Fototriss - Kommunikation!

Denna söndag är temat på Fototrissen - Kommunikation. Kul team, men svårt att komma på bra bilder. Kommunikation kan vara så mycket. Därför kommer det bli extra kul att se hur alla har tolkat detta tema denna vecka. Kommunikation kan vara verbal, icke verbal & visuell.


Här är några foton från vår Kina-resa vi gjorde i april, mannen & jag. Tre olika varianter på kommunikation. Först en telefonkiosk. Dessa stod lite överallt. Fanns många av dem & ändå såg jag aldrig en enda använda dem. Även i Kina har alla mobiltelefoner... På mittenbilden försöker min man kommunicera med en kinesisk kvinna i biljettluckan. Han fick använda både verbal & ickeverbal kommunikation för att få det svar han önskade... ;-)! Tredje bilden visar en skylt som stod i parken mannen köpte en biljett till. Undra just om något var tillåtet??? :-) Fint var det iallafall.






För mer foton från vår Kina-resa, klicka HÄR. Hoppas att ni alla får en riktigt skön söndag!


Kommentarer:

1 Susanne:

Vilken härlig tolkning!! Den sista bilden föll jag extra för... Det är humor=)

Mvh Susanne

2 princexswe:

Jättekul triss. Verkligen klockrent tolkat. Gillar telefinkiosken. Väl synlig. Ser ut som en cykelhjälm ;-) Ha en fortsatt skön helg.

3 Johanna - fotoblogg:

Vilka fina & härliga bilder!

Kul med din text till också. :)

4 Kadermo:

Det var en rejäl förbudstavla, som inte var färbjuden att fotografera. Alla bilder är intressanta.

5 marie roxbro:

Första bilden är så cool men sista bilden roligast....får man inte göra något i Kina? :-))...ha en bra söndag

6 Milla:

Tjusiga bilder! Fräck telefonkiosk!

7 Anonym:

Gillar din triss! Ser krångligt ut för din man. Trean är ju underbar. Mest ingenting får man göra där!!! ;-)



/christina

8 Veronica:

Kul tolkning på temat! Gillar bild två, kan inte inte ha varit lätt att kommunicera :)

9 Susanna:

Min favorit är bild nr 2. Oftast lyckas man till slut, men det brukar vara mycket flaxande med armar, ja även ben, innan kommunikationen fungerar ;-)

10 Snusans inredningsblogg:

Kul tolkning! :)

11 magnus:

Fin triss, gillar mittenbilden bäst.



Ha en bra dag.

12 Bokmalen:

Finfint tolkat!! ;) Det var ju verkligen många saker som var förbjudet!!

Kramen, Maria

13 Irrhönan:

Jag önskar nästan att jag hade varit en fluga på väggen och kunde höra den konversationen på mittenbilden... :-)

14 cat:

Gillar verkligen din tolkning:) Sista bilden blir min favorit:)

15 Barbro S:

Mycket bra och rolig triss. Fick mig ett morgonskratt. Väljer nog bild 2 som favorit.

16 Ulrica:

Snacka om en skylt som kommunicerar mycket. Här blir man stående ett tag om man ska ha koll på allt.



Ha en fortsatt skön söndag!

17 HUSnrNIO:

Kul samling bilder. Vilken resa ni har gjort! Ha en trevlig söndag.

18 veronica-ifokus:

Haha, klockrena bilder!!! Gillar bilden på telefonkiosken =)

19 paula:

härlig tolkning gillar sista bilden skarpt

20 Rijo:

Kina verkar strängt ... =) Kul bild!

21 Amanda:

Vilken fin triss du har satt ihop. Alla förbud är kommunikation. Den mänskliga är den bästa där finns så många känslor med eller utan ord. /Amanda

22 foto CHIP:

En intressant och välstämd triss :)

Jag föll särskilt för mittbilden :)

23 annette:

Underbar triss Du fått till, favoriten blir den sista bilden, tror det vore bättre att där tala om vad som är tillåtet, svårt att hålla reda på det som är förbjudet;)

Hoppas Du har en skön söndag!

KRAM //annette

24 eva b:

Kul tolkning! Bara att välja det man gillar bäst! men det var ju tur att det var informatin i forma av bilder på sista fotot. hade varit svårt att förstå om det varit listat på kinesiska!

25 Tinkerbell:

Fina bilder ...

Min favorit blir trean med alla hopplösa förbuden!!!

Roligt med din lilla berättelse till bilderna. Tack!

26 Charlotta:

fin triss. Själv behöver jag inte åka så långt som till Kina för att bli tvungen att ta till teckenspråket. Räcker med Danmark för att fatta noll ;)

27 Anneli:

Coola och annorlunda bilder! :O)

28 Photos by Storm:

Kul och annorlunda bilder. Jag som brukar störa mig på förbudsskyltar men den här var rolig. Inte skjuta gevär och inte blåsa trumpet....Ha det bra/Lis

29 Jah Hollis:

Fina bilder, med humor i de båda nedersta med.

Skönt att veta att varken blåsinstrument eller skjutvapen är tillåtna på platsen. :-)

30 Be Inspired -Inreding och design:

Du är ju helt fantastisk. Kul och annorlunda bilder, vad kuuuuuuuuuuuuul :-D



Kraaaaaaaaaaaam sofie

31 Monika:

Haha! Riktigt roliga och bra bilder! Ja, när det gäller kommunikation kan det ju inte varit lätt i Kina!

32 Majsan:

Härlig triss Du fått ihop.

33 Anna:

Håller med om att dagens bilder både är fina och innehåller humor :-) Jag kan tänka mig hur det såg ut när din man försökte kommunicera på alla tänkbara sätt.



Har ni haft en bra helg? Vår helg har varit lugn. I går var vi hos mina svärföräldrar och i dag har varit en klassisk tvätt- och städdag. Vi har kommit till ett beslut i jobbfrågan också och det känns helt rätt. Hoppas jag... Ha en bra början på veckan! BAMSEKRAMAR

34 Cissan:

Telefonkiosken såg lite space-aktig ut i sin form. Gillade foto-trissen :)

Ha en fortsatt go söndagkväll

Cissan

35 Erik "Semlan":

Intressant, kul se några foton från Kina, ska nog kolla lite mer ;-)

Lustiga telefonhytter, men bra att de finns kvar, mobilbatteriet kan ju ta slut...

Blev väldigt förtjust i skylten med alla förbud, ett par förstår jag inte riktigt. Den skylten väljer jag i din triss. Vad menas med förbudet längst ner i mitten!? Vet du?

36 Proforma - Irene:

Kul och annorlunda tolkning... jag menar Kina :)

Telefonhytten var kul men allra mest gillade jag förbudsskylten... man kan ju undra vad man får göra!

Ha en fin vecka!

Kram Irene

37 MissStorm:

Roliga bilder som passar perfekt till temat! Just det där med kommunikationen tycker jag är spännande när vi reser utomlands. Det är så mycket roligare när jag får kämpa för att göra mig förstådd. Inte alls samma upplevelse när t.ex. servitören pratar svenska...



Kram!

38 Petra:

Haha roliga bilder :) hoppas du har en bra dag! Kram

39 Bibbi:

Min favoritbild blev skylten. Man undrar ju om det var tillåtet att gå i parken. ;)

/Bibbi

Kommentera här: