Fototriss - ätbart

Med tanke på de senaste dagarnas regn, rusk, gråhet & kyla, saknar jag sommaren mer än någonsin! Så när dagens Fototriss har temat ätbart, kände jag för att göra en "hyllning" till sommaren! Här kommer några av mina höjdpunkter från i somras! Tyvärr är inte fotograferandet så inspirerande dessa gråtråkiga dagar... Jag kommer igen... ;-) Fler ätbara bidrag hittar du här. Hoppas att ni alla får en härlig söndag!!!

En glass från Smultronstället. En melon & jordgubbstallrik. En räksmörgås på bryggan i Smögen.




Jag hoppas att ni har sett tävlingen som just nu pågår på min blogg. Du kan vinna fina produkter designade av Erika Tubbin! Klicka HÄR för att komma direkt till tävlingen! Priset är värt 433 kronor!

Kommentarer:

1 Anna - Samlaren:

Trots att jag inte gillar räkor så gillar jag din bild med räkmackan bäst. Man längtar till sommaren när man ser dina fina bilder.

2 Cecilia:

Oj, det är tur att jag är mätt. Jättefina bilder alla tre men favoriten blir den första (eller det är den jag i första hand skulle vilja smaka i denna stund).

3 isabels värld:

Mmmmm alltså den räkmackan skulle jag kunna göra vad som helst för =) Ser helt underbart god ut!!! Den får bli min favvis denna vecka.



Jo, jag träffade grannen i affären idag faktiskt. Vi skrattade rätt gott åt den hela =) Hon trodde allvarligt att jag blivit akut sjuk eller nåt =) Men sen visade det sig att hon fått höra att jag bloggade och då letat upp min blogg för att kolla resultatet av dikesgrejen =)



Härligt förresten att det är fler än jag som sitter uppe på nätterna och bloggar =) kram Pernilla

4 Annies Fotoblogg:

Fina bilder :) Jag tycker mittenbilden ser godast ut. :)

5 eva b:

Sorry, men här går jag bet! Allt ser lika läckert och smarrigt ut!! Alla blider lika sköna!

6 princexswe:

Härligt frestande bilder. Mittenbilden med gubbarna och vattenmelon blir vinnaren idag. Eva

7 Znogge:

Glassen... Mmmm...

8 Marie Carpe Diem:

Fina bilder. Fruktälskare som jag är...............

9 Mats:

Räkor är frosseri och frosseri är bra!

10 Marie Carpe Diem:

Tack för kommentaren om min triss. Hur menar du med att öppna upp för alla med namn vad gäller kommentarer? Idag har jag inställt på registrerade.



Trevlig söndag.

11 Solvarma Irene:

Hej!



Räkmackan, helt klart.



Skön söndag önskar jag dej

Irene

12 Jah Hollis:

Läckra bilder alla tre, men berget av räkor tar nog priset den här gången. :-)

13 Pialotta:

Gottigott gott med räkmacka..hade först en tanke på att plocka in lite sånt, då jag har fullt med foton på just mat.. har ju en kakomatblogg oxså, men det blev något annat:-)

melon, glass.. allt ser så läckert gott ut.. nice foton. Ha de gott/Pialotta

14 mumari:

Läckra foton! Räkorna var störthärliga!

15 marie roxbro:

Här gillar jag ju allt...men ack så gott det ser ut med alla räkor även om jag föredrar dom rökta /ha en bra dag

16 Anette:

Idag är det mycket gott som visas! Fina kort! Jordgubbar och melon = sommar! Tror jag ska dra för gardinerna och drömma mig bort istället....../Anette

17 lilalili:

mmm...vilka underbara godsaker...men bildmässigt gillar jag din andra bild mest!

Ha en skön söndag!

Kramis

18 Ellas Inspiration:

Vilka härliga bilder!



Kram Karin

19 mirka:

Skulle så gott som offra högerhanden för den där räkmackan just nu!...och glassen...och jordgubbarna...

20 Lillmonster:

Smarriga bilder. Jag gillar mittenbilden mest. Ser så otroligt läskande och gott ut.



Kram Kram

21 Mari:

Mums!!!! Så läckert.



Trist och grått är väl bara förnamnet, hatar vädret just nu.....vill ha snö eller så får det bli vår, himla tramsväder.



Vad har du för objektiv när du fotar???



Ha en skön söndag och kramen på dej!

22 Fröken Mita:

Räkorna ser smarriga ut det beställer jag, må bra

23 veronica-ifokus:

Åhå...så gott!!!! Jag skulle kunna vräka i mig allt nu på en gång! Skarpa och färgerna är underbara. kanske lite övverexponerat på melonerna men det är verkligen inte lätt med det =)

Hoppas det är okej med kretik? =)

24 milla:

Ser jättegott ut. Jag gillar först bilden mest. Desserter är ju såååå gott.

25 Eva-Lena:

Gottegris som jag är, så blir det första bilden som mina ögon vilar mest på ;) Även de andra två var läckra! Ha en fin söndag/E-L

26 Petra:

Vad mycket gott det var då! =) Trevligt med tävling. Kram

27 Nilla:

Vilka bra bilder och så frestande! Jättefint!

28 Designtjejen:

MUUUMMMSSS och hjälp vad gott!

Hoppas att du har en bra helg!

Kramar

29 Ingalill:

MUMS! sista bilden :)

30 Kurator Pia:

Mums! underbart goda saker du har där!! Favvo? Hmm den första och den sista eftersom jag är en gottegris!! Tack för din kommentar idag!! Må suveränt!!

31 whatthefuckdotcom:

Å så gott, gillade vattenmelonen bäst, smaskigt!

32 Kerstin:

Härliga bilder alla tre. Svårt att välja mellan tvåan och trean men det får blir tvåan. Längtan efter färska jordgubbar är stark. :)

33 Famos/Menageriet:

Här var det smaskigheter, må jag säga!

Lite annat än det jag har hos mig.

Jag vill ha glassen!

34 Irrhönan:

Det här såg gott ut!

35 Proforma:

Jag älskar sött och gärna glass men det finns inget som slår en räkmacka!

Ha en bra söndag!

Kram

36 Gunvor:

Så underbara bilder..snålvattnet bara rinner här. Kan absolut inte välja nån favorit då alla är just..favoriter!

37 Cissi:

Jättefina bilder på jätteläckert ätbart.

38 Guldlock:

Riktigt smaskiga bilder. Den första blir min favorit.

39 Baronessan:

Mmmmm, meloner, jordgubbar, sommar.... suck!

40 En Autografsamlares Värld:

Oj, bilden i mitten såg verkligen inbjudande ut. Trots att jag inte riktigt lärt mig att klara av vattenmelon efter en mindre rolig händelse för typ 1,5 år sedan =(

41 SysterLilli:

Oj, så många godsaker, hur ska jag kunna välja en favorit här? Nope, bestämde mig nu, det går inte. Alla blir favoriter både smakligt och bildmässigt. :)

42 Ulrica:

Jordgubbar i alla ära (älskar dem) men räkmackan - it´s worth killing for.

43 Sofi:

Utmaning i min blogg till ALLA bloggare =) Jag har sammanställt 20 frågor, fria att kopiera.. Du besvarar dom i din egen blogg och på så vis får dina läsare veta lite mer om dig =)

44 Carro:

mums

45 Monkan:

Åh såna läckerheter! Men titta, sånt där fat som du har melonen o jordgubbarna på har ju jag också (fått nånstans ifrån).



Glassen är min favorit, både som måltid och foto.

46 Synne:

Smultronstället alla gånger...

I sommar ska jag hem till Norrköping och då får de räkna med besök på Smultronstället.

Läckra bilder.

Kram Synne.

47 Pernilla:

Det är ju inte så att man blir jättesugen - JOOOO

Jätte fina triss bilder.

Hoppas helgen varit bra och ha en fortsatt bra söndagskväll.

48 marrimoster:

glassbilden blir min favorit - alla bilderna var tilltalande



ha en trevlig vecka

49 Fia:

Räkmackan var ju helt underbar, hoppas att få se fler bilder från "bryggan". Jag ääälskar skaldjur och det där var nog den räkrikaste smörgås jag har sett!

50 Linda Ericsson:

Längtar efter sommaren, när jag ser dina bilder....

51 Lena:

Härliga bilder....jag älskar räkor så den vinner, blir ju sugen :D

52 Karins fotoblogg:

Mums på alla bilder!

53 Fanny:

Åhhh gud vad gott det ser ut :o

Hoppas du har haft en jätte bra helg!

54 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Mums va mycket gott du visar! Hoppas att du har haft en riktigt bra helg och att du får en bra start på den nya veckan! Jag har en sak till dig: http://inredning.webblogg.se/2009/january/utmarkelse-1.html Kramar!!

55 Boel_L:

Så gott det ser ut med en riktig räkmacka, fast glassen är inte dum den heller/Boel

56 Ninni:

Ja tack! Tll alla tre:) Det ser riktigt gott ut, helt omöjligt att välja ut någon favorit.

Må så gott!

57 Anonym:

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

58 mz.olsson:

Wow, snacka om räkmacka!! Från Smögen!! - får genast hemlängtan...

59 paula:

Räkmackan helt klart, smakar extra gott på Smögen

60 Malin Inspiration&design:

Men vad hon läskas här inne! slurp! :D

61 Petra C:

Vilken snygg fototriss. Sista bilden med räkmackan gillar jag bäst.

62 K:

Åh nu blev jag hungrig!

ha de gott!

kram!

Kommentera här: