Fototriss - doft/lukt

Nu sitter jag här strax efter midnatt igen & väntar med spänning på veckans Fototriss. Vad är det som gör att jag inte kan gå och lägga mig på lördagskvällarna??? Fototrissen är som ett "gift". I'm hooked! ;-) Det är så kul att vara med & det är verkligen roligt att se på sina egna bilder med så olika ögon, beroende på vilket tema det är. Dessutom är det himla festligt att se så otroligt många olika tolkningar av ett & samma tema, som alla deltagare bidrar med. För att se fler bidrag till dagens tema klickar du här. Denna veckas tema är doft/lukt. Jag vill även passa på att tacka för alla trevliga kommentarer från förra veckans Fototriss.



Idag blev det tre vita blommor, som alla luktar gudomligt gott! Syrén, äppleblommor & liljekonvaljer! Jag kan gå ut i trädgården bara för att lukta när alla dessa blommar! Alla bilder är tagna i vår trädgård under 2008. Åh - nu längtar jag ännu mer till våren & sommaren!






På fredag, den 13 februari (!), har jag ett-års-jubileum av min blogg! Det ska naturligtvis firas!!! Har en tävling på gång som jag kommer att presentera just denna dag. Lovar att ni inte kommer att bli besvikna... Kan locka lite med att säga design & inredning... :-)

Kommentarer:

1 Camilla:

Blommor är så vackra. Jag älskar doften av liljekonvalj så jag röstar på den bilden ;) Ha en skön lördagsnatt.

2 majalovisa:

jag märkte det.. lade in det på nytt, nu funkar det tror jag! :)

3 whatthefuckdotcom:

Å min favorit blomma syren, den blir definitift favoriten ;)

4 Hasse:

Morrn.

Konvaljer är en höjdare. Dom första plockade med en

fuktig barnhand....

Syrener kan också dofta gott.

Äppelblommor doftar lite.....



Ha de bra

Hasse

5 princexswe:

Vilka underbart doftande bilder. Liljekonvaljen gillar jag bäst. Eva

6 Gunvor:

Älsklingsblommor hos många tror jag! Försommar..Härligt!Underbart!

7 Milla:

Underbara blombilder du har! Milla

8 Skjutgalen:

Naturligtvis, de doftar gott alla tre så det är svårt att välja, men liljekonvaljerna är oslagbara tror jag!

9 SyStEr EvA:

MMMmmm syren och liljenkonvalj ... påminner mig om sommar och barndom. Vi hadde alltid blommer till fröken och det var just dessa sorter!

10 Kurator Pia:

Fina foton och liljenkonvaljens doft är oslagbar! Ha det underbart!

11 Veronica:

Absolut underbara bilder som får mig att längta till våren. Favoriten blir liljekonvaljen för det är en av min absolut favoritblommar, härlig doft :)

12 Solvarma Irene:

Hej!



Underbara dofter och bilder, syren är våren, liljekonvaljen då börjar sommarlovet och äppelblom bara så ljuvliga.



Ha det gott



Irene

13 eva b:

Oj, här går doften igenom totalt!

Vilken sommar!

14 Mari:

Underbara bilder som vanligt!! Kan nästan känna dofterna.....fast jag har nästäppa.



Min blogg bli 1 år den 10 februari.

Ska bli spännade att se vad du trixar fram den här gången.



Kram och ha en bra dag!!

15 Mari:

Nu har jag testat fototriss.....



Kram!!

16 Eva-Lena:

och alla är dom favoriter till mig, hur ska man kunna välja :)? Syrén så himmelskt, äppelblom så fantastiskt och liljekonvalj så ljuvligt.. Ha en fin dag/E-L

17 Trebarnsmamman:

Åhhh vad det luktade gått inne hos dig ;)

18 Anette:

Åhhhh............Man måste inte välja nån bild va? Så fina alla tre och så underbar doft! Visst längtar man, men här har det snöat 1 dm i natt så nu känns det avlägset.

19 http://lilalili.blogg.se:

Liljekonvalj! Det luktar skolavslutning och födelsedag! Min absoluta favorit här hos dig!

Ha en riktigt skön söndag! Kramis

20 Synne.:

Ohhh....

Varför var du tvugnen att ta tre så härligt doftande blommor på en gång. Jag klarar inte av av att välja.....

Alla tre är lika underbara på våren.

Kan känna doften av de alla tre just nu där jag sitter.

Kram Synne.

21 Mamma Russin:

god morgon..

här var det en fröjd att kom in i din blogg...:)

det luktar sommar och sol...



kort ett vinner...:)

22 carina:

Dina doftkort får mig att längta och lääääääääängta.

Fina bilder men syrenen får första pris

23 paula:

åh liljekonvaljerna vinner mitt hjärta. Ett år grattis hihi låter som du fyller år.. men du vet vad jag menar

24 marie roxbro:

Så rätt...allt luktar gott...måste jag välja så blir det liljekonvaljen / ha en bra dag

25 Fröken Mita:

Liljekonvalj nu längtar man till sommaren, ha det bra

26 annette:

Så underbara bilder, känner nästan doften genom datan, skall gå in på Dina 365 nu, igår gick det inte att kommentera där, får se hur det går nu!

Mitt fönster Du undrade över finns till vänster precis innan Du går genom Holmentornet ut till Gamla Rådstugugatan från Industriområdet.

Ha en bra söndag trots vädret!

KRAMEN //annette

27 Della / Var Dag ett Äventyr:

Tre fantastiska dofter som jag kan känna nu om jag anstränger mig lite. Och snart kommer dom på riktigt.

28 aw:

Hej... Underbara doftbilder, kan riktigt känna hur det luktar gott. Min favorit blir den sista eftersom jag saknar liljekonvaljdoften mest.

/aw :)

29 Marie:

Åh vilka härliga bilder du bjuder på! AAAH! Nu längtar jag ihjäl mig till sommaren!

Ha en toppen söndag!/Marie

30 Livet i byn:

Jag blir helt matt av alla fina blombilder, man kan nästan känna doften ändå hit...



~Livet i byn

31 Proforma:

Liljekonvalj... jag älskar den doften! Brukar få en bukett varje Mors Dag. Syren har också en ljuvlig doft men liljekonvaljen är vinnaren för mig!

Ha en bra söndag!

Kram

32 veronica-ifokus:

Vackra bilder, jag blir nästan stum. Jag kan känna doften ända hit!

Och du de är så vackra alla tre så jag kan faktiskt inte välja =)

33 Jah Hollis:

Det är verkligen doftstarka blommor du visar (och vackra bilder) och snart kan vi känna dom dofta i verkligheten med.

34 Carro:

åh vad härligt med doften ifrån blommorna, vackra bilder dessutom. Ha en trevlig söndag kram

35 Ulrica:

Härligt doftande bilder du bjuder på. Längtar till sommaren.

36 Marie:

Hej igen och tack för dina kommentarer! =)

Dekorplasten hittade jag på byggavdelningen vid penslar mm intill tapethyllorna!



Jo jag såg att du skulle sätta upp byrackas tapet, den är verkligen fin!



Ha det så fint!

Marie

37 m:

Fantastiska bilder alla tre! Påminner så om årets vackraste tid (som snart är här).

38 Ellas Inspiration:

Vilka underbara sommardofter!



Hos mig doftar det också...



Kram Karin

39 Mia:

Syréener är min farfar. Han och farmor hade en enorm syréenbuske under vilken en träbänk fanns. Där satt vi om somrarna, farfar och jag medan farmor fixade i landet. Lukter är fantastiska på att återskapa minnen!



Härlig söndag!

Kram Mia

40 Erik "Semlan":

Du var snabb :-) Men kanske inte så mycket "think outside the box", men valet är ditt :-) Blommor doftar, ibland väldigt starkt så man får huvudvärk. Men även om doften från liljekonvaljer brukar vara kraftig, är det en doft jag gillar. Oskyldig skulle jag kalla doften ;-) Så tredje fotot med buketten blir mitt doftval.

41 Amanda Andersson:

Hej



Helt underbara blommor. Jag riktigt känner doften. Att de är vita gör saken ännu bättre. Jag har svårt att få till länkarna, så min triss har nyss publicerats.

Från Amanda Andersson

42 Smamman:

Grattis! Jättefina vår och sommar bilder verkligen och så typiskt svenska! Får ju nästan hemlängtan ju. Kommer titta in igen för att spana in tävlingen ;-) Kanske blir det en tävling här också när bloggen fyller ett nu i februari.

43 Avsändare Margareta G:

Nu kom jag verkligen till barndomens dofter, den första och den sista. Min far var den "största" trädgårdsfanatikern, positivt.



Äppleblommor var inte så vanligt här upp i norr på den tiden, fast vi hade ett och annat som inte de andra nrrbottningarna tordes satsa på. Vet ej varför han inte testade äppelträd.



Liljekonvalj och syren, det är dofter som jag älskar och nu tar liljekonvaljdoften överhanden och jag njuter verkligen.



/Avsändare Margareta G

44 Cissi:

Härliga blomdofter alla tre!

45 Znogge:

Gudomligt vackra också! Bild ett blir min favorit!

46 Lillmonster:

Syrener. De är mumma för näsan och själen. För två år sedan - i år - fick jag en syrenbuske av Tove i morsdagspresent. Får se om den får några blommor i år.



Kram Kram

47 KREATIVA DESJNA - NY INSPIRATIONSBLOGG !:

FÖRSTA GÅNGEN JAG ÄR INNE PÅ DIN BLOGG, HIT KOMMER JAG ATT ÅTERVÄNDA !!! jättefin och inspirerande, välkommen att kika in till mej på KREATIVA DESAJNA !

48 Anna:

Här doftade det underbart!! :)



Svårt att välja favorit här.. Det får bli liljekonvaljerna! Härligt med lite vårkänslor mitt i all snö! :)



Kika gärna in hos mig och ha en finfin söndagkväll! :)

49 Karin:

Gillar första bilden! Men alla tre är jättevackra. Ha en bra kväll.

50 Photos by Storm:

Din bild på äppelblommorna var vackrast men om man ser till doften så vinner syren/Lis

51 Designtjejen:

Åhhh jag blir helt vårkänslig!! Hah.. ja.. så kan man kanske inte skriva.. hahha.. men ja.. vårkänslor i hela kroppen!! Så underbart.. Idag har vi haft sådant kanonväder med!Hoppas att du har haft en bra helg!!

Kramar

52 Mirka:

Man kan nästan känna doften genom dina bilder!!



Du är utmanad!

53 Irrhönan:

Fina, fina vita blommor med ljuvliga dofter!

54 Rajson:

Så fint och skirt!

Liljekonvaljen är den vackraste av dom alla, vilken doft!Längtar!

55 Carina - inspirera:

Vilka härliga dofter du bjuder på idag.

Spännande ska det bli på fredag...tittar in då igen!

Kramen.

56 Nollan:

Åh vilka härliga doftiga bilder. Liljekonvaljer är mina favoritblommor och vem kan motstå en sådan vacker bukett - underbar!

57 jenny:

åh vad jag längatr till sommaren när jag ser dina bilder!! Vill ha det nu.

Kram/jenny

58 Monkan:

Det gör inget att du bröt mot "regeln" om "hitta annat än det kanske mest uppenbara som väldoftande blommor för när bilder är så här vackra får man bryta mot alla regeler man vill :-) Och det var ju så klart mest en rekommendation.



Klar favorit i din triss är bild nummer ett, den ser liksom god ut...

59 Annah:

I detta snökaos var det helt underbart att få vila ögonen på dina fina blombilder en liten stund.

Kram Annah

60 Famos/Menageriet:

Men ÅH, så gott det doftar!

Dom dofterna finns inte hos mig i varje fall. Jag lovar!

Inte kan jag välja ut bara en favorit bland Dina fina bilder, utan det blir alla 3.

Dröm om våren och ha det så gott!

61 ämma:

fina bilder! syrener som luktar så gott!

Får se om jag får till eller hittar tre bilder i veckans fototriss, ännu har jag inte lagt upp nått bidrag

62 MissStorm:

Jag tycker bäst om fotot av syrén. Lägg till en Magnolia också så har du träffat in alla mina favoritdofter!



Kram

MissStorm

63 [email protected]:

Åh, så vackra vårblommor. Både syren och äppelblom är vackert men inget är väl så oskuldsfullt och vackert som liljekonvaljer? Doften är oslagbar. :)

Ha det gott och tack för titten hos mig,

64 Sofia:

Sista bilden blir helt klart min favorit!

65 Sofie:

Oj, vilka vackra bilder! Kan nästan känna doften! :) Kram, Sofie

66 Malin:

Wow vilka underbara bilder. Nu vill man ju ha vår och sommar!!! Kram

67 PiM:

OJ va många kommentarer här va :) fick scrolla långt ner ...



Tack för kommentarer kring mitt trapp-tänk :) ska försöka svara på dina frågor ... tror det é Nordsjö färg. Men vi slipade först av trappan rätt ordentligt iom att den var ojämn OCH svart innan! Han har målat den med pensel 3 gånger, först täckmålat med häftgrund & sen grundat med oljefärg.

68 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka underbara bilder!! Nu längtar jag ännu mer efter våren och värmen! Kramar!

69 isabels värld:

Hihihi... känner igen mig där. Var lite brydd över fototrissen eftersom vi skulle på fest i lördags och inte var hemma vid 12-slaget =) Nu hoppade jag ändå över helt denna vecka men nästa lördagnatt kommer jag antagligen sitta och vänta vid datorn =)



Helt underbara bilder!!! Längtar till våren och sommaren!!! Syrenerna får bli min favvis här denna gång. Ha en fin vecka! kram Pernilla

70 Pialotta:

Härliga blommor alla tre och visst har de sina olika dofter som verkligen är av godo.. älskar Liljenkonvaljer och Syrener.. snart är de där ute igen alldeles underbara:-)

Jag har varit med blogg i 3 år eller är det kanske mer.. minns inte alls när jag började med blogging.. höll hårt i min Hemsida förut och trixade med så mycket, men nu blir det mest bloggarna.

Min triss kom in sent i natt.. var på barndop och lite annat i går.

Ha de gott..

71 AKO:

Nu blev det svårt att välja favoritbild! scrollar upp för att titta igen Jag tror att det till slut blir liljekonvaljerna för jag kopplar ihop dem med de blommor vi plockade som små på midsommarnatten för att lägga under kudden. :)

72 Linda P:

Alla tre är härligt vackra doftrika blommor! Mittenbildne blir min favvo eftersom man kan se den gröna bakgrunden också... KRAM

73 Frida:

Fin blogg du har! Ska definitivt återvända märker jag!

Mycket fina bilder!!! Man nästan känner doften direkt!

Kram Frida

Kommentera här: