Fynd-shoppat!

Efter att ha läst på flera bloggar om en massa rea-fynd, så kände jag att jag också behövde ge mig ut i reavärlden! Tycker egentligen inte om det - mängder med folk, långa köer & oftast har de tagit bort allt jag är intresserad av & en massa osålt från hela hösten hänger/ligger framme. Idag gjorde jag dock två riktiga reafynd, som jag faktiskt hade spanat in redan innan jul - men tyckte då att det var lite onödigt dyra inköp ihop med allt annat som ska inhandlas i december...

Först ut idag var ett besök på Systemet, för att inhandla lite bubbel till nyårsafton. Jag visade inte automatiskt fram mitt leg, eftersom jag innehar den högaktningsfulla åldern 37 (17 år tillgodo för att få handla på systemet!)! Tycker ju själv att jag ser bra mycket äldre ut än 20 år... Kassörskan bad dock om leg!!!! Är det postitivt eller negativt???

Mitt första reafynd blev ett rådjur i trä! Jag gillar det skarpt! Spanade som sagt in det i början av december, men tyckte då att julpyntskontot redan var använt med besked. Kunde ju inte motstå det idag när det var 50% rea!!! Nu står han så fint vid vår gran!
 


Andra reafyndet hittade jag på MQ. En Bondelid klänning som jag har provat tidigare, men även då kände jag att jag kanske inte borde köpa den. Idag var det 50% rea på den med. Då var den ju bara tvungen att följa med hem. Jag är ju en kär Bondelid-vän...





En & en halv dag kvar på detta år! Hoppas att ni får ett supergott slut på 2008 & en härlig nyårsafton!

Kommentarer:

1 Helen:

Vilka fina rea fynd du har gjort! Är själv sugen på att ge mig ut i rea svängen, vet bara inte när jag ska hinna det. Maken åkte utan mig igår när jag jobbade, fy attans!

2 Snusans Inredningsblogg:

Vilket coolt rådjur och klänningen såg urmysig ut. Bra shoppat! ;)

Visa leg på systemet är aaalltid positivt. Det kan liva upp den tristaste av dagar. ;)

Ha en härlig nyårshelg! :)

3 Matilda:

Vilka fina fynd!

4 Härligheter enligt Erika:

Vilka fynd!!! Blev så sugen på Bondelidklänningen! Precis vad jag tycker om! Funderar på om den kan finnas i min lilla stad? Hmmm.. jättesnygg!

Jag svarade lite snabbt och har inte svarat färdigt på allt ännu. Önskar dig ett gott nytt år!

Kramar

Erika

5 Nilla:

Jättesnygg klänning!

6 Karin/Theas rum:

En sån klänning VILL jag ha!!! Och jag som inte ens hunnit kika in på nån rea eftersom jag jobbat.



Gott nytt år!!

7 Junitjej:

Wow, vilken snygg klänning!!!

Grymt snygg!!

GOTT NYTT ÅR!

8 K:

Vilken söt klänning!

Tack ska du ha, för kommentaren!

Jag hoppas ni också får en underbar Nyårsafton och ett Gott nytt år!

KRAAAM!

9 annette:

Har inte hittat ut på rean ännu, kanske tar en tur på fm imorgon, men Du har ju verkligen gjort fynd, dessutom verkligt snygga fynd, klänningen var bara för supersnygg!



Gott Nytt År!



annette

10 Emma:

Schyssta fynd! :)

Gott Nytt År!

krams

11 isabels värld:

Åååååhh positivt såklart =) Det har hänt mig någon gång också och min rygg har då varit väldigt rak när jag gått därifrån =) Men i vanliga fall har jag hela kundvagnen full av ungar så då frågar de inte =)



Du, den klänningen har jag också provat tidigare i höst. Så himla snygg!! Den var då på ordinarie pris så jag hoppade den. Grattis till fyndet!!!



Slutligen GOTT NYTT ÅR!!!!! Kraaaaaaaam Pernilla

12 Malin Inspiration & design:

Den där renen vill jag så gärna ha. Funderar på att göra en själv. :)





Jag vill önska dig ett riktigt gott nytt år!



KRAMKALAS!!

13 Tjohalia:

VIlka härliga fynd du har gjort!

Gott nytt år! Kram Sandra

14 Mrs. b:

Oj oj oj, vilken jättesnygg klänning! Här har vi knappt lämnat huset, så jag har inte ens kommit i närheten av nån rea ännu.

Gott nytt år!

15 Designtjejen:

Vilka fina fynd du har gjort!! Rådjuret var helt fantastiskt.... älskade det!!

Hoppas att du får ett jätte gott nytt år!!

Kramis

16 fru Sätterlund:

Jättefin klänning, verkligen :) Vad kul att fynda! Renen är störtskön, har sett den hos någon mer. Gillar den skarpt! Kram

17 Helga:

Jätte söt klänning!! Kul att fynda! =)

18 Emma:

Svar: Det stämmer att jag jobbar på Busfabriken, dock inte så mkt, bara lite extra. Ska jobba 2e och 3e jan. sen vet ja inte om de blir ngt mer, kan ju hoppas, pengar behövs ju alltid (tyvärr)!



kram

19 Proforma:

Snygg klänning och rådjuret är ju bara så fräckt!!!

Gott Nytt År!!!

Kramar

20 Monkan:

Perfekt taktik att spana in grejer innan jul, att fynda på rea dagarna efter. Det var så jag också gjorde :-) Har ett par saker till som kommer i bloggen om nån dag.



När det gäller kläder så är det ju precis som du säger, rean är massa gammalt, det man vill ha är till ordinarie pris, eller t.om undangömt. MQ gör ju precis så, nu har de "rea" på gammal "skåpmat" för den "riktiga" rean börjar den 2:a januari, enligt medlemsbrev som jag fått. Bondelid verkar ha kundvänligare metod, du har ju hittat ett riktigt fynd, superfin klänning. Klädrea är inte riktigt min grej, jag hittar sällan nåt för det är så rörigt.



37 år och visa leg på Systemet… Hmmm, jag tror du får visa dit leg i bloggen också så vi får avgöra vems syn det är fel på, din eller kassörskans ;-)

21 Mari:

Irrade runt i din stads centrum igår men var inte shoppingsugen ett dugg lust nog. Köpte bara lite barnkläder Åhlens till kusinens barnbarn. Hittade systembolaget snabbt men ingen toa och det var kris, var nog därför jag inte var så shoppingssugen. Mycket folk oxå. Ska ta Nordik på fredag och det du förslog, ska kolla med kusinen vart det ligger.



Gott nytt år och ha en mysig kväll//kram Mari

22 Ann-kristin S:

Vilka fina grejer du hittade ,gillade klänningen väldigt helt i min smak

23 Annette:

Det var en snygg klänning som du fyndat. Kul att du behövde visa leg, då ser du ju ut som en 20-åring :-)



Gott Nytt År!!



Kram Annette

Kommentera här: