Fototriss - Fel sak på fel plats!

Tack för alla kommentarer till förra veckans Fototriss. Otroligt kul att så många tittar in & lämnar en kommentar! Det förgyller verkligen söndagen & resten av veckan!
Tack för förstående ord & tankar kring lösa hundar som skrämmer i förra inlägget.

Nu är det ny Fototriss på gång & en ny vecka närmar sig. Sportlovet är slut för denna gång & vi börjar räknar ner till påsklovet... ;-)! Temat denna gång i Fototrissen är Fel sak på fel plats. Vill du se alla andras bidrag klickar du här.


En stor ljuskrona hänger under en bro i Norrköping. Mer bilder på denna hittar du här. Ett polkagristulpanblad i snön. Minsta sonen tappade sin första tand nyligen. Ojoj så stort det var! :-)







Hoppas att ni alla får en skön söndag & en härlig vecka! KRAM!

Kommentarer:

1 Frida:

Den första bilden gillar jag bäst. Vad gjorde den där kan man ju undra...?

2 princexswe:

Klockrena felplaceringar. Första bilden med ljuskronan är läcker. Eva

3 Marie:

Tanden har ju verkligen lämnat sin rätta plats...

4 Veroncia:

jag gillar ljuskronan under bron. Verkligen inget man väntar att se :)

5 eva b:

Oj, här blev det svårt! Gillar både tanden och den fantastiska kronan! Kör på luskronan tror jag! Verkligen udda!

6 Valley Girl:

Vad ovanligt med en ljuskrona under bron, som dessutom lyser upp tillvaron där! Fint!

7 Mari:

Fina bilder som vanligt, gillar kronan.....



Ha en bra söndag och kram!!

8 Lissen:

Ljuskronana tycker jag är den läckraste "felaktiga" saken ho dej!

Ha en bra dag!

9 Fröken Mita:

Lampan var ju helt malplacerad men lite kul, må väl

10 Anette:

Gillar Norrköpings utsmyckningar (min son bor i Norrköping och går första året på universitetet).

Tappa första tanden är STORT! /Anette

11 annette:

Hallå!

Tänkte ta ljuskronan, men kollade hos Dej först;)



Favoriten idag får bli tanden!!



Ha en skön men snöig söndag, undrar om jag törs ut, risk för halka råder nog;)



KRAMEN //annette



12 Livet i byn:

Fina bilder, ljuskronan var ju häftig där den hänger :0)



Förstår dig angående lösa hundar. Vi har ju många hemma men har dem aldrig lösa om vi inte är på inhängnat område.



~Livet i byn

13 InneoUte-Malin:

Fina bilder! Kul tolkning! :-)

14 Irrhönan:

Det var rätt vackert med en ljuskrona där...

15 Synne.:

Hejsan i härliga stan Norrköping.

Tur jag har dig och andra där som föder mig med hemstadsbilder.

Glad för det.

Du anar säkert vilken bild som blir favorit här.

Ljuskronan så klart.

En bra bild säger jag.

Kram Synne.

16 Kerstin:

Tulpanbladet är vackert, tanden - det är en stor händelse men ljuskronan - så läckert att den bara hänger där. Jättefina bilder.

Ha det gott.

17 m:

Fina bilder! Första tappade tanden är verkligen en milstolpe. Hoppas tandfen kommer. Jag tyckte dock mest om bilden av tulpanbladet. Enkelt och vackert!

18 Anette:

Hej igen!

Nöjesparken i Tyskland heter Heidepark och ligger i Soltau. En jättekul park tyckte mina barn. /Anette

19 kristallena:

Självklart väljer Kristallena första bilden:)

20 Ulrica:

Så kul med lampan under bron. Vad gör den där och hur kom den dit? Fin triss.

21 Anna:

Wow! Din första bild är enastående!! Den blir klarfavorit! Hur kommer någon på att hänga en ljuskrona där liksom? ..



Ha det gott och kika gärna in hos mig!

22 Sarahs Bildbloggeria:

Fyndiga allihop. Men som sagt, vad gör lampan där?

23 Helena:

Den första bilen med ljuskronan liknar strömmen i Norrköping med Strykjärnet i bakgrunden.

Den blir min favorit.

Ha det så gott.

24 Tesstamente:

Vilken underbar idé att hänga en takkrona under en bro- nu tror jag att det är dags att möblera om här hemma. Takkronan ska definitivt få en mer inspirerande plats att hänga på;-)

25 Mats:

Tanden är väl rätt ändå - det är ett stort steg mot vuxenliv!

26 Anna:

Hej vännen!

Ja visst är det en stor händelse när första tanden tappas?! Vilken söt bild du tagit!



Jag förstår dig helt och hållet angående hundhistorien. Jag är inte heller särskilt van vid hundar och skulle också ha blivit rädd om en hund kom springande rakt emot mig. Det är ju inte kul när ens rädslor späds på så där...



Vi hade en härlig lördag i går men det blåste lite väl mycket för att pulkåkningen skulle kunna bli av. Goda kanelbullar och kaffe inomhus lockade mer ;-) Sen bjöds vi på god älgfilé och klyftpotatis och svampsås. Mmm... vilken god lördag!



I dag väntar storhandling och eventuellt en sväng på Rusta. Jag hoppas ni har en skön söndag! KRAMISAR

27 Znogge:

Men bild nummer ett är bara för bra!

28 Eva-Lena:

Som alltid lika trevligt att titta in hos dig! Ljuskronan är tokbra, eller mer tokfel kanske man ska säga :) Ha en fortsatt fin söndag/E-L

29 veronica-ifokus:

Gillar din lampa på bron, Klockrent fel!!

=)

30 Proforma:

Ljuskronan känns verkligen som den hamnat fel!

Ha en bra kväll!

Kram

31 Famos/Menageriet:

Verkligen felplacerat och jag tycker att ljuskronan verkar livsfarlig, så jag väljer tanden. Den är ju värd sin vikt i guld, dessutom!

Ha det gott!

32 Ingalill:

Den första bilden är urläcker :)

33 Myra:

Ljuskronan var ju bara så häftig! :)

34 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka fina bilder du har tagit! Hoppas att du har haft en riktigt bra helg! Kramar!

35 Mirka:

Vilka bra tolkningar du gjort på temat!

36 Helena-hem ljuva hem:

Vilka bra tolkningar av temat!! Jag gillar ljuskronan bäst. Själv har jag inte hunnit vara med i dagens fototriss, får se om jag hinner sen...

Hoppas att helgen varit bra! Kramis från Helena

37 Pialotta:

Visst är det alltid något visst med den första tanden som lossnar.. mina ungar lade sina tänder i ett vattenglas och vips över natten hade tandfén varit där och lagt en peng.. tanden var puts väck:-)

Tulpanbladet i snön.. så vackert.

Jo då söndagen har varit bra.. vi var på fest igår så en aning slöhet har jag visat upp;-)

Ha de gott kram på dig oxså o vink från Skåne.

38 Avsändare Margareta G:

Det var verkligen en snygg och kreativ tanke att hänga en ljuskrona på så fel plats, trots att jag skulle vilja gå dit och fixa till sladden lite snyggare, toppen.



Någon som köpt tulpaner alldeles "nyss" har tappat ett blad på vägen hem.



Spännande att tappa tänderna och jag förstår att sonen kanske funderar om det är något fel, eller vad är det som är fel i det fotot?



Här har inte sportlovet varit och tur är väl det med det väder som varit.



/Margareta G

39 KREATIVA DESAJNA - inspirationsblogg !:

VILK FINA BILDER, SÄRSKILT DEN MED TANDEN I HANDEN !

HA EN BRA DAG OCH VÄLKOMMEN TILL KREATIVA DESAJNA FÖR INSPIRATION !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

40 Vera:

Fina bilder & ljuskronan känns mest fel i din triss. Gillar den :)



Ha det så bra!

41 Jah HollisJ:

Men kanske inte helt fel ändå. Ljuskronan under bron är ju en underbar idé. :-)

42 Lisa:

Nehej vilket foto med kristallkronan! och vilken lycka för lillen att få bli stor :D Det är ju en hel ny värld som öppnar sig när tänderna trillar i munnen på de små... eller ja redan när de börjar bli lösa.. Titta, titta! :D

svar: Ja ensam och ensam.. tur jag har katten :D B och ja ska separera... oerhört jobbigt men det känns ändå ok då vi båda funderat och är överens om det. Tack för din omtanke!! KRAM

43 felicia:

Lampan var det mest orginella jag har sett.

44 Anna:

Det var allt ett lustigt ställe att ha en ljuskrona på =)

Kommentera här: