CULTig lucia...

Jag upptäckte en ny (för mig!) affär  i veckan, som säljer Cult Design. Eller faktiskt så upptäckte jag två!! Stor lycka eftersom jag älskar Cult. I den ena, Garvareboden, hittade jag iallafall superfina lucialjusstakar. De har olika motiv på alla fyra sidor runtomkring. Ihop blir de ett litet luciatåg. Kunde heller inte motstå en snögubbelykta i samma serie. Dessa är egentligen från förra eller förrförra året - men då hade inte jag upptäckt Cult Design! Så dessa känns otroligt nya & fina för mig!!! Fick ett mycket bra pris på dem med, så jag är superdupernöjd! I den andra affären, Zink, köpte jag varsin Changeljusstake med juliga manschetter, till skolfröknarna i storebrors klass.



Lucia & tärnor på den första ljuslyktan!

Stjärngosse & en häst på den andra ljuslyktan!

Tre pepparkaksgubbar på den tredje ljuslyktan!

En snögubbe & en snölykta på den fjärde & sista ljuslyktan!

Hoppas att ni alla får en supermysig luciadag! Själv ska jag iväg till mina föräldrar & baka pepparkakor & ischoklad. Kommer hem igen på söndag eftermiddag - då det är hög tid att julpynta huset! KRAMAR!!!


Kommentarer:

1 Sussi:

Åh, vilken fiffig ide, snyggt.

2 Anna:

Åh vilka superfina cultljusstakar! Jag förstår att du föll för dem ;-)



Visst är det kul att Kevin vann?! Nä, jag tror inte att han kommer att bo i Arvidsjaur särskilt länge till... inte på heltid i alla fall. Jag bodde där i två år under gymnasiet och blev så nostalgisk i går när de pratade med folk där och visade bilder därifrån.



I natt har det regnat en massa här och så har plogbilen kört och gjort värsta isvallen, så innan vi kan bege oss till julmarknaden måste M skotta bort den.



Det låter jättemysigt med pepparkaksbak och ischokladtillverkning hos föräldrarna :-) Ha en jättebra helg så hörs vi!



BAMSEKRAMAR

3 Emma:

Jättefina är dom, har tyvärr bara en stjärngosse men skulle gärna ha hla tåget som du=) Ha en skön helg, kramar emmsan

4 Proforma:

Dom där känner jag igen, kul när man kan få ihop ett helt tåg!

Min mamma kommer till mig på fredag och då ska vi baka! Pyntar gör vi här först nästa helg, tar in granen, tar fram tomtar osv

Ha en trevlig bakhelg!

5 Tjohalias blogg om inredning:

Vad fina, de har jag inte heller sett förut.



Svar: Tack för dina peppande ord! Kram Sandra

6 fru Sätterlund:

Men herregud vilka söta ljusstakar. :) Vilket tur att du hittade på dem. Blir lite avundsjuk ;)

Hoppas ni har haft en trevlig luciadag!

Kram Therese

7 Mari:

Undrar vem så är största Cultfantasten just nu??

Har aldrig sett dem innan fast har ju inte letat Cult på länge nu.



Jättegulliga!! Och lite rabatt är ju inte fel!!



Kram!!

8 Livet i byn:

Hej,



Grattis, du är en av vinnare i min bloggtävling. Maila mig din adress så kommer vinsten med posten omgående.



~Livet i byn

9 jenny:

Vilket fynd du fått tag på. De är jättefina men tydligen svår att få tag på. Har letat ett tag men inte hittat dom.



Vad kul det låter med pepparkaks & ischokladbak med familjen:-) Hoppas ni fick det trevligt:-)



Jag har förresten fått mina fina vinster nu:-)

Kram/jenny

10 Frida:

Åh de där är så fina! Vilket kap om du fått dem på rabatt.

11 mallaco:

Aaaaah, jag älskar verkligen Cult. Sprang faktiskt på dem för 8-9 år sen, då jag skulle shoppa en födelsedagspresent till min kompis.

Efter det har jag varit fast..och hon med=)

Det visade sig att hon t.om är nära släkt till en av formgivarna. Då blev det ännu roligare!!



Kram

12 Annette:

Jättesöta ljusstakar, tycker jag.



Kram Annette

13 Malin:

Vilka supersöta ljusstakar. Har nog också missat dem. Kram

14 Reb:

Blev helt kär i dessa!!

Kommentera här: