Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag!

Farsdag! En grådisig murrig dag! Vill bara sitta inne & kura ihop mig under en gosig filt i soffan med något varmt att dricka, familjen runt omkring mig & en härlig tidning att bläddra i! Och det bästa av allt - jag har det idag!!!

Tyvärr spenderade jag tre timmar i natt med att HOSTA! Så jag är lite down & trött idag. Men gårdagskväll på Lena & Orup var en riktig höjdare! Hade hört så mycket om showen innan, att förväntningarna var höga. Sedan hade jag sett en del av showen på tv - och blev inte ett dugg imponerad. Men jag måste säga - Lena & Orup show får högsta betyg av mig! Trots att de inte är några favoritartsiter för mig, så kan man ju ändå i stort sett alla texter! De var en oerhört proffsig show som innehöll det mesta! Och var i all sina dar har de hittat japanerna!!!??? De var riktiga höjdare!!! Det blev stående ovationer länge efter showen! Kommer att bli ett postivt minne länge nu i höstmörkret!

Så till dagens Fototriss! Har precis varit ute & fotat lite i vår trädgård nu på förmiddagen! Dagens tema är "Så här ser det ut där jag är idag!". Ljungen inhandlades igår, eftersom den jag köpte för ett tag sedan redan hade dött. Silvereken finns i min höstplantering som gjordes i början av oktober & som fortfarande är mycket fin. Pelargonen köpte jag i början av sommaren & trots att jag verkligen har misskött den, så blommar den fortfarande lika vackert på vår veranda!









Hoppas att ni alla får en mysig söndag & en härlig vecka 46!
KRAM!


Kommentarer:

1 Marie:

Vilka fina bilder. Jag älskar rönn och silverek. Så fina bilder! ha en skön söndag!

2 annette:

Men Hallå, vilka fina bilder denna gråa och disiga dag!!

Silvereken blir min favorit!



Ha en bra dag och mys riktigt ordenligt för vi får nog inget vidare väder i Peking idag!



Kramen //annette

3 Snusans Inredningsblogg:

Härliga färger! :)

4 Zippo:

Fina bilder och favoriten blir den första bilden då den piggar upp mig med sina fina färger.



Ha det gott.



/Zippo

5 Livet i byn:

Vilka fina bilder i härliga färger.



~Livet i byn

6 Alina:

Hoppas du får en fin dag! :)

7 Veronica-I FOKUS:

Vilka härliga bilder och färger.

Gillar silvereken.

Snyggt fotat!

Ha en skön dag!

=)

8 akson:

Vackra bilder på dina höstblommor.

Bilden som ögonen direkt drogs till var silvereken med de små silvriga vattendropparna på. Vackert och sobert!

9 m i @:

Vad fina färger, den sista blomma så svag rosa och ljungen så stark, bladen med droppar på var jättefina, jag kan inte välja bild...tyvärr!!!



Alla var så vackra...

10 Eva-Lena:

Jättefina färger & bilder denna gråa novemberdag! Silereken har det lilla extra idag :)

Ha en fin söndag!

11 Gunvor:

Såå fina bilder alla tre.

12 marrimoster:

vilka vackra färger du lyckats fånga - sådana färger finns def. inte hos mig . där är allt grått o brunt

13 Anna:

Vilka härliga bilder. Helt underbara färger ju

14 klara:

Underbara bilder!

15 Irrhönan:

Vilken sprudlande vacker ljung!

16 Photos by Storm:

Härligt med bilder i lite ljusa och glada färger. Gillar den lilla pelargonen/lis

17 Carro5344:

Tack för besöket hos mig. Roligt att du kände igen dig i känslan av att grannarna tror att man är galen. Min favorit hos dig blir ljungen, man behöver verkligen se lite färg nu när det är så grått ute

18 Ingrid:

Så vackra foton du har i dag. Ljungen är fin den här tiden då allt börjar bli lite allmänt grått!



Tack för dina kommentarer hos mig. Svar på din fråga: Jag använder en Panasonic DMC-FX100.



/Ingrid

19 Anna:

Jättefina bilder som vanligt! :-) Silverek tillsammans med ljung är så snyggt.



Vad kul att höra att du är nöjd med showen i går! Jag kan verkligen tänka mig att det var bra.



I dag har vi hunnit med en sväng till mina svärföräldrar och vi har precis hunnit med lite eftermiddagsmys med lite glögg faktiskt. I morse fick sessorna uppvakta sin pappa med några paket och frukost. Mysigt med en sådan här dag mitt i mörka hösten.



Jag tycker det låter som om du också kommer att ha en väldigt mysig dag! KRAM PÅ DIG

20 marie roxbro:

Jättefina bilder...bild nr 2 är underbar...

21 Proforma:

Tänk att du har så fina pelargonier fortfarande! Mina frös förra helgen när vi hade frost. Den bilden vinner mitt hjärta, påminner om den goa varma sommaren!

Ha en bra söndag!

22 Lisa:

Hej, jättefina bilder! :D Och snygg blogg!

23 Mirre & Bellman:

Hej, vilka vackra kort. Håller med dig att ibland gillar man inte alltid artisten men det blir trevligt för det för det blir sådan stämning. Var tll Diggelos konsert ett år på deras sommarturné. jag gick dit skeptisk ef jag inte gillar schalger och sånt. Men det var supertrevligt iallfall :) HA det gott

24 sara:

snygg blogg du har!

25 Sarahs Bildbloggeria:

Första bilden blir min favorit idag, gillar färgerna skarpt!

26 Fröken Mita:

Den mittersta bilden finner jag vara väldigt fin

27 Annika:

Vilka fina bilder! Jag var och såg Lena & Orup för några veckor sedan. Vilken supershow! De är verkligen jätteduktiga.

28 Lissen:

Vad fint det blommar hos dej. Härligt med färger nu på hösten, det behöver vi! Silvereken glittrade speciellt vackert!!!

Att se artister "live" är alltid bättre än TV!

Ha en skön kväll

29 Famos/Menageriet:

Så härligt med dessa läckra färger!

Piggar upp i höstmörkret och regnet.

Ha det gott!

30 phoebe:

Mmmm så mycket ögongodis du bjuder på=) Ettan får mitt extra gillande för härlig färg och kul taget bild!! Allt gott!!

31 Mallaco:

Härligt med rosa!!!! Det livar alltid upp trista gråa dagar!

Vad skoj att Lena och Orup var bra, har hört gott om den showen!

32 Rebecka:

Åh vilka härliga bilder, läckra färger du fångat!

Kram Rebecka

33 Anette:

Vilka härlig blommiga bilder! Var kul med Lena o Orup. Jag har sett båda live fast var och för sig. Tycker dom är jättebra på scen! /Anette

34 lottam:

Vackra foton.

Tack för kommentaren hos mig.

Ha en fortsatt fin kväll!

35 imsy:

Silvereken med sina vattendroppar tycker jag mest om!

36 Avsändare Margareta:

Vilken ljuvlig ljung, har aldrig sett en sådan rosa färg.



/Avsändare Margareta

37 Nettan:

Härligt med alla dina blommor nu i höstrusket.Silvereken tycker jag bäst om.

// Nettan

38 Kurator Pia:

Vackra bilder!! Kul med lite färg i dagens tema!! Ha det gott i veckan!

39 Mari:

Tjusiga bilder du lyckats fota som vanligt!!!



Kram!

40 MO:

Vilka härliga bilder som lyser upp denna grå o mörka dag. Visst kan det vara mysigt att sitta inne en sådan dag, umgås o kanske kolla på någon bra film, kram

41 Lallis:

Mmmm; jättefina bilder!

Kram Lallis

42 SysterLilli:

Härliga foton! Ljungen och pelargonen lyser verkligen upp i höstmörkret. Men silvereken blir min favorit. :)



Ha det bra!

43 maria_6909:

Tre mycket fina bilder! Det var svårt att välja en favorit men jag får nog säga den första på ljungen för det var så otroligt fin färg på den! =) /kram

44 Harriet Olsén:

HEJ!



Jättefina bilder alla tre. Min favvo är tvåan. Bra jobbat!



//Harriet

45 Synne:

Du gör det inte lätt för en förvirrad trissare att välja.

Alla tre passar ju till mina stövlar så det får bli så.

Tack för kommentaren hos mig :D

Ha det gott.

kramen Synne.

46 Carina:

Gillar silvereken med droppar på....fast det är härligt med röda varma färger så här års.

47 Veronica:

Härliga bilder som vanligt :) Silvereken är absolut underbar!

48 SANIBO:

låter great!

snygga bilder,

49 Jah Hollis:

Så du höll dig hemma hos blommorna?

Du fick ju iaf fina bilder på dom.

50 SARA:

Fina foton! :) Ha en bra dag! :)

51 Anna:

Nej, vad trist att hostan verkar vara envis. Hur känns det i dag? Jag hoppas att du fått sova i natt...



Åhå, så på onsdag är det självaste födelsedagen?! Vad passande att du kunde vara ledig då just denna vecka. Blir det stort kalas eller?



Min bloggdesign är en av standardmallarna som finns på blogg.se och bilderna längst upp är inte mina egna. Däremot tänkte jag försöka klura ut hur jag kan lyckas få dit egna bilder. Har för mig att det ska gå, men jag är inte världens mest tekniska när det gäller den fronten.



Plastgrankvisten köpte jag på Village för endast 19 kr. Det var alltså en stor kvist som jag klippte ur när jag satte fast dem på ljusen.



Hoppas du har en bra måndag och att hostan gett med sig! STORA KRAMAR

52 paula:

härliga bilder alla vinner hos mig

53 Anki:

Fantastiskt fina bilder, BRA JOBBAT!!

54 Ingalill_S:

Vilka härliga bilder, dem blir man glad av att se.

55 Mrs. b:

Roligt att kvällen blev lyckad!

Och vilka fina höstbilder du bjuder på! När jag handlade min ljung till höstplanteringen tipsade hon på Plantagen om att inte köpa den billigaste ljungen (där just då, som jag höll i handen...) för den blev brun relativt snabbt. Så jag bytte till den näst dyraste, och den har hållit sig jättebra!

56 Monkan:

Aha, vad kul att showen var bra. När jag såg showen på tv så kändes det ju som nåt man sett förut. Stående ovationer t.om, otroligt, vad kul!



Vilka fina höstblommor du har, den första var ju helt underbar. Va, är det ljung? Rosa? Sån vill jag ha! Fin bild, min favorit i din triss.

57 Linda P:

Vad kul att se!! MIna bilder hade ju viss dragning åt det oranga hållet ;)

58 Vera in Toscana:

Jàttefinaa bilder! Jag gillar mitten bilden bàst, vackert att se dropparna pà bladen! Ha det sà bra /Vera

Kommentera här: