Inbjudningskort - fotbollskalas

Eftersom jag är sittandes & orörlig efter min operation i foten förra veckan, så passade jag på att göra inbjudningskort till sonens 7 års-kalas i maj. Han ska ha fotbollskalas & egna önskan var att göra en fotbollströja. Självklart får sonen sin önskad uppfylld och jag knopar ihop ett eget inbjudningskort. Jag älskar att pyssla med såna här saker! Enkelt, men ändå effektfullt. Svenska landslaget är stora favoriten, så då fick det bli ett gult & blått kort. 7:an blev såklart på alla kort, eftersom han fyller 7 år. 15 inbjudningskort blev det... Fotona blev lite mörka tyvärr. Hoppas ni ser ändå.

Det färdiga inbjudningskortet utan text (Inbjudningstexten blir på andra sidan. Sonen ville även ha sitt namn ovanför 7:an):


image307

Här är mallen till tröjan:

image305

Mycket klipp & klistra blev det...

image308

Inget avancerat kort, men roligare än att köpa ett färdigtryckt i affären!

Kommentarer:

1 Pethra på Inredningsbloggen:

Absolut mycket roligare! Min son, som fyller 10 i dagarna, vill ha bowlingkalas, så det får det bli! :-)

2 Katja:

tuuuffa :)

3 Karin på Ellas Inspiration:

Men vilka fina kort! Tack för tipset! Antar du min utmaning för nästa vecka? Temavecka: Mönster... Kram Karin

Kommentera här: