Kungens Rondell

I Norrköping har vi en rondell som är uppkallad efter vår kung! Anledningen till den tycker jag egentligen inte om, men jag tycker faktiskt att kungakrona är riktigt fin & den pryder en annars tråkig rondell riktigt bra. På kvällen är den upplyst & de röda & blå färgerna i kronans hål lyser fint! Kunges rondell har fått sitt namn på samma sätt som Kungens Kurva har fått sitt i Stockholm. I Kungens Rondell krockade vår nuvarande kung den 25 augusti 2005. Jag tycker inte alls att det är något att komma ihåg & "fira" på detta sätt. Önskar att kronan satt där av ingen anledning alls - utan bara för att den är läckert. Har med denna kungakrona i min 365 foton 2009-utmaning. Den kan du se HÄR!






Bilderna är tagna på vägen hem från jobbet idag! Det är så svårt att få till bra foton utomhus i mörker... Verkligen något jag måste lära mig att göra bättre!

Kommentarer:

1 Mari:

Vad ni har mycket fint att titta på i Norrköping, verkar som det kostas på en del i utsmyckningsväg.

Får inte missa att se denna när jag åker upp i vår till kusinen igen. Då ska jag baske mej göra stan ordentligt oxå......



Kram och ha en bra dag!!!

2 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Så läcker den var! Men jag håller med dig, det var ingen bra anledning att "fira" och komma ihåg. Ha en mysig dag! Kram

3 isabels värld:

Så fin krona!! Annars kan man se de mest märkliga rondelldekorationer. Konst som inte förstår mig på antar jag men kronor gillar vi =)



Håller med dig om att det är svårt att fota i mörker fast jag tycker du lyckats bra!



Ha det så bra!! Kram Pernilla

4 Anna:

Vad läckert och annorlunda! Jag håller med dig om att anledningen inte är så rolig.



Hur är det annars?

Med mig är det bra och jag har haft två lugnare dagar sedan i tisdags. Torsdagar är helt perfekta med bara mentorslektion och två tyskalektioner. I morgon fredag blir det lite svettigare igen, men då har jag i alla fall helgen nära. Du får skicka lite energi till mig, du som ändå är ledig ;-)



Jag önskar dig en jätteskön fredag! BAMSEKRAMISAR

5 Emma:

Om du inte redan gör det så är ett tips att använda stativ. Då blir bilderna ännu skarpare = )



ha de, kram

Kommentera här: