Årets julgran

Nu har jag jobbat sista dagen för detta år & haft skolavslutning i kyrkan. Äntligen JULLOV!

Idag tog vi in vår kungsgran! Jag är väldigt sparsam med pynt i min julgran. Jag har några FAVORIT-julgranskulor som kommer från WWF. Det är deras årskulor som jag har samlat på sedan flera år tillbaka. Jag älskar dem & dessutom går pengarna till något bra. Idag TAPPADE jag två stycken i golvet!!! Jag är så himla trött, att jag inte hade koncentrationen på topp när jag klädde granen. Kulorna från år 2000 & 2003 gick i kras & kan tyvärr inte lagas. Då började jag gråta... Behöver verkligen jullovet nu känner jag! Någon som vet om man kan köpa tidigare års WWF-julgranskulor???

Det blänker väldigt om årets tjocka & korta kungsgran. Den är grön & inte silvrig... Ni ser den fina Bruka julgransfoten va? Julgransmattan har jag fått av mamma & den är riktigt gammal.

En av kulorna som gick i kras...

Här är några av WWF's julgranskulor som fortfarande finns kvar! Den översta till vänster är dock från New York. Blev så glad när jag hittade den, eftersom den är liknande WWF-kulorna. Skulle gärna ha en julgranskula i samma stuk, från fler världsstäder. Dalahäst, Visby, Nils Holgersson, Poseidon & Öresundsbron är motiven på dessa kulor.

Det är endast detta pynt som också hänger i granen. Jag tycker att granen är så fin i sig att jag gärna vill se den också! Plexiglashjärtanen är från Sia. Änglarna är från Pluto produkter & snöflingorna från Åhléns.

Kommentarer:

1 Mia:

Åh så härligt med både gran och jullov! Inget jullov för min del men en gran ska det väl bli. Till helgen tror jag..



Kram Mia

2 Junitjej:

Så skönt med jullov!!

Vilken fin julgran!

3 Proforma:

Jo visst är det härligt med ledighet! Välbehövligt, verkligen!

Imorgon ska vi ta in vår gran, den ska gå i vitt och silver! Jag ska göra skinkan imorgon också, det är så gott, jag längtar till första skivan.



Tyvärr har jag ingen aning om var du kan får tag på nya kulor, så ledsamt när de går sönder så där!



Ha en skön kväll!

Kram

4 Mirka:

Du har helt rätt, granen är fin i sig som den är! Men vilken osis du hade med de fina kulorna, typiskt att det är just sådana som är så svåra att få tag på igen. Vi får hoppas att din efterlysning i bloggen ger resultat!



Ha en skön helg i alla fall! Kramar!

5 Nilla:

Några kulor till skulle ju inte skada! Jag blir sugen på att ha en gran. Ha det bra.

6 Ann-kristin S:

Å nej så synd att dom skulle gå sönder :( ,får hoppas att någon kan hjälpa dig så att du får tag på nya

7 fru Sätterlund:

Tråkigt med de trasiga kulorna. Men har du tur kanske någon läser din blogg och har en kula eller två till salu. Håller tummarna för din skull!



Trevlig helg!

Kram Therese

8 Mari:

Gillar verkligen din gran, brukade oxå ha kungsgran för det är så fina och barrar inte är värd varje extra krona.



Kram!

9 Snusans Inredningsblogg:

Jättevacker gran och vilka fina kulor! Vad synd att ett par gick sönder. Hoppas du får en mysig helg. Snart är det juuulafton!! :)

Kramar!

10 akson:

Det var verkligen vackra julgranskulor ni har i eran gran. Dock tycker jag att det var lite lite saker. Fast å andra sidan har ni en riktig gran. Vi har en plastgran, dels därför att vi båda är astmatiker och dels för att jag hört att det följer med en massa otrevliga djur med granen in.

Kommentera här: