn & mysig dag blev det iallafall. Idag försöker vi få ordning på allt efter festen. Fick många fina presenter (som kommer på bild senare). Det hade jag faktiskt inte alls räknat med, så det kom verkligen som glada överraskningar! Känner att jag fortfarande har ett leende på läpparna efter allt roligt i fredags kväll :-)!

Nu till dagens Fototriss. Idag är temat svart & vitt. Man får välja om det ska vara svartvita foton eller motiv som är svarta & vita. Eftersom jag är barnsligt förtjust i överblommade maskrosor som fotomotiv - blir det några svartvita bilder på det idag. Klicka HÄR för att se alla andras svart-vita bidrag!


Min egen favorit är nog den sista bilden, då det flyger ett frö från maskrosen!





Hoppas att ni alla får en skön söndag! KRAM!

Kommentarer:

1 Proforma - Irene:

Kul att ni blev så firade!

Håller med om att maskrosor är vackra i det tillståndet! Min favorit blir dock den första bilden!

Tack för din kommentar om mitt hem :)

Kram på dig och ha en skön och vilosam söndag!

2 Mitt i Fågelsången:

Kul med genomgående tema i trissen!



Sista maskrosen är nog den bästa, tror jag.



Ha en härlig dag!

3 Fattybom:

Vackra foton! Vilken kamera är det?

4 Bokmalen:

Vad härligt att fredagens firand blev lyckat!! ;) Det är ni värda!!

Finfin triss. Jag gillar maskrosbilder å jag håller med dig att den sista är riktigt läcker!!

Hoppas ni får en fin söndag!

Kramen, Maria

5 Caroline:

Vackra maskrosbilder, fjunen är så fluffiga på något vis!



/Caroline

6 InneoUte-Malin:

Visst är det fint med svartvita bilder. Verkligen snygga bilder på maskrosorna. :-)

7 annette:

Svart/Vitt är något jag börjat bli mer och mer förtjust i, och Dina bilder visar att även en maskros blir vacker i s/v, tycker oxå att sista bilden är den jag tycker bäst om, så snyggt fångat, är oxå inne och spanar hos Dej ibland;)



Kramar!



annette

8 Helén:

Fina bilder :)



Svartvit är snyggt!

9 Photos by Storm:

Fina bilder på maskrosbollarna, särskilt den sista/Lis

10 Anna Carin Ahlander:

Så snyggt fotat, särskilt den sista bilden, de gör sig bra i svart/vitt allihop.

Ha en fin dag/Anna

11 marie roxbro:

Kanonfint...gillar den mittersta maskrosen....när man ser hur den ser ut,,,,ha en bra dag

12 Anna:

Jättefina bilder min vän! Jag gillar också sista bilden massor :-)



Vad kul att höra att ni hade en lyckad fest i fredags! Grattis återigen till era tio år som gifta ;-)



Vi har också haft en jättebra helg. I går var Emmy först på 5-årskalas och sedan åkte vi upp till Umeå för att fira min syster på 22-årsdagen. I dag var det städdag i kvarterets lekpark och det var också riktigt trevligt. Nu är det bara fyra dagar kvar innan skolavslutningen. Först ska jag klara av årets brännbollsturnering på tisdag... Jag som inte spelat på tre år minst.



Ha en riktigt skön söndag kväll! KRAMISAR I MASSOR

13 lilalili:

Verkligen vackra, effektfulla bilder på maskrosen!

Hoppas du får en skön vecka! Kramis

14 christina:

du har valt ett fint tema. Maskrosor är så vackera!

15 Pialotta:

Maskrosor gillar jag när de är i färg, men likaså de här gulliga, fjuniga.. så fint fångat av dig.. tripp, trapp, trull:-)

Ha de fint/Pialotta

16 Therese:

Roligt att festen blev så lyckad :-)

Vilka fina bilder!

Håller med om att den sista bilden var lite extra, när det är ett enda litet frö som flyger iväg ;-)

Kram Therése

17 Mari:

Gillar oxå att fota maskrosor, har ju det på min header nu. Faktiskt otroligt vackra överblommade synd att de sprider sej som attans.

Fina bilder du tagit likaså på din ring i förra inlägget.



Ha det så bäst!!! Kramen

18 Gunvor:

Så otroligt fina bilder alla tre. Gillar också maskrosor..även utblommade!

19 Jenny A Lind:

Hej! Vilka fina bilder du tar : )
Den sista bilden du lade in i detta inlägg där ett frö släpper ifrån maskrosen.. skulle du ha något emot om jag fick låna den bilden till min header?
Med vänliga hälsningar

Svar: Tack :-)! Vad kul att du gillar mina bilder. Jag vill att du skriver att bilden kommer från dahlarna.blogg.se. Du har två bilder i din header idag, med hänvisning till @Ann-Louise Sjöström. Gör gärna samma fast skriv dahlarna.blogg.se istället.
Mvh Viktoria
Dahlarna

Kommentera här: