Utmanad!

Jag blev utmanad av Huset på Backen för några dagar sedan. Jag har tänkt & tänkt på denna utmaning. Oj, så svårt det var. Har iallafall hittat några saker, men vet inte om de är klockrena - iallafall åt rätt håll!

Så här skriver K på sin blogg Huset på backen:
Nu har jag gjort utmaningen som jag fick av: Lotta , nämligen att visa mitt senaste inköp, samt det bästa , resp det sämsta... Nu skickar jag utmaningen vidare till: Dahlarna ...

Idag har jag gjort två inköp som jag är otroligt nöjd med! Kan inte välja, så jag visar båda! Jag har köpt nya glasögon idag! Var hos optikern & hade tänkt köpa nya bara för att jag vill variera mig lite. Då visade det sig att min syn har förändrats lite - så glasögonköpet blev genast ett måste & inte ett nöjesköp... Det blev ett par PEAK. Skalmarna är i brun "plast" & det runt själva glasen är lite åt bronzehållet i "stål". Känner mig jättenöjd. De jag har nu är svarta Gucci & skalmarna är bara hälten så breda.


            

Dagens andra inköp var en Bondelid-klänning köpt på MQ. Jag älskar den verkligen. Den fanns i denna färgkombination som är turkos, ljusgrön & vit samt i en rosa, gul & vit variant. Jag har så mycket rosa plagg, så jag kände att jag behövde bryta av det med dessa färger! Nu bara längtar jag till varmare sommardagar, så jag kan börja använda den!!

 

       

Sedan har vi mitt bästa köp. Svårt, svårt, svårt! Tycker nog att jag gör ganska många bra köp. Men det bästa som mina barn tycker just nu, är den relativt nyinköpta Äppleskäraren. En riktigt bra uppfinning! Denna är från Fackelmann & inköpt på Ica Maxi för en mycket billig penning. Kan verkligen varmt rekommenderas!


Det sämsta köpet - också det svårt, svårt, svårt! Kom dock på en juicepress som inhandlades för att stå framme på köksbänken - dels för att det var lite fint & dels för att vi skulle pressa juice varje frukost! Jo jo, så blev det inte riktigt... Juicepressen var inte speciellt bra (vi har en elektriskt & den fungerar ju otroligt mycket bättre, dock ej snygg att ha framme jämt). Dessutom samlade ju denna på sig en massa damm.... Nu står den längst in i ett köksskåp & används aldrig. Kan dock inte med att slänga den...


Då ska jag skicka utmaningen vidare också. Jag utmanar härmed Inredning & Pyssel, Designtjejen samt Tjohalias Blogg. Nu är det fredagskväll = tacokväll! Ha det så gott alla!

Kommentarer:

1 Sandra:

Det verkar vara en svår, men väldigt rolig utmaning! Kommer att göra den i början av nästa vecka :) Kram Sandra

2 K:

Hej!

Det gjorde du bra! Både juicepressen och äppelklyftaren finns i mitt hem och juicepressen är inte den bästa=)

tack för att du gjorde utmaningen=) Ha en bra kväll!

Kram!

3 Designtjejen:

Jätte roligt!! Vad fin klänningen var (och glasögonen). Men klänningen föll jag verkligen för.... urläcker!!

Jag får nog tänka lite.. hahahha

Hoppas att du får en mysig fredag!!

Kram

4 Petra:

Jättefin klänning och fina glasögon. Sån klänning skulle jag med vilja ha ju.

Äppelklyftaren har jag en variant från ikea, den är superbra. Användes flitigt här hemma.



Vi har oxå haft tacokväll, hahah det blir det i stort sett varje fredag här. hihi. Nu har dottern precis suttit i fotbad, sen har jag smort hennes fötter, därefter målade jag hennes naglar. Lyckan är total för henne, just nu. hahah. Hon är ju snart 6 år, det ska ju börjas i tid, hahah.

Nu är det min tur med fotbadet.

Killarna i familjen spelar xbox 360.



ha en skön fredagskväll.

kramar

5 Frida/Husmusen:

Underbar klänning! Helt i min smak!

6 Rebecka:

Vilken söt klänning!

Ha en bra helg!

7 Johanna:

Åh, vilken underbar klänning, jättefin! Jag antar utmaningen, men måste tänka lite på det. Så en annan dag. Ha en trevlig helg! Kram

8 Millan:

Kom in till min blogg och tävla om en goodiebag som är värd 600 kr!



Kramar millan

9 Peter:

skönt att inte bara jag som är väldigt besviken på juicepressen

Kommentera här: