Handlat Filippa K & Marimekko :-)

Idag har jag & en kollega spenderat dagen i Vingåker. Riktigt mysigt & trevligt att få tid att prata & shoppa på egen hand. Och en hel del shopping blev det för oss båda!! På Fabriksbutiken blev det en stor grön Marimekkoskål för endast 103 kr!!!! Fyra Filippa K Espressomuggar (att ha glögg i tänkte jag...), några skedar till mina "finbestick" samt en minihjärtform. Oturligt nog råkade jag, med handväskan, riva ner en röd  tekopp. Otroligt pinsamt, men som tur var var det en billig mugg för endast 40 kr. Jag har aldrig slagit ner något i en butik förut & det kändes verkligen obehagligt. Erbjöd mig såklart att betala - men det skulle jag absolut inte. Så gör man inte sa hon i affären... Det trodde jag faktiskt att man fick göra om man råkade riva ner något.

Denna gröna Marimekkoskål kommer att passa superfint i vårt vardags rum nu, där accentfärgen är grön.





Hade tänkt komplettera mina vit-svarta Filippa K muggar med en Splash. Tyvärr var den slut - så då fick jag köpa de små espressomuggarna istället. Ta fyra, betala för tre. 79 kr/st.





En minimini hjärtform. Man ska endast ha en teskeds smet i varje hjärta. Men man kan göra mycket annat än muffins i dessa. Smälta choklad, småkakor, minimatbröd till plockmat....