Latte Art!

Jag har bara druckit kaffe i några få år. Lärde mig när jag var mammaledig med minstingen & började då såklart med Caffe Latte. Med tiden har jag minskat ner mer & mer på mjölken, men fortfarande är det himla gott ibland att dricka olika varianter av kaffe. Hittade en sida med Latte Art & den sidan lockade till fler sidor, wikiHow & RiktigtKaffe! Så otroligt effektfullt & läckert med Latte Art! Tänk att kunna ställa fram en sådän här Latte till vännerna! Eller göra helgmorgonen lite extra speciell - liksom de underbara dukningarna som Designtjejen brukar göra!


Har aldrig testat att göra dessa superfina Caffe Latte själv - men är himla sugen på att testa! Här en liten You Tube video som talar om hur man gör!




Ytterligare lite superfina & coola bilder från yumsugar:


Kommentarer:

1 Jennifer på Fashioncut:

Men gud vad mumsigt det ser ut! har aldrig varit ett fan av kaffe (förutom när jag var liten 1-2 år). Men det där vill man ju lära sig göra! :)

2 Designtjejen:

Åhhh vad underbara! Jag älskar Latte! Har lite svårt för annat kaffe.. eller ja.. jag blir så pigg. Låter som ett lyxproblem, va? Men jag blir faktiskt jobbig tycker jag.. hahha.. så jag försöker att låta bli. Kan till och med bli helt darrig.. knepigt!

kramis

3 Petra:

Shiiiiiit, vad coolt det var.

Jag slutade dricka kaffe för nåt år sen (hahah låter som jag är lastgammal som slutat med kaffe)

Men jag fick så ont i magen av det. Men det funkar kanske bättre med caffe latte. Jag drack ju kaffet svart.

Får kanske prova nån gång.



Men detta såg för läckert ut när dem fick fram dem olika mönstrena.



Din blogg är så full av tips, ideér, massa bra, roliga och fina inlägg.



ha det bra

kram

4 MissStorm:

Wow! Jag har aldrig tyckt om kaffe, men nu blir jag ju sugen!



Kram

MissStorm

5 M:

Ser fram emot fikat på torsdag....

Kramis

6 Jill:

Vad läckert! Tänk att man kan göra något sånt med kaffe och mjölk... Själv dricker jag aldrig kaffe med mjölk dock...det går bara inte. En liten Espresso däremot - mumma!



Ha det fint! Och tack för den snälla hälsningen.

7 Mari:

Jösses vad man kan göra om man vill. Ser otroligt superläckert ut....

Fast inget slår en slät kopp kaffe säger tråkiga jag. Är urdålig på att testa andra varianter men har givetvis gjort det fast det går långt mellan varven.



Ha en bra dag och kram!!

8 Anna:

Vad mycket läckert man kan göra med latteskummet! Här har du en kaffedrickare av rang, så jag kanske skulle ägna mina sista mammalediga månader till att öva på att göra snygga lattes?! :-D



I dag ska jag och Ebba ut på födelsedagsuppdrag. En kompis fyller år, så jag tänkte åka och köpa en fin kruka och blomma som jag sedan ska dekorera med en fin blompinne från Perlan Living. Sen åker vi nog och lämnar den vid hennes dörr så får hon en liten överraskning efter jobbet. Hoppas hon blir glad!



Ha en jättebra tisdag! KRAM KRAM

9 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Riktigt läckra! Tänk att kunna göra sånna mönster på dem, riktigt snyggt! Ha en bra dag! Kramar!

10 Mia:

Vet att det finns tävlingar för de här baristorna osv. Det är verkligen kulinarisk konst!

Tyvärr är det enda koffein jag dricker cola light men jag njuter av de fina bilderna istället.



Kram Mia

11 Hanna Luna:

shiit så häftigt ;)

12 MO:

Vilka konstverk, nästan synd att dricka upp..Jaså du har "lärt" dig dricka kaffe i vuxen ålder...jag tror att det är försent för mig, tyvärr, för det är jobbigt att inte dricka kaffe, man blir ju bjuden på det, o man tackar nej så är det ju te som erbjuds o det dricker jag ju inte heller....kram

13 Johanna:

hej :)

jag skulle gärna vilja ha tips på enkla med häftiga mönster man kan göra i en latte eller capuccino? :D

kan du sånt så är de bara å slänga in en kommentar i min blogg :)

14 Artist:

Riktigt kul att man kan göra konst med Caffe Latte

Kommentera här: