Vilken tabbe... - ...men fin i håret är jag!

Idag tänkte jag rensa lite bland bilder i datorn. Tycker att min blogg dessutom har varit seg att få fram med alla foton. Så då tänkte jag - mitt ljushuvud!!! - att jag rensar lite i bloggarkivet också... Hur dum får man vara??? Ja, jag erkänner - det var verkligen dumt gjort. Men jag trodde att om bilderna väl låg på bloggen, så fanns de kvar där, oavsett om man tog bort dem i bildarkivet eller inte. Visst skulle man kunna tro det!!!?? Kan bara ta & tala om att SÅ ÄR DET INTE!!!! Jag rensade bort de flesta korten i arkivet & när jag sedan kollade bloggen så fanns ju inte bilderna kvar där! Katastrof!!!!

Har suttit ett tag nu & satt tillbaka lite bilder - men vilken tid det tar... Det kommer - men om ni läser ett gammalt inlägg & det saknas en bild - då vet ni varför....

Annars har det varit en intensiv dag. Mycket på jobbet så här innan jul! Avslutade dagen med ett besök hos "min" frissa Fia! Skulle egentligen ha varit där imorgon förmiddag, men vi var tvungna att flytta den tiden. Jag fick en liten akuttid nu på kvällen. Klippte mig ju för några veckor sedan & nu var det dax för färgning. Jag hade tänkt ha kvällen på mig att tänka ut hur jag ville ha det - men nu blev det snabba puckar. Som tur är så har ju Fia otroligt bra smak! Från att ha varit mellanblond med lite utväxta slingor är jag nu mycket mörkare & vintrigare! Har kaffefärg i hela underhåret & överhåret är slingat i en lite kopparbrun nyans. För att få lite "liv" i håret har Fia sparat slingor av min gamla hårfärg. Det blir lite randig effekt på överhåret! Jag är grymt nöjd & det känns jättebra!




Jag har köpt nya fina snöflingor från Bruka Design! De hänger i vårt köksfönster! Adventsljusstaken i stora köksfönstret är ny för året också. Den är köpt på Åhléns! Har länge letat efter en modell större till detta stora fönster & äntligen hittade jag vad jag sökte!!


Kommentarer:

1 Proforma:

Oj, oj, oj så tråkigt! Men du... vilket jobb att lägga tillbaka bilderna, det går ju nästan inte, din stackare!

Gott och få ordning på håret. Jag ska till frissan nästa vecka, ville också göra färg men det fanns ingen tid :(



Kram

2 fru Sätterlund:

Tack för den underbara awarden :) Vilken snygg ljusstake. Tittade faktiskt på den idag, men plånboken sa nej, tyvärr.. Jag vill ju se kort på din fina färgning!! Låter skitsnyggt!



Kram Therese

3 Mari:

Sicket elände......du är inte ensam om att gjort så. Gjorde likadant ett tag efter jag började blogga, ve och fas. Jag hade tom rensat en dela av fotona i datorn så nu är det bara en ruta med ett kryss i där.



Så kul att du är nöjd med ditt hår, vet fler som skulle behöva få sej en omgång hos frissan, håret går till midjan nu. Hoppas det finns någon tid hos frissan innan ju. Annars överlever jag det oxå



Adventsljustaken är ju hur läcker som helst, så att de sålde ut nu på Åhlens men den fanns inte kvar och det förstår jag.



Kram och ha en bra dag!!



Ja, jag vet vad klockan är, 3,40 men ska faktiskt gå och lägga mej nu en stund och hoppas få sova en timma till iaf. Börjar 7,30 idag. Hade gärna jobbat kväll känner jag.

4 Snusans Inredningsblogg:

Vad irriterande det är när man gör något sånt där. :P

Skönt att vara nyfrissad. :) Jag skulle åxå behöva klippa mig men "min" frissa är barnledig och jag vääägrar gå till någon annan. :P

Ha en bra helg! :)

5 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Usch så störande att alla bilderna försvann. Jag läste om en som gjorde så i början när jag bloggade, så jag har inte själv gjort samma misstag.

Håret lät jättesnyggt! Och stjärnorna och ljusstaken var riktigt fina!

Hoppas att du får en riktigt mysig helg! Stora kramar!!

6 Mrs. b:

Åh vad tråkigt med bilderna! Hoppas du får ordning på det utan alltför mycket extrajobb!

7 Malin Inspiration & design:

Hejsan!



Hoppas du får rätt på bloggen, så deprimerande sånt ju. Här är en till som skulle behöva besöka frissan och klippa topparna. Håret växer som ogräs och jag är så slarvig med att beställa klipptid. Beställer inte förrän jag har panik och vill klippa mig bums. Att man inte lär sig. Men veckorna kutar ju i väg. :)





Hoppas du får en fin Måndag! Många kramar till dig!

Kommentera här: