Vinn nyheter från Filippa K!!

Idag fyller jag 40 år! Det är med lite skräckblandade känslor... För att väga upp detta har jag nu ett samarbete tillsammans med Rörstrand & vi startar idag en tävling, där ni kan vinna ett underbart frukostset med Filippa K's nyheter! 4 muggar, 4 assietter, 4 små skålar! Bättre start på dagen kan man knappast få - att äta frukost i dessa sköningar!!



Tävlingen går ut på att du svarar på nedstående tre frågor. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ditt svar till [email protected]

1. Vem har formgivit Rörstrands serie Carisma?
2. I vilka färger finns just nu serien Swedish Grace?
3. Beskriv en mysig stund när du använder ditt nyvunna Filippa K porslin.

Vill du hjälpa till att sprida tävlingen via din blogg, e-mail eller facebook, så får du mycket gärna göra det. Det är självklart tillåtet att använda bilden ovan. Det spelar alltså ingen roll om du har en blogg eller inte - alla är naturligtvis lika välkomna att tävla!!

Var noga med att fylla i namn & din mailadress, så att du kan kontaktas om du vinner. Tävlingen pågår till lördagen den 19 november kl. 21.00.

Nu ska jag fira att jag påbörjar ett nytt decennium i mitt liv!

VARMT LYCKA TILL!!



Kommentarer:

1 Carina - inspirera:

JÄTTEGRATTIS på din dag!



Jag vill jättegärna var med:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. En söndag i advent med hela familjen samlad vid fruktostbordet. Ljusen är tända och tiden finns för att verkligen umgås...



Hoppas på tur!

Kramen.

2 Jessica Sjöström:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel (dock utgående), hav och ros.

3. Den perfekta stunden för användning av Filippa K porslinet skulle vara efter en mysig middag en kall och mörk vinterkväll. Vi är några stycken som har tagit plats i soffan, myst ner oss under filtarna, tänt några ljus och det är äntligen dags för dessert. Ingen skulle bry sig om ifall kaffet var starkt då muggarna är så vackra. Lika så med skålarna, ingen skulle klaga iafall deserten var för söt då skålarna är ljuvliga.

3 Jenny N:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. Jag skulle använda porslinet tillsammans med min familj, sittandes vid köksbordet i skenet av levande ljus. Tidpunkten för detta skulle vara fredag eftermiddag efter att barnen slutat skolan och vi slutat arbetet för veckan. Då kan vi njuta av varandras sällskap och se fram emot en hel ledig helg. Pricken över i skulle vara att få duka fint med Filippa K porslin...

5 chanette:

1. det är jonas bohlin

2. ros, hav, snö, sand , äng och himmel...(vackra namn på dom9

3. juldags morgonen då stressen inför matlagningen till aftonen ännu inte infinigt sig.. sitta där vid bordet med tända ljus och njuta av en god frukost med min karl och mina 2 söner

6 Caroline Andersson - 18år och blivande mamma:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Jag skulle använda porslinet nästan hela tiden, tänk som jag längtat efter lite nytt porslin i köket i stället för våra kantstötta tallrikar och skålar är något som jag saknat vid frukosten ända sedan jag flytta själv! Men framför allt skulle det vara bra när jag ska duka upp och ha lite extra mysig frukost/lunch/middag/kvällsfika här hemma tillsammans med min lilla familj och även när någon från släkten eller några vänner kommer förbi på besök.



Jag håller tummarna! :)



[email protected]

7 Åsa:

Den som har formgivit Rörstrands Carisma är Jonas Bohlin. Swedish grace finns i färgerna: snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros. 

Jag och min sambo blir husägare den 5 december så lite Filippa K porslin i vitrinskåpet skulle passa väldigt bra. Jag skulle använd det på julaftonsmorgon med nykokad risgrynsgröt i skålen, varmt rykande kaffe i muggen och en skinksmörgås på assietten. En riktigt mysig julaftonsfrukost helt enkelt!

8 Felicia.H:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. När tjej kompisarna kommer över på fika, frukt och kaffe. När vi sitter och pratar och äter och dricker gott, skulle det passa perfekt.

9 Annica:



Jag vill vara med :)



1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Använda varje helg, då man har tid att umgås med hela familjen.. Käka gröt med mjölk & kanel, dricka ett glas juice eller varm choklad och en rostad macka med ost & marmelad. Det skulle vara mysigt.



10 Cissi:

Jag är gärna med! Här kommer mina svar:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros.

3. Tidig lördagmorgon, fortfarande mörkt ute.. Sambon sover och lär göra så i många timmar till. Hunden har varit ute, jag har gjort alla "måsten". Sätter mig vid köksbordet med en jättemugg kaffe (från Filippa K givetvis;) ) och bara är. Njuter av ensamheten, tystnaden och livet.

11 Sandra:

Jag tävlar!

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is äng, himmel, hav, ros

3. Jag har nyligen flyttat hemifrån och snart flyttar min pojkvän hit till min lägenhet också. En söndagsmorgon kommer pojkvännen och jag att sitta länge vid köksbordet och äta massor av frukost då vi är så hungriga och redan gjort morgonpromenaden.

12 Veronica:

Grattis i efterskott Hoppas du hade en bra dag?

Jag är gärna med och tävlar, jag ÄLSKAr Filippa Ks muggar.

1. Jonas Bohlin

2. Snö, Sand, Is, Hav, Äng, Ros och Himmel som är utgående.

3. En mysig stund kommer vara när hela familjen är vaken tidigt på morgonen, vi har fixat en god frukost. Det är snö utanför fönstret och inne har vi levande ljus, dricker gott kaffe, äter julgröt och en god skink smörgås. Ååå vad jag längtar efter att få sitta i jul och ha det så här.



Ha en underbar söndag

Kram Veronica

13 Mia F:

1. Jonas Bohlin

2. Ros, snö, äng, sand, hav, is, himmel.

3. En mysig stund hade varit idag, när min pappa kommer hit och firar Fars Dag! Kaffe, äppelpaj och tryffelkaka - tänk vad extra gott det skulle smaka! Swedish Grace från Rörstrand, det finns inget finare i vårt avlånga land!

14 Lina Cronier:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. Snön dalar ner utanför fönstret vårt,

ute är det kallt och vädret är hårt.

Vi sitter i soffan under en varm och skön filt,

teet är varmt och humöret är milt.

På tallriken ligger det massa frukostgott,

och i skålarna finns fil och bär, så flott.

Vår lilla ettåring myser med oss i soffan här,

och kaffet i muggarna värmer hela vår sfär.

Så om jag vinner detta set från Filippa K,

kommer vi världens mysigaste frukoststund få!



15 marianne eriksson:

Hejsan! Jag är självklart med.

1. Jonas Bohlin

2. Ros, snö, äng, is, sand, hav, himmel, vit, grön, blå.

3. Varje morgon har vi en mysstund med framdukad frukost, givetvis med Filippa K´s porslin. Att få äta frukost i lugn och ro med ett tänt ljus på bordet är början på en bra dag.

16 Inger:

1: Jonas Bohlin

2: Snö,sand,is,äng,hav,ros. Himmel är utgående.

3: Efter vår dagliga promenad utmed havet är det Afternoon Tea med scones och hemgjord marmelad som ska avnjutas i Filippa K porslin.

17 Lina Johansson:

Tävlar gärna.

1, Jonas Bohlin

2, Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros (Himmel är utgående)

3, På helgen när vi kan ha frukost mys hela familjen samlad :)

18 Helene Langborg:

Är med och länkar också från min blogg!



1. Jonas Bohlin

2.Snö, sand, is, äng, himmel(utgående), hav, ros.

3. På helgerna försöker vi unna oss njutarfrukostar, en Fillippa K servis skulle göra den än mer njutbar!



Kram Helene

19 Lotta Morén:

1, Jonas Bohlin

2, Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3, Varje vardagsmorgon för att mjukstarta dagen - vardagslyx!

20 Anna:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, is, äng, himmel, hav, ros och sand

3. Söndagsfrukosten när hela familjen är samlad. Blir en riktig långfrukost med prat, skratt och kärlek

21 Rolf:

Jonas Bohlin var namnet.

Ros, snö,sand,is, himmel, äng och hav

varje dag det bli mitt nya vardagsporslin. Det ska användas.

22 Åsa Ullström:



1. Jonas Bohlin har formgivit Rörstrands serie Carisma

2. Swedish Grace finns i färgerna: Snö, is, äng, himmel(utgående), hav, ros och sand

3. När sonen 3 år inte kan hålla sig utan drar av mig täcket och säger - Pappa har jordgubbar därute och kaffe, nu skall vi sjunga... Upp NU!! Självklart är bordet dukat med Filippa K porslin och gör min dag extra fin<3

23 Sissi:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Jag skulle använda porslinet när jag flyttar hemifrån och då använda det varje dag!

24 Jeanette:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. Jag flyttar snart till hus och då ska jag sitta i min soffa, framför kaminen, och njuta av en kopp varmt kaffe.

25 Marie L-M:

Svar 1: Jonas Bohlin

Svar 2: Snö, sand, himmel, is, äng, hav och ros.

Svar 3: Att vi i vår familj har möjlighet att

varje dag få ynnesten att njuta av varandras

sällskap, trots sjukdomar och elände som

finns runt omkring oss.

26 Annelie C Karlsson:

1. Jonas Bohlin

2. 7 färger: snö,sand,is,äng,himmel,hav,ros.

3. Skulle användas varje dag: frukost, fika, glass- Super att det är i 4-mönster då vi fyra i familjen också.

"Tror på Tomten"

27 annica:

1 Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros



Sonen som älskar att laga mat flyger ut-vilken härlig start att fylla köksskåpen med!

28 Irene:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Min man och jag äter frukost tillsammans varje helg, för på veckorna arbetar vi olika tider. Så den skulle nog användas varje helg, när min man gjort frukost, tänt ljus och kommer och väcker mig.

29 Hannah:

Hej och tack för chansen! (:



1. Jonas Bohlin

2. Snö, Sand, Is, Äng, Himmel (utgående), Hav, Ros

Jag tror detta vackra set skulle bli ett ständigt inslag i mina frukostrutiner. Just nu tänker jag mig särskilt en decembermorgon, 2 adventsljus tända, tomtegröt i skålen, en härlig skinkmacka på assietten och muggen fylld med hederlig kall mjölk. Jag bara njuter över hur fint jag har det, hur gott det smakar och kan sitta hur länge som helst.



([email protected])

30 Amanda Bach:

Grattis! :)

1. Jonas Bohlin

2. Snö, Sand, Is, Äng, Himmel, Hav och Ros.

3. En kall vintermorgon sitter man inne med levande ljus, sitter och äter på ett snyggt Filippa K porslin. Lyxa till vardagen lite. Maten skulle smaka godare från snyggt porslin.

31 Annika Karlsson:

1 Jonas Bohlin

2 Sand, Snö, Äng, Is, Hav, Ros, Himmel(utgående)

3 Då mina mys ungar kommer på besök. Då ska de alltid ha frukost. De gillar att duka fint så detta vore helt perfekt.

32 Jeanette:

Stort grattis på din födelsedag!



1. Jonas Bohlin

2. Sand, Snö, Äng, Is, Hav, Ros, Himmel

3. Jag går precis som du snart in i ett nytt decennium i mitt liv. Skulle vara mysigt att få bli bjuden på födelsedagsfrukost i finporslin från Filippa K

33 Åsa Gustafsson:

Grattis på din dag :)



1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. I våran familj har vi flera mystunder, men en stund är söndagkvällarna. Veckan är förberedd, barnen har packat sina skolväskor, veckomatsedeln är skriven och tvättmaskinen har tystnat. Då är det så skönt att krypa upp i soffhörnet alla fyra och äta en god kvällsmåltid. Goda frallor, salami och en kopp varm te. Här skulle verkligen Filippa K porslinet passa in.



Hoppas på tur :) Åsa

34 Carola L:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Varje morgon när jag äter frukost för mig själv med tända ljus.



Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/november/frukostset-filippa-k.html

35 Lotta:

1. Jonas Bohlin



2. Snö, Sand, Is, Äng, Himmel, Hav, Ros



3. Då jag fyller år den 22/12, alltså två dagar före jul vore det mysigt att få vakna upp och äta god frukost på detta underbara porslin. Tända ett ljus och ha det riktigt mysigt. Jag fyller 50 nästa år så vore trevligt med en liten tidig present.

36 Sanna Ronnerfors:

1. Jonas Bohlin



2. Snö, Sand, Is, Äng, Himmel, Hav, Ros



Jag och min sambo har precis rustat vårat kök, och köket går i färgerna svart och vitt så detta fantastiska frukostsett skulle passa perfekt in när vi avnjuter en god,lång och mysig helgfrukost tillsammans. Har man nytt fint kök vill man inte sitta och äta på något gammalt slitet ikea porslin :)

37 Anne:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. Jag vill ha frukostfest och imponera min familj som gäst. Ställa fram bröd, juice och flingor på vackert dukat bord, och Filippa K:s porslin får många vackra ord.

38 JoHannaH:

Jag är gärna med! Svaren på frågorna;

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. En mysig stund att använda detta proslin är en tidig morgon innan resten av familjen vaknat då jag kan sitta i lugn och ro och läsa tidningen samt äta en god frukost utan stress.

(tipsat http://barajagochmin.blogspot.com/2011/11/jag-tavlar-dahlarna-om-ett-frukostset.html)

39 Kerstin:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. Måndagen den 9 januari 2012 ska jag inte jobba. Då fyller jag år även om jag inte vill det. Även jag ska in i ett nytt decennium av livet, ligger ett decennium före dig. Känns konstigt, vill inte riktigt, men kan visst inte komma undan. För att pigga upp mig vill jag frukostmysa med Filippa K-porslin tillsammans med min man på balkongen i Spanien. En bättre början på en dag jag egentligen inte vill ha kan jag inbte tänka mig.

40 Rebecca:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. Det får bli efter jul, när jag ska ta min nya "lägenhet" eller snarare rum med gemensamt kök. Kan du vara kul att duka upp med Fillipa K. Och bjuda vännerna på frukost.

41 Victoria B:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros



3. En mysig stund där jag kommer använda porslinet är när jag bjuder hem mina tre absolut bästa väninnor till nyårsafton! Vi ska äta trerättermiddag och mysa med champanje och prata om alla årets händelser och galenskaper som vi varit med om tillsammans! Detta set kommer att användas till efterrätten såklart :)

Och att få servera detta på Filippa K-porslin hade känts som en otroligt härlig och lyxig avslutning på året :D



håller tummarna!

42 Jeanette H:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros

3. Jag tänker att Filippa K porslinet skulle vara självklart att använda en adventskväll i december när barnen sover och jag och min man kryper upp i soffan med en kopp te och en lussebulle och tittar på en bra feelgood film.

43 Carina B:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros



En härlig frukost serveras på det finaste i sitt slag,

Filipa K:s set - skulle ge mig den bästa starten på var da!!

44 Kerstin Jonsson:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros



dukar fint med porslinet , tänder levande ljus, släcker ner, drar ur sladden från tv:n & umgås i lugn och ro med familjen över en god bit mat en vardagskväll för att skapa lite lyx under en vanlig veckodag.



Grattis!!

45 Susanne Ekberg:

1 Jonas Bohlin

2 Himmel,hav,äng,ros,snö,sand och is.

En långfrukost på helgen är det bästa vi vet.

Duka extra fint och bara njuta av sin ledighet.

46 Spacegirl:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Lördagmorgon, veckans godaste frukost, risgrynsgröt, jucie och sen en god kopp kaffe i fin mugg med tidningen och tystnaden :-)



Har tipsat i bloggen

http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/november/19-november-vinn-frukostset-fran-filippa-k.html

47 Annelie O:

Grattis i efterskott!

Just denna serien Swedish Grace är min favorit och är en servis jag skulle önska mig i bröllopspresent när/om den dagen kommer. Jag har bara svårt att bestämma i vilken färg!;) Filippa K.s porslin är alltid snygg och stilren, och gillas skarpt!

Svar på frågorna är:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3:Jag skulle vilja bjuda min syster och mor, som jag annars träffar ganska sällan på en underbart god och lyxig frukost. Att vi tre får sitta ner och mysa, umgås och prata över en frukost skulle vara härligt. Jag skulle duka upp en massa gott, fräscht och nyttigt, tända lite ljus och använda detta tuffa och lyxiga set av porslin. Filippa K skulle helt enkelt få sätta pricken över i:t på denna frukost!

48 Patrik Nilsson:

1, Jonas Bohlin

2, Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3, I soffan en lördagsmorgon framför vinterstudion på tv och dricker mitt morgonkaffe ur muggen, äter mina fil och flingor ur skålen samt har min ostfralla på fatet. detta skulle ju vara en dröm och jag skulle slippa skämmas för mina pappersmuggar och papperstallrikar som jag idag använder :P

49 leopardia:

1. Jonas Bohlin, som för övrigt är en fantastisk konstnär/designer! Sååå cool!

2. Snö, sand, is äng, himmel, hav, ros

3. Jag skulle bjuda över mina föräldrar på en riktig hotell-liknande frukost med alla dess tillbehör. Vi skulle skratta, skvallra och prata, så där som vi brukar göra när vi ses. Sen skulle de berömma mig för mitt fina porslin och min fantastiska förmåga att koka äggen precis lagom länge :)

4. Grattis till 40! Alla säger att efter 40 är bästa tiden och det tror jag på!

50 Elisabeth Reich:

Jonas Bohlin. Snö,sand, is, äng,himmel, hav,ros Att frukostera med nybryggt kaffe i vackert Filippa-K-porslin ger mej en lyckokick ----då njuter jag, vällustigt blundande, av varje nu-börjar-en-härlig-dag-ögonblick !

51 Elin Andersson:

1. Jonas Bohlin



2. Snö, Sand, Is, Hav, Äng, Ros och Himmel



3. En mysig stund för mig vore att få vakna upp, efter en lång skön sovmorgon, tillsammans med min älskling, titta ut genom fönstret och se snöflingorna falla ned. Sedan gå upp och sätta sig mittemot varandra vid köksbordet i mysiga morgonrockar och dricka kaffe ur de fina muggarna, ha risgrynsgröt i skålarna och varsin god macka på faten och bara sitta där i timtals och njuta och prata med varandra.

52 Kia M:

STORT GRATTIS med MÅNGA HURRA :)



1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Jag skulle använda det dagligen och njuta varje morgon av att just jag har så snyggt till frukosten :)



Ha det bra ALLA!

53 Fia:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. En mysig stund, utöver alla vardagsmorgnar som förgylls av vackert porslin, skulle vara en ledig lördagsmorgon när diset fortfarande hänger över trädgården. Med en kaffekopp skulle jag gå ut och hämta tidningen, hälsa på grannens katt och sedan servera frukost på sängen åt min kärlek.

54 Hanna - Whiterainbow:

1. Jonas Bohlin

2. ros, hav, himmel, äng, is, sand och snö

3. En mysig stund när jag dricker morgonens första kopp nybryggt kaffe och bläddrar i morgontidningen! Tänder ett ljus och bara är, funderar på vad dagen har att erbjuda!

55 Nina:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros.

3. En mysig stund hemma hos oss där jag skulle välja att använda detta fina frukostset är en ledig morgon på jullovet. Snö utanför för fönstret. Stjärnan tänd i fönstret och levande ljus på bordet. Kaffe med nymalda bönor i muggarna, varm choklad såklart till barnen. Stekt ägg med bacon på tallriken och lite god yoghurt med färska bär i skålen. Mys på hög nivå med hela familjen alltså!



Jag har bloggat här: http://happymy.blogg.se/2011/november/filippa-k.html

Håller nu tummen, hårt hårt... ;-)

56 Erika:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. En söndag i advent med hela familjen samlad vid fruktostbordet. Ljusen är tända och tiden finns för att verkligen umgås...

57 Johanna Gustavsson:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. På lite extra mysiga adventsfrukostar nu under hösten med tända ljus och för att förgylla helgerna i vår när det är kallt och ruggigt ute, lyx!

58 Helene Z:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Överraska min älskling med frukost på sängen en av Juldagarna - Julkaffe, macka med Julskinka och självklart pepparkaksfil. Finfint med Filippa K!

59 Lena:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, is, äng, himmel, hav, ros och sand

3. Äta en god frukost på helgen med porslinsom inte minner mig om mitt ex.

60 Lotte:

1.Jonas Bohlin

2.Snö,sand,äng,is,hav,ros och himmel som är på väg ut.

3.När min äldsta,bästa väninna kommer på besök i januari.Vi bor många mil från varandra.Då ska det bli långa,mysiga frukostar med i stearinljusens sken.Då kommer Filippa Ks service att på jobba.

61 Olof Forslund:

Jonas Bohlin

Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.



Jag skulle säga till min mamma att hon måste komma hem till mig och hjälpa mig att städa. Men självklart luras jag bara och bjuder på en riktig brakarfrukost!

62 Anna E:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

Jag skulle använda det vackra porslinet Varje kväll med mitt älskade kvällsmål.

63 Johanna Malmström:

Grattis i efterskott :) Hoppas du hade en toppendag!



1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Jag fyller år nästa vecka, och en riktig mysig stund hade varit att äta en födelsedagsfrukost med mina goa föräldrar!

64 Johanna:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand,is, himmel, hav och ros

3. 1 december flyttar jag och min sambo in i vårt nya hus, det skulle vara en bra start att börja ta vara på frukostarna där hemma och njuta tillsammans i detta snygga porslin.

65 Markus:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand,is, himmel, hav och ros

3. Jag älskar att ha vänner på besök, så jag hade bjudit vänner och bekanta på en härlig frukost i detta fina porslin.

66 Birgitta Strömberg:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Jag använder poslinet på morgonen när jag äter frukost med tända ljus. Poslinet kan lyfta en frukost så det ser snyggt och lyxigt ut, med bara yoghurt och hemmagjord musli i! Jag tror faktiskt det skulle ge riktigt en bra start på dagen :-)



Beskriv en mysig stund när du använder ditt nyvunna Filippa K porslin.



67 pysseliten:

svar på första är Jonas bohlin

Och 2 är ros äng himmel is äng snö och sand



Och om jag vann :) Så skulle givet bli en frukostdukninghos pysseliten med det fina Fillipa K porslinet .

med några nya underlägg och ett par ljus .

68 Anette:

Ett stort GRATTIS på din stora dag :-)!

Jonas Bohlin har formgivit Carisma

Swedish Grace finns i färgerna snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

Ser framför mig vår familj på fyra personer som avnjuter en härlig söndagsbrunch och har dukat med det fina Filippa K porslinet. Varje familjemedlem har valt varsitt favoritmönster. Vi sitter länge och myser i skenet från stearinljusen.



Kram från Anette

69 guldmulten:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. Under julhelgen vill vi gärna bjuda min mans bror och hans sambo på frukost. Både vi och de har i år fått barn och vi har nu varsin liten liten tjej att glädjas åt. Julen kommer bli extra mysig iår. Så kan vi ära långfrukost med tända adventsljus raggsockor och varm choklad....mmmmmm



Håller alla tummar jag har och önskar dig ett stort grattis i efterskott!

70 sommarsolen:

1. Jonas Bohlin

2. snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros



På sommaren när vi äter frukost utomhus i vackert solskensväder.

71 Roger:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand,is, himmel, hav och ros



När lugn och ro är idelaet, då är frukostpicnic på stranden det självklara valet.

72 Sofie Lindholm:

1. Jonas Bohlin



2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros



När hela familjen är samlad en lugn lördagmorgon utan en massa planeringar framför sig. Bara kunna njuta en god frukost tillsammans med nytt snyggt porslin fràn Filippa K och bara vara <3



73 Helena E:

Hej! Vilken toppentävling!

1.Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. Filippa K porslin dukar jag med varje morgon, till mig och min man, och våra barn. Jag tänder stearinljus och bara myser.

74 Mio:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand,is, himmel, hav och ros

3. Har arbetat helg regelbundet i 7 år men har nu bytt arbete och kan njuta av sovmorgon och lyxfrukost varje helg! Vill bjuda på en fin frukost i sällskap med melodikrysset med min älskade

75 care69:

GRATTIS, jag är gärna med och firar dig. ;-)

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros.

3. På vardagarna äter vi frukost var för sig, alla har olika tider, men på helgerna är frukostarna nästan "heliga", då vill jag att hela familjen samlas och äter och umgås tillsammans. Det vore ett perfekt tillfälle att duka med detta porslin.



Har länkat:

http://care69.blogspot.com/2011/11/19-nov-vinn-nyheter-fran-filippa-k.html

76 Anna:

Grattis i efterskott!



1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros

3. Jag skulle använda frukostsetet till att duka ute på vår stora nyinglasade balkong. Jag har inrett den med sköna möbler, prylar och värmekällor så vad vore mysigare än att börja dagen där!

77 Lisa:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Skulle bjuda mina kompisar på en sen lyxfrukost!

78 Frida R:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros

3. Jag skulle använda frukostsetet när vår lille son kommer. Som jag förstått är inte småbarnsåren de mest glamorösa därför skulle jag pigga upp med en fin Filippa K servis, varje dag!

79 Linda:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav & ros.

3: Min mysiga stund är när jag går upp på morgonen och gör kaffe till den personen jag älskar mest på hela jorden . Min pojkvän i våran nya lägenhet :)

80 Malin:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Jag skulle vilja använda dem när mina 90-åriga farmor kommer över för att fika - eller ännu bättre - hon får dem av mig så kan vi använda dem när jag kommer med fika till henne ;) Hon var konstnär och skulle verkligen uppskatta Filippa K's finfina design!

81 Fanny:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros

3. Jag skulle vilja äta en mysig frukost med mina tjejkompisar som jag tyvärr inte träffar så ofta längre. Efter studenten flyttade vi på olika håll och började plugga, det skulle vara underbart att få träffa dom och ta igen lite över en lång frukost med Filippa K servisen!

82 Linda:

Hej hopp!

Här kommer mina svar och sedan håller jag en tumme för mig själv ;-)

1. Jonas Bohlin

2. Snö, Sand, Is, Äng, Himmel (utgående), Hav, Ros

3. Många helger tillbringar jag på mitt jobb. Därför är varje helgfrukost tillsammans med familjen GULD värd. Att sedan få avnjuta den i denna fina servis skulle vara perfekt.



83 Petra Vainionpää:

Grattis! Jag fyllde själv 50 för några veckor sedan och livet blir liksom bara bättre med åren - jag lovar!



Mina svar:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel (utgående), hav och ros.



3. Jag älskar helgmorgnar med långfrukost och prat,

när alla lyssnar på alla och alla får prata klart.

Öppna spisen sprakar i bakgrunden så gott

En sådan morgon försvinner vardagstrubblen bort.

Det är viktigt att ta det lugnt i all stress,

för både barn och vuxna lever i en ständig press.

Fler långfrukostar i njutning är mitt enkla förslag

på en stund med Filippa K av allra bästa slag!



84 Sanna Westeson:

Hej!



Jag är självklart med & tävlar! :)

Skulle bli så glad om jag vann, denna servis hade varit

pricket över i:et i vårt hem.



1. Vem har formgivit Rörstrands serie Carisma?

Svar: Jonas Bohlin



2. I vilka färger finns just nu serien Swedish Grace?

Svar: Finns i sex färger. Sand, Snö, Is, Äng, Himmel och Hav.



3. Beskriv en mysig stund när du använder ditt nyvunna Filippa K porslin.

Svar: En mysig stund skulle vara när familjen sitter tillsammans ute på vår veranda,

insnurrade i filtar medans vi ser solnedgången gå ner bakom oss. Vi har precis

avslutat en väldigt god och uppskattat middag. Vi ska just börja på efterrätten.

Den serveras i dessa utsökta skålar från Filippa K. Efterrätten är kulglass, med

valfri sås. Alla vaknar till när vi skickar ut skålarna med glassen, och kvällen

verkar precis ha börjat :) .. Det är en mysig stund, enligt mig!



Nu håller vi tummarna! :)



Med vänlig hälsning

Sanna Westeson



85 liselotte:

Grattis ! ( lite i efterskott) , själv fyllde jag 40 tidigare i år. Är supergärna med och tävlar om denna fina vinst.

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros

3. Skulle jag ha turen att vinna detta fina porslin skulle jag ta med den när min dotter flyttar i December så att vi kunde fika i detta under flytten och sen skulle hon få detta fina porslin av mig. Skulle gärna behålla det själv men hon är i större behov av det än jag, och naturligtvis skulle jag ju ändå få njuta av porslinet när jag hälsar på henne.

Hoppas nu på tur, Liselotte

86 Mikael Jägerskog:

Tjena,



1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros

3. Lördagen den 14:e januari kommer tre föräldralediga pappor och tre ettåriga i soluppgången vandra över Drevikens is. Vi gör ett "frukostfikastopp" på en av småöarna i sjön och där tänkte jag ta vår matsäck till en helt ny nivå genom att duka upp med en läcker Filippa K-service. Välkommen med!



mvh

Mikael

87 Mia:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros.

3. Vackarare porslin finns ej att finna, skulle hos oss passa perfekt.

88 E-B:

Grattis på 40-årsdagen!

Jonas Bohlin.

Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

Den bästa frukosten är LCHF-style: fil m grädde o nötter, fröbröd m mycket smör o fet ost, kaffe. I vackert porslin!

89 Maria S:

Jonas Bohlin

Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

Den mysigaste stunden är en sen frukost på glasverandan i vår stuga där vi brukar vara på helgerna. Vi sitter och ser ut över sjön och naturens skiftningar, lika vackert under hela året, och njuter av en lång och god frukost. Det vore ännu mysigare att få avnjuta den på nytt fint porslin istället för det gamla udda som röjts ur skåpen i lägenheten och hamnat i stugan...

90 JoHaNNa - Alltid Ny Tävling På Måndagar!:

ohh vilken toppen vinst :) jag samlar nämligen på fillipa k muggar, men samlingen den växer inte så snabbt eftersom dom är inte så billiga för en fattig student som mej. skulle jue vara extra kul med ett helt frukost set :)



1. Jonas Bohlin

2. snö, sand, is, äng, himmel - tyvärr utgående, hav och ros.

3. när jag bjuder min älskade sambo på frukost på en myssöndag. Musli i skålen, smörgåsar på tallriken och varm choklad i muggen...

91 Johanna Erlandsson:

1. Jonas Bohlin

2. Hav, ros, snö, sand, is, himmel och äng

3. En tidig morgon innan man och barn har vaknat tassar jag tyst upp, sätter igång kaffe, hämtar morgontidningen, häller upp yoghurt och brer en macka. Sedan tänder jag ett ljus, äter frukost, läser tidingen och njuter jag av tystnaden och lugnet...

92 Annie:

Jag vill jättegärna var med:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, Sand, Is, Äng, Himmel, Hav, Ros.

3. Jag jobbar ofta sex dagar i veckan och på vardagarna blir jag inte hungrig före 12/13, så frukosten försvinner från menyn men med detta porslin skulle jag duka upp till en stor, härlig och mysig frukost på söndagarna och njuta länge av att vara ledig och att kunna äta i min egen takt utan stress!

93 Kristina Karlsson:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, himmel, äng, ros och hav. Totalt sju färger.



3. Jag blev mamma för inte så länge sedan och min mysiga egostund är på morgonen när den lilla somnat om och jag får dricka mitt kaffe i lugnan ro. Lyxar jag till det lite extra finns det nybakade scones och "Vinterstudion" är på. Jag känner mig, på något märkligt vis väldigt tillfreds med att se vintersport på TV medans jag själv avnjuter en god frukost i morgonrock...

Mina blå muggar från ikea byter jag dock gärna ut mot ännu mer egolyx signerat Filippa K.

94 Sandra - mamma till Molly:

Hej och grattis i efterskott! :D



1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. Till frukost kommer jag avnjuta detta porslin. Låta frukosten kännas lite extra lyxig och äta den i lugn och ro under tiden stearinljuset fladdrar på köksbordet. Ha varma dun-tofflor på mig och äta gröt eller fil ur skålen och dricka en kopp kaffe, mmmm!



+ Bloggat; http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2011/november/filippa-k-1911.html



/Sandra

95 Ingrid:

Stort GRATTIS i efterskott! :)



1. Jonas Bohlin

2. Snö, Sand, Is, Äng, Himmel, Hav, Ros.

3. Om jag frukostsetet från Filippa K får

tar jag gärna en mugg juice eller kaffetår,

i porslinet som förhöjer känslan och smaken

tillsammans med mina barn och maken!

96 Anette:

1. Jonas Bohlin

2. Snö sand is äng himmel hav och ros

3. En söndagsmorgon sittandes kvar i sänvärmen kommer barnen allihop med frukost till mig i Filippa K:s härliga porslin. Att äta ur dem tillsammans med mina fyra söner och deras goa skratt och ofrånkomliga lek/kiv ger mig kraft att ta tag i dagens göranden!!

97 Caroline Liljander:

1 Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros.

3. Önskar detta porslin till mitt nya kök så vi alla i familjen kan njuta av nytt vackert porslin.

98 Annchristin Holmlund:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel (dock utgående), hav och ros.

3. frukost blir det sällan med tonårsdöttrarna då de sover läääänge på helgerna, så jag dukar upp ett gott eftermiddagsfika(frukost för vissa) tillsammans med dem istället. Goda smörgåsar och nyponsoppa med glass fungerar fint i detta porslin.

Det är en gyllene stund på dagen då det ibland är svårt att få plats i deras hektiska liv.

99 Dessi at [Home and desire]:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros.

3. Åh, jag bjuder bästaste vännerna på brunch en härlig adventsdag nu i december! :)

100 Stina:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. Jag överraskar helt enkelt familjen med en lååång frukost som blir inledningen på en dag där vi gör något tillsammans.

101 Real life:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. Mannen jobbar och barnen är i skolan och på dagis och jag är ledig...vilken underbar utopi.

102 Fru P:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Jag firar min 30-årsdag på torsdag så vad vore då bättre än att få äta 30-årsfrukosten ur ett så fint porslin!

103 Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]:

jag är med, och har mailat ;)



Kram Annika

[email protected]

104 Jessica Hellström:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros.

3. Att få överraska sambon på den första gemensamma frukosten i vårt nya hus med det underbara Filippa K setet, ser framför mig att vi sitter vid köksbordet med en stor fantastisk frukost och värmer händerna på de charmiga Filippa K muggarna och äter vår müsli ur de härliga skålarna, det är så man vill att den första frukosten ska vara: En nystart!!

105 Elga Holm:

1. Jonas Bohlin.

2.Snö, sand, himmel, hav, ros, is och äng.

3. Skulel jag ha turen att vinna skulle Filippa K-setet vara det där speciella som används när hela familjen äter frukost tillsammans. Filippa K får stå för den där alldeles speciella frukoststunden när alla i familjen har gott om tid, både för varandra och för frukosten.

106 Elga Holm:

1. Jonas Bohlin.

2.Snö, sand, himmel, hav, ros, is och äng.

3. Skulle jag ha turen att vinna skulle Filippa K-setet vara det där speciella som används när hela familjen äter frukost tillsammans. Filippa K får stå för den där alldeles speciella frukoststunden när alla i familjen har gott om tid, både för varandra och för frukosten.

107 Signe-Britt Sandberg:

1.Jonas Bolin

2.sand, snö, is,äng, himmel,hav, ros

3.Underbart vackert och hållbart porslin, som passar till mitt svart-vita kök!

108 Ida Erlandsson:

Hej!

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros

3. Detta frukostset skulle jag först och främst använda till min frukost under gråa, disiga måndagsmorgonar i november. Vardagslyx med design är precis den rätta medecinen dessa dagar!

109 evamar:

1. Han heter Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Till en lyxig brunch med Älsklingen.

110 Ingrid - Mamma till Zelda:

Åh jag får be att gratulera i efterskott! Vad roligt att du vill fira det med oss :)



1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel (dock utgående), hav och ros.

3. Jag skulle använda det till alla våra mysiga frukostar varje dag, och på så vis göra att varje frukost känns extra lyxig. Ett vackert frukostset som detta vill man ju inte bara använda ibland, det vill man ju äta sin frukost med varje dag! :)



Jag har tipsat vidare om tävlingen: http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2011/november/jag-tavlar-om-ett-frukostset.html



Ha en riktigt fin helg! Många kramar, Ingrid

111 Elisa H:

Stort Grattis i efterskott! :) (Fyller 40 jag med om några veckor!)



1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros.

3. Till födelsedagsfrukostar - skulle göra det till en mysig tradition att servisen bara används då ngn av familjemedlemmarna överraskas på morgonen med födelsdags-fikat på en bricka, sen kan dottern ärva den en dag när man är borta, då får den speciellt affektionsvärde! :)



Delar vidare tävlingen på FB!



Häls Elisa Huolman

[email protected]



112 Sandra Petersson:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros.

3.

Dessa kommer jag att njuta av till sommaren i trädgårdens lummiga grönska

på lantstället som har mer bär i skogen intill än man nånsin kan önska.

Filippa K kommer att mina somrar i framtiden förhöja

-jag vill inte med nåt sämre mig nöja.



113 Magdalena:

1. Jonas Bohlin

2. snö, sand, is, äng, himmel, hav och ros

3. tänker helgmorgnar med långa frukostar, barn som sitter stilla och lugnt och njuter som jag...jag skulle i alla fall njuta lite extra av frukost på dessa tallrikar!

114 Kerstin Karlsson:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.



Mina sega morgnar kräver guldkantad start,

en vacker servis ger behaglig fart,

ögonfägnad från Filippa K,

frukosten kan ej bli skönare än så.

115 Jesper:

1. Jonas Bohlin

2. Ros, snö, sand, himmel, hav, is, äng.



Jag tar fram mina speciella nybakta scones efter eget recept och dukar fram ost, smör, marmelad och brygger gott zoegas kaffe som kan drickas gott hur som helst i Flippa K-muggarna. Samtidigt lyser värmeljus runt om i köket och lyser upp tillvaron. Romantiken tindrar som mest.

116 Van:

1. Jonas Bohlin

2. Snö, sand, is, äng, himmel, hav, ros.

3. Julaftonskvällen är kommen, jag sitter med familjen, vi myser under filtar, frukostsettet används som kvällsmålssettet. Mysstund deluxe.

117 DAHLARNA:

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!

Tack för alla underbara tävlingskommentarer! Jag återkommer inom kort med en lycklig vinnare!

Mvh Viktoria

Kommentera här: