Fototriss - Rutigt!

Nu är midsommarhelgen förbi. Vi firade midsommar i Gävle hos svärföräldrarna. Tyvärr verkar vi ha åkt ifrån det fina vädret, det stannade kvar i Norrköping! Vi har definitivt haft mer regn än uppehåll. Dock var det uppehåll mellan 15.00 & 16.00 då själva firandet i Högbo var. Jag hade sommarklänning på mig & bara ben - men tror faktiskt att jag var den enda! Alla andra hade jeans, stövlar eller leggings. Mina bara ben frös en hel del - men är det midsommar så är det ;-)!

Eftersom kamerasladden låg kvar hemma, så kommer min Fototriss idag istället. Veckans tema är rutigt. Bestämde mig för att försöka hitta rutiga mönster i trädgården hos svärföräldrarna. Så jag "gick lös" med kameran igår eftermiddag. Här kommer mitt bidrag till rutigt.


Jag antar att det syns var motiven är!? Något för Klematis att klänga sig fast på, markplattor & en termometer.




Vill ni se mer bidrag till detta tema, så klicka HÄR.

Jag brukar inte ha någon bonusbild, men kunde inte låta bli idag. Eftersom det har varit midsommar & då tycker jag vekrligen att den svenska flagga hör till. Den är ju faktiskt också rutig :-). Här är en bild på fasadflaggan på svärföräldrarnas hus.



Kommentarer:

1 Livet i byn:

Vi har inte haft så mycket regn, men kallt i luften och blåsigt. Det blåser nästan alltid i vår lilla by.



Jättefina bilder på Svensk sommar ;0)



~Livet i byn

2 Carina - inspirera:

Härlig tolkning av temat rutig!

Kramen.

3 Anna:

Vad trist att ni haft en regnig midsommarhelg. Hos oss var det uppehåll till största del, men inte särskilt varmt. Tack och lov kom värmen i går så Emmy och en kompis körde ett badrace med vattenslangen :-)



Jag håller med om det du skrev här om veckan. Det är synd att vi inte bor närmare varandra så att vi kunde ta en fika ;-) Vad hittar ni på allt mest om dagarna? I dag har vi lekt i lekparken och fikat här hemma med kompisar. Jag längtar tills Mathias också får semester så att jag får lite avlastning från min busiga 1,5-åring. Jag har nämnligen fått jätteont i min armbåge... men lika besvärligt som du haft det med din har jag nog inte än. Ha en skön kväll! KRAMAR I MASSOR

4 Lissen myser!:

Jag hade turen att vara på rätt plats i ditt fina Norrköping i midsommar!

Men du hittade fina rutiga bilder hos svärföräldrarna!

Kommentera här: