Personlig almanacka :-)

Idag var första dagen på jobbet, efter 7½ veckas sommarlov! Det var med blandade känslor jag åkte till jobbet i morse. En del av mig bara längtade efter att få ligga kvar i sängen & andra delen av mig tyckte att det skulle bli skönt att vardagen är igång igen med alla dess rutiner. Det var kul att träffa alla kollegor igen, men det blir ännu roligare nästa vecka när eleverna kommer!

En kul överraskning (som jag nästan hade glömt bort!) var att min nybeställda personliga almanacka låg & väntade på mig på jobbet! Kan verkligen rekommendera en sådan. Storleken på den är 16 x 15 cm & man kan påverka både utseende & innehålla ganska mycket! Så skojsigt att få bestämma så mycket själv!! Gå gärna in på deras websida & prova själva!! Jag valde att ha min kalender för ett läsår, men man kan även ha den för ett kalenderår.


Framsidan! Här kan man påverka både text, textstorlek & färger.


Första sidan! Under min lilla vita lapp står namn, adress & e-mailadress till
jobbet. Man väljer helt själv vad man vill ha för text på denna sida. Jag har
dessutom valt att skriva in ett av mina motton på första sidan i min almanacka!


Det är många roliga detaljer i almanackan. Vid advent så är det små ljusstakar, istället för bara text. Fettisdagen har en semla & våffeldagen har våfflor! Flaggor & månar är i färg. Jag har valt att endast ha "Veckans att göra" längst ner. Här finns det massor av saker att välja på! En gummisnodd medföljer, så att man kan sätta ihop almanackan. Längst bak står texten "Tack för den här tiden. Jag sorteras som papper" & så ett rött hjärta (se bild ovan). En kul & annorlunda mening i en almanacka. Bak- & framsida är i stabilt plast.



Vad tycker ni? Visst är den lite roligare än en "vanlig" kalender?! Säkert kommer jobbet att bli mycket roligare nu när jag har en sådan fin almanacka!!!!

Kommentarer:

1 Linda P:

Fräsig den var! Många som beställer sådana personliga tror jag. JAg tänkte visa några andra coola på bloggen i veckan :) KRAM!

2 Tjohalias blogg om inredning:

Åh en sån vill jag också ha! Den var riktigt fin! Kram Sandra

3 Mari:

De där almanackorna är nice, fast jag får ju en av kommunen så den får duga att skriva ner arbetstiderna i. Önskar de kunde variera sej lite och kanske ha fler färger så man kunde få en lite "poppigare".

4 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Så snygg din nya almanacka är! Nu blev jag ju ännu mer sugen på att beställa hem en. Jag klickade nästan hem en härromdagen, men sen tänkte jag att jag väntar lite. Men då glömde jag bort det. Jag förstår att det var med lite blandade känslor som du gick till jobbet. Ha en härlig dag! KRAMAR!!

5 mirka:

Jaha, det var ju ännu mer övertygande... En sådan bör beställas hem! Jag får väl börja med september i min helt enkelt. Jag har en hel del tider att skriva upp nu i höst, så en kalender är ett måste. Tack för inlägget!

6 Anna:

Vilken snygg och smart kalender! Mycket roligare än vanliga lärarkalendern också. Jag måste genast in och kika på den sidan, för jag tycker det är så kul med kalendrar :-) Tack för tipset! Nu har jag visserligen inte så mycket att planera denna termin, men det kommer ju en vårtermin också.



Tack för att du tycker att jag inte fuskar med gardinerna ;-) Jag ska absolut sätta mig och sy på riktigt någon gång framöver och då ska jag göra det perfekt på pin tji precis som du skriver.



Ha en fortsatt bra vecka på jobbet! KRAM på dig!

7 Isabels värld:

Just det ja, de är väldigt fina! Kanske man skulle köpa sig en. Nu måste jag läsa i kapp här. Ha en underbar dag! kram Pernilla

8 Rebecka:

Vilken fin kalender, åh jag blir sugen att beställa en själv! Den är lite mer personlig =)

Ha en bra dag!

Kram Rebecka

9 Malin Inspiration & design:

Dricker te almanackan skulle passat mig. :) Tegallning som ja är. :)



Jag ska till IKEA I dag! Hoppar rundor!. ;) Ska inhandla PS-skåpen till grabben. Dom var slut sist.

Ska bli kul att ställa i ordning dom.



Fy vad seg jag rä i dag, är väl vädret. Dassigt, grått & trist. Känns höst redan.





Kramilikram kram! =)

10 Malin:

Haha...blixten:P Ja inte är den snabb som en blixt i alla fall:P Därför fick det bli skalman. Kram

11 Rebecka:

Svar: Tack!Det är superenkelt men man måste använda photoshop. Har du det?

Bilden har jag hittat på google om jag söker på blomma, då kommer den upp där.Där är den röd men det går enkelt att ändra färg i photoshop!

För att få bilden bakom så lägger man bilderna i olika lager i photoshop. Det är enkelt. Jag kan förklara bättre om du har programmet!

Kramar Rebecka

12 Junitjej:

Jag har också en sådan almanacka. Den är helt underbar!

Jag börjar jobba imorgon.

13 Petra:

jag har haft såna i snart 2 år och är supernöjd med dem.

gillar att dem kan bli så personliga.

jag har mina årsvis så det är snart dags att beställa en ny, vill ju vara ute i god tid. hihi



jag ser att det kommit lite nya grejs jämfört med i fjol.

Kul.



ha det bra

kram

14 Sofie:

Jättesnygg almanacka! Kul att man kan sätta sin egen prägel på den också. Kram Sofie

15 jenny:

Mycket, mycket roligare än en vanlig trist en.Vilket härligt motto du har, det gillar jag:-) Kram/jenny

16 Mallaco:

Åh, vad sugen jag blev på en sån snygging. Den var ju jättefin!!!!

17 K:

vilken fin almenacka!!

Synd att jag inte är i nåt stort behov av en i år;)

Ha de gott!

Kram!

18 Karin/Theas rum:

Visst är de snygga. Har haft personlig a. i två år nu och nu börjar det bli dax att beställa igen. Satt faktisk häromdan och lurade på vad jag ville ha för färger samt vad det ska stå på framsidan.

Ser att du har med citatet, kul idé!

19 Susihus:

Visst är de söta, halva styrkan på jobbet har dem. Jag storgillar min. Må gott

20 Carina:

En sån har jag med, jag tycker den är jättefin och personlig!



Kul med ditt citat där i början!

21 Annette:

Jag har en sådan almanacka och tycker om den jättemycket. Ska beställa en ny lite senare i år. Jag gillar färgen på din, själv har jag grå med rosa text.



Kram Annette

22 Annies Fotoblogg:

Jag har också beställt en sån almanacka, det är dyrt men kul :)

23 Tjohalias blogg om inredning:

Jag vill också ha en sån almanacka, de är riktigt läckra! Kram Sandra

Kommentera här: