Fototriss - välj en av tre - trekantigt!

Hej, jag heter Dahlarna & är beroende av Fototriss på söndagar!!!  Skämt å sido... Lite så är det faktiskt... Så jag kan ju inte bara avstå denna söndag när Helena är utomlands. Alltså gör jag ytterligare en Fototriss på förra veckans tema, vilket Helena även skriver att man får:

Eftersom jag kommer att vara utomlands nästa söndag så kommer ingen ny triss då, därför har ni hela två veckor på er att vara med i den här omgången av Fototriss. Om ni skulle drabbas av trissabstinens, kan ni naturligtvis välja ytterligare ett av de tre alternativen nästa vecka och lägga upp er nya länk i formuläret här då.

Denna vecka väljer jag åter igen temat trekantigt. Detta tema visade jag i september & mitt tidigare tema hittar du här.


Dagens trekantiga bilder kommer från Trysil, där vi var & firade jul (i år tänkte jag skriva - men det var ju faktiskt förra året...). Dessa vägskyltar finns i området där vi bor. Inte rikitgt som de skyltarna man är van vid hemma direkt!




Hoppas att ni alla får en skön söndag! Här har solen precis tittat fram & himlen är alldeles blå. Jag ska alldeles strax bege mig ut på en morgonpromenad med vännen M i det snöiga landskapet. Mer bilder från Trysil kommer, har inte riktigt hunnit med det än bara! GOD FORTSÄTTNING PÅ 2009!!

Kommentarer:

1 Carina:

Jag måste vara dålig på att läsa...tittar in på Fototriss och trånar efter ett nytt tema, men såkommer jag in till dig och läser....jaha det är samma tema ännu.

Trekantiga skyltar i backen det kan nog vara bra.

2 Snusans Inredningsblogg:

Härliga vintriga bilder. Man blir riktigt skidsugen. Jag vill åxå ha en massa snö!!!

Ha en bra dag!

Kram!

3 paula:

Härliga skyltar du visar upp. Längtar efter skidåkning (pga skada får jag inte åka längre) är uppvuxen i skidbackarna. Vilken härlig nyår ni hade, barnens förrätt ser underbar ut. Fina kort från Norrköping.

4 whatthefuckdotcom:

Jag gjorde som du, jag är nog också beroende av fototriss, hahaha. Min favorit bland dina 3kntiga blir nog nr 2... det ser nästan ut som den hänger i luften :)

5 Gunvor:

Samma här! Är också beroende..när söndagen kommer så börjar man funder på Trissen. Fina trekanter alla tre.Haha! God fortsättning på dej också!

6 Livet i byn:

Vilka häftiga skyltar, de enda skyltar som finns här i ödemarken är varning för älg och ren. Men jag skulle vilja lägga till en egen, varning för skotern eftersom det utan konkurens är vanligaste fordonet här.



~Livet i byn

7 Avsändare Margareta:

Vad jag längtar ut till skidspåret, men den i mitten? Vad står den varningen för? Ingen tvekan om ditt trekantiga tema, snygg jobbat med helheten.



/Avsändare Margareta G

Själv har jag nu använt hela ordsviten i temat, en förra söndagen och två idag. Jag ser texten så dåligt ibland =)

8 jeanette:

Härliga skyltar..

9 jenny:

Roliga bilder....inte helt vanliga här hos oss:-)

Kram/jenny

10 TrädgårdsTuristen:

Roliga skyltar. Längtar efter barndomens vintrar och all skidåkning som jag höll på med då. Ettan är nästan roligast eftersom han åker så bredbent och ser ut att tappa balansen vilken sekund som helst.

11 Petra C:

Det var häftiga skyltar!

12 Petra C:

Jag måste bara säga att jag kommer lägga in dig som favorit på bloggkoll. Gillar dina bilder och jag bara måste ju komma ihåg att komma tillbaka hit och titta! :)

13 Mirka:

Nu lämnar du mig funderandes på vad skyltarna betyder... det får du gärna berätta om du vill :) För jag som är blond kan inte helt lista ut vad alla har för betydelse..

14 Petra C:

Svarar på din fråga både här och på min (andra) blogg... Det är både ja och nej. Min man och jag har smyckestillverkningen som gemensamt intresse :)

15 Fia:

Här var det verkligen trekanter! jag funderar lite på vad det är för skillnad mellan skylt nummer ett och skylt nummer tre, förutom att man ser att trean stakar på mycket snabbare. Kul bilder som gör att man längtar efter skidåkning.

16 Ellas Inspiration:

Ha ha, känner igen känslan. Blev väldigt rastlös igår. Bra initiativ att köra en repris!!



Kram Karin

17 Helena-hem ljuva hem:

Roliga skyltar! Ha en bra söndag du med. Kramis!

Kommentera här: