Fototriss - en låt!

Denna veckas Fototriss var en riktig kluring! Superkul när man får tänka till lite! Temat innebär alltså att tre bilder tillsammans ska representera en låt. Eftersom Martin Stemarck är en stor favorit, fick det ju naturligtvis bli en av hans låtar. Kan ni gissa vilken av hans låter jag valt??? Gå gärna in här & titta på alla andras bidrag till veckans Fototriss.



ENSAM

TRASIG


FARLIG


Låten hittar nu här.

Texten i låten där bilderna kommer in är:
Jag är ensam, trasig, farlig
Ensam utan dig (bild 1)
trasig utan dig (bild 2)
farlig utan dig (bild 3)


Uppdatering: Är man inte ett Stenmarck-fan verkar det vara svårt med denna låt... Den finns på hans första skiva, "9 sanningar och en lögn". Spår nummer 4 - "Han är galen". Jag älskar den låten! Tyvärr är kvalitén på You Tube inte speciellt bra! Denna ska helst höras högt, gärna live!


Kommentarer:

1 Mirka:

Den var lite för klurig för min del, så jag fick kika i länken. Men tolkningen är bra och bilderna är fina :)

2 Proforma:

Kunde jag inte alls! Tigern är min favoritbild, söt... men farlig!

3 Anette:

Det var lite knepigt! Men nu har jag tjuvkollat! /Anette

4 Monkan:

För svårt för mig. Men om du säger Martin Stenmarck så litar jag på dig :-) och då är det säkert en bra låt.



Den sista bilden är min favorit. Så söt!

5 Rajson:

Denna låt har jag missat helt!Men dina fina bilder illustrerar den perfekt.

Såg Stenmark i OS.studion igår!Fasligt stilig pöjk!

6 jenny:

vilken rolig tolkning:-) Roligt tema ni fått den här gången. Kram/jenny

7 Photos by Storm:

Klarade inte av att gissa låten men jag gillar framförallt din sista bild. Så vackert djur men så sorgligt bakom galler./Lis

8 Designtjejen:

Woooowww vad läckra! Sista bilden var helt underbar!

Hoppas att du har haft en mysig helg!

Kramis

9 annette:

Föstod precis (när jag tjuvkikat)



Jättefint tolkat och fina bilder!



Kramen //annette

10 Ragnvi:

Skriver som Rajson gjorde; har helt missat den låten...!!

Men fiina bilder!

11 Bildtagen/Ivana:

Tigerbilden är jättefin. Men att gissa låten? Nä. det gick inte.

12 Karin A:

Nej inte jag heller men jag gillade dina bilder! Särskilt tigerbilden då...så nära så farligt. Ha det gott!

13 Isabels värld:

Så klurigt! Tänkte också vara med på den utmaningen men har inte kommit på något än. Kul tolkning! Ha det så bra!! Kram Pernilla

14 Lissen:

Klurigt men en bra kombination av bilder till orden!!!!

Ha det gott

15 susanne lindén:

Klurigt...var tvungen att tjuvkika.Fina bilder och tolkning.

Ha det bra!

16 Nollan:

Oj, den här var svår... måste pinsamt nog erkänna att jag inte kan en enda låt av Stenmarck. Men en bra tolkning var det - gillar tigerbilden bäst :)

Ha det bra!

17 Jo:

Fina bilder! Låten känner jag inte till dock :)

18 Emma:

Väldigt bra tolkning=) Fattde inte vilken låt det var först bara men sen sa det klick!!! Ha det bra, kram emmsan

19 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka fina bilder, speciellt den sista gillar jag! Och bra tolkning också! Va gullig du är! Vi fick ju utmärkelsen båda två av Emmelie, så då gav jag den inte till dig eftersom vi fick den samtidigt. Men när jag fick den sen igen så var du ett självklart val! Hoppas att du haft en riktigt bra helg!! KRAMAR!!

20 Härligheter enligt Erika:

Vilken härlig tolkning och ledrtrådar -när man hört låten!!! Så kul med lite nya låtar!!! =)

Erika

21 Lillmonster:

Mysig tolkning. Jag tänkte på en annan Stenmarklåt jag. :)

22 Annies Fotoblogg:

Är det Martin Stenmarcks "Galen" den är så bra!!! HAn är så bra! Har alla hans skivor. :P

Fina bilder var det också :P

Kommentera här: