Fototriss - trappor!

Sista helgen i november! Det blir bara mörkare & mörkare ute & allt mer mysigt att tända ljus inomhus. Höjdpunkten när november går mot sitt slut, är ju första advent & man får adventspynta & fixa hemma! Sååå mysigt & sååå stämningsfullt! Vi har besök av mannens bror med familj i helgen! Jättemysigt & trevligt!

Nu är det söndag & åter igen dax för en spännande Fototriss. Dagens tema är trappor. Klicka HÄR så får du se mer bidrag! Mina tre bidrag kommer från tre spridda länder i världen... Första bilden är från Spanska trappan i Rom. Andra trappan finns inuti Frihetsgudinnan på Liberty Island i USA. Sista bilden är från lekplatsen vid brofästet till Höga Kustenbron i Norrland, Sverige ;-). Ni ser trappan längst till höger i bild. PS... Det är mina barn som springer som vildar i gula & blå tröjor på berget...








Hoppas att ni har sett tävlingen som pågår på min blogg nu - där ni kan vinna superfina Almedahls-produkter från webshoppen Swedish Details. Perfekta julklappar till nära & kära eller en extra lyx till sig själv! Hela tre priser delas ut! Klicka på bilden nedan så kommer du direkt till tävlingen. Tävlingen avslutas 3 december kl. 20.00.


Hoppas att ni alla får en riktigt mysig första advent!!!



Kommentarer:

1 Smamman:

Tack desamma! Det var en fin lekplats ;-) och Rom skulle man ju vilja åka till.

2 Erik "Semlan":

Aah! Spanska trappan i Rom är en pärla. Har förstått att de klär hela trappan med blommor någon gång sen vår/tidig sommar. Måste vara vackert, när trappan i sig är så vacker! Är inte andra bilden på fel ledd? Ser hisnande ut när jag vrider på huvudet. Var, en fyr eller ett klocktorn?

Mitt val solklart Italienfotot från Rom!

3 Bosse:

Fina bilder alla tre. Den spanska trappan väcker lusten att besöka Rom, en stad som jag hittills missat.

4 ONE SMALL DREAM:

Rom (hela Italien för övrigt) är så vackert så den blir lätt min favoritbild.



Trevlig första advent!

5 Anette:

Inte vilka trappor som helst!! Den två första vill jag hemskt gärna besöka, den tredje har jag faktiskt varit vid! Favoriten får bli den första :-) /Anette

6 Ellas Inspiration:

Vilken härlig resa runt jorden!



Kram Karin

7 K:

Den lekplatsen känner jag igen;)

Hoppas allt är bra med dej och att du har en härlig första advent!

Kraaam!

8 lilalili:

Jag älskar Italien och Rom och Spanska Trappan och din bild! Blir alldeles nostalgisk och fylld av längtan ;)

Kramis

9 Rajson:

Spanska trappan är aldrig fel trots att jag inte sett den i verklighetet(ÄN).

10 Proforma:

Spanska trappan är en klar favorit! Tyvärr har jag inte varit där själv men skulle gärna åka dit.



Tack för den snälla kommentaren om mitt hus!

Ha en riktigt mysig första Advent

Kram

11 Kurator Pia:

Kanonhärliga foton!! Vinnare blir New York-bilden eftersom jag snart hoppas se den vyn live, så att säga!! Ha en härlig dag!!

12 Irrhönan:

Sveriges suveränt vackraste lekplats!

Vi leker där ett par gånger varje sommar - lika kul varje gång!

13 Hasse:

Morrn.



Ovanlig bild från Frihetsgudinnan.

3 tema bilder med stor variation.

Ha de bra

Hasse

14 Carro5344:

Vilka fina foton. Min favorit blir tvåan, riktigt häftigt foto

15 Ingalill_S:

Vilken tuff bild på den andra trappan :)

16 Sarahs Bildbloggeria:

Hjälp jag blir höjdrädd av andra bilden. Men den vinner ändå för mig idag. Ha en härlig advent!

17 Zippo:

Spanska trappan är ju en klassiker.

Väljer den som dagens favorit.



Ha de gott.



/Zippo

18 Synne:

Hej på dig.

Fina trappbilder.

Tvåan blir nog min favorit.

synne.

19 Lissen:

När jag var 15 år var jag i Rom och Spanska trappen såg precis likadan ut,L! Blev en flaschback för mej!

Stora lekplatser gör barn glada och ystra, så härligt! Tre bilder som är intressanta att se på olika sätt, ettan dock favoriten!

Ha en riktigt mysig 1:a advent!

20 Anna Hammar:

Härlig blandning. Kan inte bli mer klassiskt än Spanska trappan, men tvåan får bli min favorit idag pga den vinkel den är fotad i.

21 Veronica:

Fina bilder :) Spanska trappan är fin, den skulle jag själv vilja se någon gång, så den får bli min favorit.

22 SysterLilli:

Vad roligt! Du har också trappor från världens alla hörn. :)

Spanska trappan måste ju vara en klassiker. Tyvärr har jag aldrig sett den på riktigt. Dags att åka en sväng till Italien.



Hoppas du också får en mysig första advent!

23 Cissi:

Fina bilder alla tre. Den första blir min favorit.

24 Pialotta:

Spanska trappan i Rom har jag suttit på, så det blir den som får ta hem Guldbollen här:-)

Ha de fint o trevlig Advent

25 Marie:

Häftigt med frihetstrappan.

26 Bengt:

Tack för dina kommentarer. Vilka härliga bilder. Jag är mest nyfiken på lekplatsen. Jag tror min son skulle stormtrivas där.

27 Della / Var Dag ett Äventyr:

Fina bilder. Jag försökte också hitta en från Spanska trappan i Rom, men jag hade bara tagit bilder uppifrån på utsikten...

28 Designtjejen:

Vilka fina bilder!!

Hoppas att du har en jätte härlig söndag!

Kramis

29 N som i Norrland:

Första bilden får mig att längta till sommaren och varmare väder.

30 marrimoster:

rom bilden är min favorit , hoppas kunna åka dit en dag.

trevlig advent

31 maria_6909:

Tre fina bilder där min favorit blir den på Spanska trappan! Hoppas att du får en trevlig första advent! =) /maria_6909

32 jeanette:

Tycker om spanska trappan...

33 Ninni:

Gillar alla dina bilder men Spanska trappan är ju något alldeles speciellt. Jag har alltid en längtan till Italien...

Må så gott! Kram Ninni

34 akson:

Jisses vilken trappa som finns inuti Frihetsgudinnan! Jag får nästan svindel!

35 isabels värld:

Du har alltid massa coola bilder på lager!! Själv hoppade jag över denna omgång då jag inte hade en enda trappbild. Sååå häftiga bilder!!!



Ha en fin måndag! kram Pernilla

36 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka fina bilder! Var besticken goda att äta med? =) Hoppas du hade en riktigt mysig första advent och att du får en bra dag! Kram

37 åsa gillar rosa:

Fina trappor. Min favorit blir nog första trappan. Hoppas du hade en trevlig första advent!

38 Anna:

Sån härlig lekplats på sista bilden den måste nog bli min favorit =)

39 lottam:

Fina foton alla tre men, men Rom underbar trappa.

Tack för kommentaren hos mig.

Önskar dig en fortsatt trevlig vecka.

40 Avsändare Margareta:

Utspridda över hela världen finns de alla trappor som ska ta oss vidare någonstans.



Spanska trappan i Rom- jag har aldrig varit till Rom men det är en av mina många drömmar. Ditt foto ger mig än mer starka drömmar om det målet. USA är ingen dröm men det såg häftigt ut inuti. Däremot höga kusten bron har jag kört över ett flertal gånger både den gamla och den nya. Snyggt jobbat.



/Avsändare Margareta G

41 Mia's Pearls:

Jättefina bilder. Bild nr ett blir min favorit, så mäktig!



Ha en fin kväll!

42 Evelina:

Frihetsgudinnan inne från! Coolt! Det har jag aldrig sett!

43 Lotta:

Härliga trappbilder du bjuder på! Spanska trappan i Rom blir min favorit!!

44 annette:

Ursnygga bilder på temat trappor, själv hade jag inget jag kände för på det temat, Spanska trappan blev favoriten.

Ja, Du måste nog in i stan och fota lite, var nere vid hamnbron och det var jättefint, men jag håller lite på tomte -och luciabilderna;)



Kram och ha en bra vecka!



annette

45 Kerstin:

Vilka härliga trappor du visar! Spanska trappan i Rom blir min favorit. Mycket på grund av att det är nåt jag själv skulle vilja se. Min dotter har tågluffat i Europa och då gick hon i Spanska trappan "åt mig". ;)

Ha det gott och tack för kommentaren hos mig.

46 milla:

Vill också åka till Rom.. Ha en härlig kväll.

47 Baronessan:

Jättefina bilder. Den första blir min favorit. Ha det gott!

48 Vera:

Hejsan!

Fina trappbilder. Jag gillar det sista kortet bàst. Bra exempel pà en svensk "lekpark" fòr barn. Det skulle vara nàgot att visa fòr dom kommunala italienska politikerna :)



Ha det sà bra!! /Vera

49 Jegor:

Hej! jag tänkte säga fina bilder!

Först hade jag funderat över om jag skulle ha med spanska trappan eller inte i mina bilder, men jag körde på ett speciellt tema så det passade inte in :) men underbart att du hade samma tanke.

Har aldrig sett så lite folk på det stället heller!

50 Jah Hollis:

Trappan inuti frihetsgudinnan ser verkligen svindlande ut.

51 paula:

Gillar sista trapp bilden bäst. Såna ser man många nu när man har små barn igen..

52 Fia:

Jag väljer mellan ettan och trean, men ettan får nog min röst, för det ser så härligt ut.

Kommentera här: