Nytt bord med i matchen...

Förutom alla stora orimliga (just nu iallafall) drömmar om altan & nytt kök, så står nytt köksbord & stolar otroligt högt på min önskelista. Är sååå trött på det gamla bordet i lutad furu som hängt med sedan mannen & jag flyttade ihop. Dessutom har åren med småbarn verkligen satt sina spår i bordet & inte på ett charmigt & nostalgiskt sätt...

Eftersom barnen ändå är relativt små, så vill jag inte köpa något jättedyrt bord just nu. Jag har spanat på Ikeas Grimle bord & Mios Story bord. Ett inlägg om dessa två bord finns HÄR. Nu har dock ett nytt bord kommit med in i matchen som ett önskebord. Har dock inte sett det i verkligheten än, men hoppas kunna göra det i veckan. En nyhet hos Ikea är bordet SJÖVIK. Det kostar 2795 kr & är nog snäppet snyggare än Grimle, dock lite dyrare. Vi vill inte ha någon skarv mitt på bordet, utan ett helt slätt bord med plats för tre stolar på varje sida. Sjövik-bordet är det största av dessa tre bordvarianter & är 195 cm x 98 cm. Någon av er som hunnit se det IRL? Är det snyggt? När jag klickar in på IKEAs websida idag, så finns inte bordet! Trots att det visades som nyhet häromdagen!!! Vi vill ha stolarna Gilbert i svart till.

 

Ett alternativet är denna kombination:

 


Eller kanske detta bord från Mio... SNYGGT!



Ursäkta att jag tjatar om dessa köksmöbler. Men jag önskar verkligen byta bort de vi har.

Idag blir det projekt målning. Ska måla några vindskivor till vårt nya lilla tak utanför groventrén & dessutom måla det nya trädet svart. Är inte på topp idag (har grym huvudvärk), så vi får se hur det går med målningen. Ska göra ett försök iallafall. Känner att det måste hända lite här hemma. Dessutom har jag lite planer på ett väggord. Får se om det hinns med idag... Ha det gott alla!


 

 

Kommentarer:

1 Bokmalen:

Jadu, det är ju en djungel det där med möbler... Dom är fina båda borden. Jag är dock mer för dom raka enkla linjerna i Mios bordet. Men jag antar att det kostar lite mera!?! Vi letade länge å väl tills vi hittade vårat drömbord. Det är i ek å nu några år senare så önskar jag att det var vitt eller svart. Men, men, kanske man kan lämna in å måla om det den dan vi blir riktigt less!???

Här har du en till men huvudvärk idag. Yrsel + huvudvärk å har haft så i flera dagar nu, börjar bli rätt less!! Hoppas du hinner med det du vill idag. Själv ska jag he mig iväg på jobbet strax.

Kramen, Maria

2 Emma:

Jag tycker att Ikeas nyhet var riktigt snyggt, som du skriver så är det nog snäppet snyggare än grimle:)Det från Mio var riktigt läckert, hoppas du hittar det du söker?!Ha en bra dag och hoppas huvudvärken går över, kram emmsan

3 Magdalena:

Hoppas huvudvärken gick över! Spännande med väggord, jag är oxå sugen, frågar dig om råd sedan ;-) Kramis

4 InneoUte-Malin:

Det var en snygg nyhet. Tycker helt klart att det leder ligan - av dina tre alternativ. :-)

5 Anna:

Jadu, jag förstår dig verkligen när du funderar på det här med köksmöbler. Har en tanke väl börjat få fäste kan jag inte heller släppa den. Jag är nöjd med den lösning vi fått och eftersom den blev rätt billig kommer vi att kunna byta ut borden om några år när barnen blivit lite större. Jag tycker att bordet från Mio är allra snyggast av de tre du visar, men de båda andra är minsann drömbord de också. Sjövik ser riktigt läckert ut! Åh, jag var nog inte till någon hjälp ;-)



Nu har jag äntligen fått höstlov jag också. I morgon åker min kära mamma hem, så det känns lite tråkigt. Å andra sidan får vi ju vara lediga jag och flickorna, så vi ska nog få en bra vecka ändå. Hur har din lediga tisdag varit? Har ni sluppit borrandet? Ha en fortsatt skön kväll! KRAMISAR I MASSOR

6 Proforma - Irene:

Nytt bord har länge stått på min önskelista och förra veckan gjorde vi äntligen slag i saken och beställde ett på Mio. Har ju ett Superellips som en dröm men det är på tok för dyrt, nu blev det bordet Bill istället!

Trädet i förra inlägget passar perfekt där du ställt det. Försökte lämna en kommentar igår kväll men det gick inte att skicka den!

Kram

7 Helen:

Alltid kul med nya möbler. Men ibland dyrt. Jag gillade de två första tygerna fr. IKEA. Tror de andra kan bli grilligt. Bilden med bord och stolar va ju kanon. Det skulle passa hos er.

Vi ska hämta tv-bänk på Rum idag så vi hoppas bli klara med vardagsrummet snart. Har ju tagit tid.

Hoppas din huvudvärk släpper!

Kramiz

Kommentera här: