TisdagsTema - Guld!

Tisdag kväll redan! Tyckte att jag vaknade måndags morgon alldeles nyss... Idag har jag äntligen möjlighet att vara med i TisdagsTema igen. Jag är mest en "silvermänniska" numera tror jag (för bara några år sedan tyckte jag inte alls om silver, då var det bara guld som gällde... -  tänk vad man kan ändra sig...). Dagens tema är alltså guld! Kolla gärna i fler bidrag här.


Vad är då detta? Denna skulptur heter The Sphere Sculpture. Den stod ursprungligen i mitten av Austin Tobin Plaza, platsen mellan World Trade Center byggnaderna på Manhattan. The Sphere finns nu i Battery Park. Den är en symbol för offren från terrorattacken den 11 september 2001. I förgrunden ser ni även den eviga lågan! Det var en mäktig känsla att stå vid denna! Alla människor som stod där nickade lite försynt till varandra & man kände faktiskt en slags samhörighet. Konstig känsla, men ändå varm & härlig på något vis...

Titta gärna in snart igen! En tävling närmar sig!!! :-) En ledtråd: Almedahls.

Uppdatering:
Här en direktlänk till TÄVLINGEN - Vinn Almedahlsprodukter från Swedish Details!!!


Kommentarer:

1 veronica-ifokus:

Vilken fin tolkning!!

Förstår att det var en mäktig känsla.

Tack för att du delar med dig, kul att se!

=)

2 Della / Var Dag ett Äventyr:

Ja den känner jag igen. Bra tolkning.

3 Anna:

Jag förstår att det var en stark känsla att befinna sig vid minnesskulpturen.



Det låter mycket spännande med tävling! :-)

Ha en bra kväll! STORA KRAMAR

4 solgudinna:

Där har jag aldrig varit och vet inte om jag kommer dit heller. Så tack för den bilden.

5 MO:

Ja det måste infinna sig en speciell känsla av att vara där, ha en skön kväll, kramar

6 Carina:

Ja det måste kännas konstigt att stå där, jag har själv inte varit där sen det hände men två gånger tidigare och jag har fortfarande svårt att fatta att det verkligen har hänt.

7 Photos by Storm:

Förstår att det var en speciell känsla att stå där. /Lis

8 Fröken Mita:

Det måste kännas, vi är ju bara människor det är stort. Må bra

9 Anonym:

Dahlarna; Jag rekommenderar verkligen pappelinamattorna. Dom håller vansinnigt bra kvalité alltså. Vi "nöter" vår mycket, vi går på den så mycket iom att vår groventré är brevid köket. Så tveka inte på att slå till. :) Vilken färg vill du allra helst ha? Jag vill helst ha en utav varje. Och helst en av varje sort. ;) Kram på dig!

10 maria_6909:

Gillar verkligen din tolkning på veckans tema! Absolut en av dom bättre jag sett här idag! Förstår att det var en särskild känsla att stå där! =) /maria_6909

11 Frida:

Vilken bra tolkning!

12 Anna:

Hej vännen!

Jag förstår att det kan bli en hel del tunga samtal... Bara av de problem mina tidigare mentorselever haft kan jag bli helt matt, så för er kuratorer blir det ju ännu högre dos av problem och samtal. Jag hoppas att du får energi av bolldagen i morgon! Sen så är det ju snart jullov också!



Jag känner mig rätt hängig och har precis läst på nätet om influensasymtom. Det känns som om jag har fler av dem tyvärr. Huvudvärk och muskelvärk har jag känt av hela veckan, men ingen feber. Jag skulle behöva få bara vara och ligga och vila, men det är ju lite svårt med två små.



Ha en bra dag! KRAMISAR I MASSOR

13 Jill:

Läckert! En resa till New York står högt på önskelistan. Både för mig och maken, så det ska väl inte behöva ta alltför lång tid innan vi kommer oss iväg.



Hoppas du får en riktigt fin onsdag!

14 Jenny:

Vad kul att jag hittade in till dig ...mysig blogg du har

Titta gärna in till mig och var med i min tävling

Ha det duper

kram Jenny

15 Ane Lagerqvist:

Så underbart... Jättefinbild.

Svart till frågan är... Olympus Evolt - 400.

Har det så bra...

16 Lissen:

Först när jag såg skulpturen sa den inte mej så mycket! Men när jag läser innebörden av den, så förstår jag känslan att stå där!

Bra att du visar oss det med din fina tolkning!

Viktigt att inte glömma det som har hänt!





Ha en skön dag du också!!!!!

17 Sigrinn:

Tack för kommentaren i min blogg!

Verkligen märklig och tänkvärd staty du har där...

Ha det gott!

18 Ragnvi:

Himmel vilken bra tolkning! Så sorgligt...



Ja vi är tacksamma att det inte blev värre än det blev med branden hos dottern!

Kommentera här: