Fototriss - energi!

Nu är det dax för Fototriss igen! Idag är ämnet energi. Helena skriver så här om energi på Fototriss-sidan:

Hur tolkar ni tema Energi? Något som alstrar energi? Eller kanske något som ger er energi, fysiskt eller psykiskt. Vad är energi för er?

Här kommer min energi:



Bild nr 1 är tagen i omgivningarna runt sjön där vi bor. Hit går vi ofta hela familjen på helgerna. Vi sitter på en berghäll & äter det vi i familjen älskar bäst - FIKA! Barnen springer & klättrar sedan i bergen & är så lyckliga. När jag tittar på barnen, tittar på naturen runt omkring & äter mitt älskade fika - då får jag energi.

Bild nr 2 är tagen på landet. Min pappa & jag är här ute på en höst-foto-promenad. Här laddar jag verkligen energi. När jag hittar fina motiv att fota, när jag märker att det blir bra foton & när jag är ute i solen, då laddar jag verkligen upp min energi!

Bild nr 3 är på minsta sonen. Han har energi så det sprutar åt alla håll - förutom när det gäller att städa... ;-). I vattnet tar aldrig hans energi slut. Han hoppar, plaskar & busar så mycket det bara går. Och han har ett stort leende över hela ansiktet hela tiden!!! Det ger dessutom energi att se honom så lycklig!

Här hittar ni mer bidrag till temat energi.

Kommentarer:

1 Marie (Kimberley):

Ladda energi behövs i mellanåt, fin triss !

Ha en bra Söndag

2 Ellas Inspiration:

Godmorgon!



Härliga tolkningar på temat!



Kram Karin

3 Ragnvi:

Godmorgon! Fick nästan lite energi av dina bilder jag också! Härliga bilder!

4 Megera:

Finfina bilder......den första gillade jag mest.

5 annette:

Så underbara bilder, mittenbilden blev min favorit.



//annette

6 Eva-Lena:

Härliga bilder, som alla ger energi på sitt sätt :)

/E-L

7 Härligheter enligt Erika:

Vilka fina bilder, dahlarna!!! =) Och jag fick energi av att läsa din text... så energigivande och inspirerande! Tack!!! Nu kom jag på något mer som ger energi...kaffe! Det ska jag göra nu, titta in på en kopp? Sonen fryst i den härliga läget gillar jag bäst!

Ha det gott!

Erika

8 trivago:

Åh, det var härliga bilder. Ljungen som har så vacker färg, träden med höstfärger, och så barn som aldrig vill sluta bada :o) Jag antar att samma samtal utspelar sig i många barnfamiljer som utspelade sig mellan mig och min mamma när jag var liten.. Kom upp nu, du fryser! Neeeeej, jag fryser inte alls det! Det gör du visst det, dina läppar är alldeles blå! :o)

9 Synne:

Det blir nog bilden med ljungen som favorit.

Din lila växten är så härlig.

Synne.

10 Anette:

Bra tolkningar alla tre! Ha en bra dag! /Anette

11 carina:

Man känner verkligen grabbens energi i vattnet

12 m i @:

mycket bra energi, gillade badbilden, känne rigen min dotter på den energin...

13 Johanna:

Mycket energi var det här! Jag gillar höstbilden bäst även om ljungen var väldigt fin också.

14 LottaM:

Härliga foton av energi - mitten bilden är min favorit.



Tack för kommentaren hos mig.

Ha en fin dag!

15 Rajson:

Dessa fina bilder ger mig också energi.

Höstpromenad fotot ger mig så skönt lugna vibbar.Tyvärr ösregnar det nu så det blir tal om ngn fotopromenad än på ett tag!

Fina foton!

16 Karro:

bra tolkning av energi! sista bilden blev min favorit!

17 Lillmonster:

Vackra bilder och tolkningar som passar mig perfekt. :)

18 Karin A:

Hej! Vilken härlig tolkning av temat - mycket energi i de bilderna. Njuter och laddar lite egen energi inför dagens aktiviteter! Ha en skön söndag!

19 K:

Vilka fina bilder du tagit!

Härlig omgivning ni har.

Man ser energin och glädjen i kortet på din son.

Ha en toppendag!

Kraaam!

20 Livet i byn:

Vilka fina bilder, allaihopa. Svårt det där med att tolka energi. Jag hade valt en bild då hästarna springer fullt ös medvetslös :0) Tänker jag på mig själv blir det vart jag laddar mitt eget batteri nämligen hemma på gården.



Angående mattan har jag beställt mina Pappelina mattor på Designonline. De har fraktfritt nu fram till 10 oktober tror jag det var. I går beställde jag en grönturkos till kontoret, man måste få vara lite crazy ibland också.



~Livet i byn

21 Irrhönan:

Tvåan. Så tror jag inte att jag behöver se fler bilder idag. Den räckte.

22 Designtjejen:

Vad fina bilder!!!! Jätte läckra!!!

Halsbandet är jätte fint!! Fick det.. i fredags tror jag det var. Men jag hade råkat få två.. dom hade skickat fel så jag ska skicka tillbaka ett. Ska fota och visa. Blev kanon!!!!

Hoppas att du får en jätte mysig söndag. Här spööööregnar det så jag ska sitta inne och mysa och pyssla.. en perfelt pysseldag!

Kramis

23 Annies Fotoblogg:

Jättefina bilder var det hos dig med! Först tyckte jag bäst om den första bilden, sen mittenbilden. Den sista är också bra men jag är svag för naturbilder. Så jag vet inte vilken bild jag ska välja som favorit, den första eller den andra...



Jag tror det blir den första som är min favorit, men det var svårt att bestämma sig... :P :)

24 Frida:

Underbara tolkningar!

25 Moas:

Härlig tolkning, energi för mig är ungefär samma.. ha en skön söndag.. Monica

26 annette:

Bara första bilden är från Industrilandskapet idag, den andra från vattenfall i Härjedalen, ja Du borde fota inne i stan finns otroigt mycket bara kameran är med, för då öppnas ögonen på ett annat sätt;)



Kram //annette

27 Alessandra:

Riktigt fina och härliga bilder =)

28 Linda P:

Tre härliga härliga bilder!! Får nog dock säga att ettan är min favvo, den utstrålar något speciellt.



Ha en skön söndag! KRAM

29 anna:

==========================================

vilka underbara bilder!!!!

ja mina barn ger mig energi..........fast

de tar ocksa mycket...

ha en super sondag

kram

anna

====================================

30 Åsa gillar rosa:

Fina bilder och texter. Jag tyckte extra mycket om ljungbilden, men så gillar jag ju också att fika.

Ha en bra söndag

31 Pialotta:

Alla bilder lika energisprutande, men den mittersta på den gamla skogsstigen och de gulnande löven.. bara älskar jag så mycket:-)

32 Sussi:

Bild 2, promenad på en skogsvägen ger mig krafter!

33 Robert:

Gillar sista bilden, den är verkligen tagen i exakt rätt ögonblick :-)

34 Della / Var Dag ett Äventyr:

Här var det mycket energi i olika former. Den där grusvägen skulle jag kunna tänka mig att gå på.

35 Mallaco:

Oj, vilka härliga energiska bilder! Helt underbara!





Ha en skön söndag!

36 Kurator Pia:

Finfina bilder! Nummer 2 så vackert att jag blir tårögd. Må väl!

37 Monkan:

Bra tolkningar. Jag har svårt att välja en favoritbild, första och andra är mycket fina båda två.

38 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka underbara energibilder!! Hoppas att din helg är riktigt bra! Kram kram!

39 Photos by Storm:

Förstår att de här bilderna visar var du får din energi ifrån. Jättebra och jag tyckte den andra bilden var särskilt bra/lis

40 annica:

Härliga bilder! Svårt att välja favorit. Men jag gillar sonens härligt plaskande energi:)



Kram Annica

41 Linslusen:

Jätte vackra bilder, jag gillar vägen bäst. Älskar själv att gå i naturen och ladda mina batterier.

Kram Jeanette

42 Famos/Menageriet:

Vilka jättefina bilder!

Svårt att välja ut en, så alla 3 får bli mina favoriter.

Ha det gott!

43 Mari:

Du får då alltid till det, har du alltid kameran hängades runt halsen. Brukar ha min i väskan och där får den ligga!



Kramen på dej!!

44 Mia:

Bild nummer två är verkligen en energi bild för mig!



Ha en härlig söndag!

Kram Mia

45 Isabels värld:

Underbar tolkning och härliga bilder!!! Just det ja, du har ju också ett energiknippe som jag =) Tänk om man själv hade samma energi. Så mycket man hade fått gjort...



Ha en trevlig kväll! Kram Pernilla

46 melissa:

vilken söt och fin blogg du har :)

47 melissa:

sv; mmh :)

det får du se när den är gjord :D

48 Petra/paradise:

åh!! Vilka härliga foton! Förstår att du får energi av dessa tre ting!! =D

Du, du har en utmaning inne hos mej! checka in!

kramisar Petra

49 Megera:

Tack för kommentaren i min blogg.....fjärilen har jag köpt på Rusta och det fanns en solros också, som också köptes och den har lyst i 2 år vinter som sommar konstant varje natt. Fjärilen är min andra, men båda har gett sig efter ett tag, men får stå kvar och pryda sin plats ändå.

50 Anonym:

Godagens! Kikar in:)

51 Cissi:

Fin tolkning av temat energi. Den sista bilden gillar jag mest.

52 Alina:

håller med;) tack så mkt! Ha en trevlig kväll! kram

53 Anna:

Vilka bra tolkningar du gjort på temat energi!



Nu har vi firat lilla sessan helgen lång och såklart har det blivit kanelbullar i överflöd... Jag känner mig också lite mer back on track när det gäller bloggandet och allt annat för den delen :-) Tänk vad lite firande och umgänge med nära och kära kan ge energi. Ha ha, där lyckades jag visst koppla till temat jag med ;-)



Hoppas ni har en mysig söndag!

KRAM KRAM

54 JOSEFINE:

härliga bilder!!

55 jeanny delacruz:

Hej hej.

Guh va snygg design du har ! :)



Har du lust att göra mig en putte liten tjänst (?)

Genom att klicka på mobilen i min blogg ^^



Ha en ba kväll.

56 Pysselprinsessan:

Härliga bilder! Å vad många inlägg jag missat! Å en fin tävling! Attans! :) Fina badrumsbilder i ett tidigare inlägg!

Kramar

57 Spiderchick:

så fina pics! Gillar den första!

58 MO:

Hejsan...

Vilka härliga bilder du bjuder på. Vad kul att du tittade in hos mig o tackar för din snälla kommentar...Har kikt runt lite hos dig med, jättefina bilder på ert fina hem. Ha en skön Söndagkväll /Maria

59 emelie:

oj vad mysiga bilder :D eller härliga kanske man säger

60 cerabus:

Vackra foton!

61 Evelina:

Väldigt härliga foton!

62 Hasse:

Morrn



"På en byväg om ...", det gör inte så mycket att det är en höstbild, att gå på den ger energi

så man kan klara en längre tid.

Det är egentligen lite märkligt vad lite det

behövs, för att man ska vara förnöjd.

(Den tycker jag om)

Ha de bra



Hasse

63 Josefin:

gud vilka härliga bilder.

ljungen var helt underbar! :)



missa inte min bloggtävling där du kan vinna ett armband från jkhbdesign.se



kram

64 Jah Hollis:

Fina tolkningar. Jag skulle behöva lite av den lille badarens energiöverskott nu när jag ska iväg och jobba.

65 rebecka:

härliga bilder och fin blogg. Vad jobbar du med egentligen?

66 Erik:

Ja, så kan man ju se det :-) Härliga bilder, speciellt de två naturbilderna. Bild två vill jag hoppa in i ;-) Verkligen energigivande miljö. Finns inget bättre än denna typ av enkla grusvägar att trampa runt på med cykel. Tyvärr väldigt få här i Stockholmstrakten...

"Tvåan" får min röst.

67 Peter Mattsson:

Hoppeti!

Vilken bra tolkning du gjort av temat. Kul med så olika bilder!

Peter

68 Kin@:

Jättefina bilder.

Speciellt den i mitten - det är energi:)



Trevlig dag!

Mvh Kin@

Kommentera här: