Finns min drömsäng?

Ja, det kan man undra??!! Jag har fått en bild inuti mitt huvud hur jag vill ha sängen, men när jag letar runt på webben så finns det ingen säng som matchar min egen dröm. Vårt sovrum har snedtak & dessutom har mannen ett litet element bredvid sin säng. Alltså måste det vara ett enskilt sängbord (eller inget alls) & det kan inte sticka ut direkt från gavel. Jag vill ha en vit säng med ram runt hela. De flesta gavlar som jag hittar är inte fast i någon ram. Det vill jag ha! Tycker inte om när resårmadrasserna syns & jag vill inte ha en sängkappa. Tomteboannas man har själv snickrat en sänggavel. Den är riktigt fin! Hela deras nyrenoverade sovrum är kanonfint! Typ en sådan gavel är det jag vill ha, fast med ram runt hela sängen också.

Här är Tomteboannas nya säng. Har fått tillåtelse att använda hennes bilder :-)!

Jag vill ha som Tomteboannas sänggavel med fack på sidorna & alldeles lagom brett djup. Skulle dock önska till ett hål ovanför huvudet för väckarklocka & glasögon. Här är några andra som visar hål i sänggaveln ovanför huvudet.

Dessa sängar kommer från sova.se. De finns tyvärr inte i vitt & kostar mellan 12.000 - 15.000 kr!! Inte riktigt i min prisklass...

Här är ytterligare ett förslag på "hål" i gaveln. Denna sänggavel kommer från Ellos.


Tack tacksamt emot tips på sänggavlar + ram. Borde ju inte vara så svårt att hitta kan man tycka... Jag skulle ha blivit snickare istället för socionom & idrottslärare.... ;-). Då kunde jag ju ha fixat alla mina inrednings- & möbeldrömmar själv! Kanske?!?!


Kommentarer:

1 Jiovanna:

Ja visst skulle man varit snickare. Eller i alla fall haft en sambo som var det.. :)

2 J o h a n n a:

Deras säng är riktigt fin! Hoppas det är bra med dig! Kram

3 Emma:

Tänkte också tipsa om ellos säng. Finns även en hel del på sova.se som kanske skulle kunna passa, men det är ju bara gavlar då. Finns också en på sängjätten.se

Hoppas du hittar det du söker!? Kramar emmsan

4 Blogg by Maliin Stoor:

Smarta gavlar alla i hop!!



Maliin

5 jenny:

Tyvär kan jag inte komma med något tips så här på rak arm.Men snygga är de där gavlarna iallafall. Håller med om Annas sovrum...supersnyggt & mysigt.

Kram

6 Bokmalen:

Jag är inne på samma tankar som du. Bara det att vi har en 2.10 lång säng å det är ännu svårare att hitta sänggavel med ram till den!! Plus att det inte ryms i vårt nuvarande sovrum men när vi flyttar till större så får vi börja leta på allvar. Kanske får du försöka hitta nån som kan bygga sängen åt dig!??? Då kan du ju få den precis som du vill... Fast det kräver ju att man känner nån som kan å vill...

Hoppas du hittar vad du söker!!

Kramen, Maria

7 Maria:

Jag brukar också tänka att jag skulle ha blivit snickare=)

Hoppas du hittar nån sänggavel du tycker om!!

Kram

8 Anna:

Hej! Jag har sett en fin sänggavel på sängjätten, kommer inte ihåg vad den kostade. Kram Anna

9 Anna:

Tack för dina fina ord om vår sänggavel och sovrummet! :-) Jag har visat den som äras bör, det vill säga Mathias och han blev allt lite glad över att se ditt blogginlägg. Jag hoppas att du hittar den drömsäng du söker!!



BAMSEKRAMAR

10 Pysseliten:

Hej svejs nu är jag hemma :) Har ju ingen kamera nu så är lite deppig :( ´Tappa ju den i havet när jag fiska krabbor ,den ligger på tork nu med det ser mörkt ut ! Fin gavel vi har ju med gjort en egen nästa lika dan .Fast vi har ju ett hål med lampor :)

11 fru Sätterlund:

Jag har haft ungefär samma önskemål som du :) Vi har en vit Malmstomme från Ikea. Du skulle ha utgått från en sådan och sedan byggt ett bakstycke så du får förvaring bakom, det kan inte vara så svårt. Det enda som fattas då är hålen ovanför huvudet...



Hoppas du hittar det du söker :)

Kramar Therese

12 Carina - inspirera:

Så skönt det är när man kommit så långt att man vet vad man vill ha! Jag tycker att det är jobbigast innan bitarna faller på plats...

Jag har inga förslag på gavlar men jag tror du hittar något jättebra :)



Som svar på din fråga om Eva Solo kaffebryggaren, så fungerar den så att du lägger i "vanligt" kaffe och slår i kokhett vatten, låt stå och sedan är det bara att servera!



Kramen.

13 Anneli:

Finns det inte något liknande på IKEA? Fast kanske inte i vitt - men man kan kanske måla själv....

14 Anna:

Vi byggde en sänggavel med hjälp av Billy hyllor från IKEA. Kanske inte helt rätt i dina önskemål, men det kanske ger en idé till något. Klicka på länken till min blogg så kommer du till det inlägget.

15 Melina:

Halkade in här...och tänkte ge ett tips



http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/series/07468/



Hoppas du hittar det du söker

Mvh Melina

Kommentera här: