Stig Kälvelid - fantastiska bilder!!!

Jag måste bara få dela med mig av Stig Kälvelids bilder. Stig jobbade i tio år som Lisebergs egen fotograf. Numera bor han i Dalsland och är medlem i konstnärsgruppen Not Quite. Han har sin ateljé i Fengersfors, i det gamla nerlagda pappersbruket. Jag kom i kontakt med honom för många år sedan, då han höll på med bland annat konstverk av drivved. Sedan träffade jag honom igen på bokmässan i Göteborg för två år sedan & köpte då flera av hans bilder! De är så otroligt vackra!!! Det som också tilltalar mig, är namnen han har gett sina bilder! Visar här ett litet smakprov av hans fantastiska bilder, men besök gärna hans websida. Jag har hans tillåtelse att visa bilderna här! TACK Stig!

BALETT


LINNÉS DOTTER


GREEN


TUPPKAM


FRED ASTAIRE


MASKROSBARN


VÄGVISAREN


GULDLOCK


LÄPPSTIFT


KRONPRINSEN


ÄLSKAR ÄLSKAR INTE


DROTTNING


KAPTEN BLOD

Kommentarer:

1 Jenny:

Det var riktigt snygga bilder!

2 Malin:

Ljusringen tillverkar min morfar. Den finns i några olika träslag samt svart och vitt. Han har tidigare sålt den på blåstation och Aouseum i Åhus. Den är i tre delar och kan även göras till en mask. FIFFIGT! Kram

3 Sandra:

Vilka härliga bilder och vackra namn dessutom! Kram Sandra

4 Petra:

wow, shit vilka fina bilder.

kram

5 Tinaz:

Fantastisk så vackra bilder...skulle vilja ha dessa som tavlor här hemma.

//T

6 Linn:

Riktigt fina bilder!!

7 Johanna - systra di:

Hur kan detta ha gått förbi mig? Du är ju för rolig!!

8 Josefin:

Ja visst är dom fina! Törnrosa har jag som tavla :)

Kommentera här: